Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Konkurs BMW M2 (F87) |  Bohaterowie PH

Konkurs BMW M2 (F87) | Bohaterowie PH

Trudno sobie teraz wyobrazić, z wyższymi wartościami i większymi emocjami, że BMW serii 1 M Coupe nie zostało powitane z otwartymi ramionami w 2010 roku. Nie miało odpowiedniego silnika M, widzisz, jeżdżąc po okolicy zamiast tego z podróbką turbodoładowanego 3,0-litrowego rzędowego sześciocylindrowego silnika N54 znajduje się w 135i. A dla zagorzałych, tych, którzy znali pojemność samochodów M z dokładnością do centymetra sześciennego, to po prostu nie byłoby – powinni byli mieć silnik oznaczony jako S, inaczej samochód M nie byłby taki prosty.

Potem wszyscy dostali samochód 1M, pokochali go i znaleźli mniej niż dziwny silnik, który działał dobrze. Właściwie lepiej niż dobrze. Mały osiłek nigdy nie miał pasować do kulturalnego, wysokoobrotowego układu napędowego; Mnóstwo momentu obrotowego i jeszcze większa pozycja niż standardowa ręczna prosta szóstka działa idealnie. Dlatego BMW zrobiło to samo w przypadku swojego pośredniego (i powszechnie dostępnego) zamiennika, F87 M2 na rok 2016. Niektóre ostre krawędzie zostały nieco wygładzone, ale charakter maski został zachowany dzięki krótkiemu rozstawowi osi, mechanizmowi różnicowemu o ograniczonym poślizgu i Najnowsza rzędowa sześciocylindrowa turbosprężarka BMW o dużej mocy — teraz N55 zamiast jedynki N54.

M2 był bez wątpienia bardzo dobry, ale wraz z pierwszą turbodoładowaną szóstką dywizji M, wprowadzoną tuż przed debiutem – S55 w generacji F8x M3 i M4 – nie trzeba było długo czekać na plotki. Silnik M3 w M2 może łączyć najlepsze części mniejszego coupe, dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu, z fantazją M Division, która została wcześniej odrzucona. S55 był spokrewniony z N55, ale otrzymał zamknięty blok pokładowy, lżejszą korbę, nowy korbowód, kute tłoki i wiele innych elementów, dzięki którym zasłużył na święte znaczek „S”. W tamtych czasach trudno było nie pamiętać krzyku starego S65 V8, ale S55 był całkiem niezły, jeśli chodzi o rzędowe szóstki z podwójnym turbodoładowaniem. Oczywiście przy niewykorzystanym potencjale w M2 i słabym spadku Porsche Cayman do czterocylindrowego silnika, BMW również miało otwarty cel.

Nigdy nie przegap konkursu M2. Wszyscy o tym wiemy – to jeden z największych sukcesów BMW w ostatnim czasie. Zaledwie dwa lata po wprowadzeniu na rynek standardowego samochodu Comp zajął jego miejsce. Kolejny model został ulepszony we wszystkich obszarach, a jednocześnie nie kosztował dużo więcej i nie był już wymagający w użytkowaniu. Innymi słowy, idealna aktualizacja: lepsza, ale nie w sposób, który psuje podstawowy urok. Silnik był oczywiście bardzo ważny. Nie ma rywali mocy do M3 (który musi czekać na drogiego CS), ale S55 ma 40 KM i 61 funtów na stopę w stosunku do standardowego M2, które były dużymi zyskami nawet w cięższym wariancie. Trudno było znieść na papierze moc i werwę właściwego silnika M, który nasycił nim serię 2, spalając go w wyższych partiach jak imponująca szóstka BMW, właśnie wtedy, gdy N55 stracił zainteresowanie. Wszystko przy zachowaniu jego nowoczesnego, bogatego w moment obrotowy charakteru.

READ  Ekskluzywna gra Sports Story na Nintendo Switch skrywa krytykę tworzenia gier ukrytą w sekretnym pokoju

Zmiany w podwoziu oznaczają, że firma może naprawdę maksymalnie wykorzystać silnik. Jeśli chodzi o większe modele M3 i M4, ulepszenia konkurencji wyostrzyły i dopasowały samochód, nie rezygnując z jego hałaśliwej natury. Udoskonalenia obejmowały lepszą sztywność (częściowo dzięki temu sprytnemu wspornikowi pod maską), ponowną kalibrację DSC i M diff, większe hamulce i zmienione zawieszenie. Samochód też wyglądał groźniej, z nowymi zderzakami i kołami. Sugerowana cena detaliczna w 2018 roku wynosiła 49 805 funtów za, cóż, spójrz na ogłoszenia, na dowolne spotkanie PH lub codzienną ścieżkę – była bardzo, bardzo popularna i słusznie.

Wraz ze zbliżającymi się rewizjami nowego M2, wydaje się, że nie ma lepszego czasu, aby powitać F87 Comp na apelu w PH Heroes. Fascynujące będzie obserwowanie, jak te dwa modele porównują się w czasie, nowy samochód jest cięższy i bardziej wyrafinowany, a jednocześnie wiele pożycza od zupełnie nowych M3 i M4. Na razie jest ten, hojnie pożyczony nam przez Millennium Heroes i obecnie na sprzedaż, z 18 000 mil, skrzynią biegów DCT (instrukcja nie była zbyt popularna, pomimo recenzji przesyłanych strumieniowo) i wszystkimi upragnionymi opcjami: M2 Comfort Pack (1 800 GBP nowy), M2 Plus Pack (również kolejne 1800 GBP) i hamulce M Sport, które kosztowały 1350 GBP.

Jeśli dobrze wygląda na zdjęciach, w rzeczywistości jest jeszcze lepsza, groźna i celowa, ale nie przesadzona. Comp miał świetne przebłyski w 2018 roku, a pięć lat projektowania BMW robiąc to, co zostało zrobione w międzyczasie, tylko zwiększyło atrakcyjność. Niemal pod każdym kątem jest to tradycyjne dwudrzwiowe BMW z perfekcyjną metamorfozą M. Prawdopodobnie w środku jest o wiele więcej standardowej serii 2 niż idealnej, ale bycie logicznym, twardym i rozsądnym jest zawsze lepsze niż sztuczki. Części, w których chcesz być dobry w samochodzie M, są dobre i to świetnie. Jeśli chcesz splendoru, kup sobie TT.

Jeśli oldschoolowy charakter M2 jest godny uwagi, jest prawie tak samo poruszający. To samochód wprowadzony na rynek pięć lat temu i dostępny do 2021 roku, który już zaczyna sprawiać wrażenie nowoczesnego klasyka w najprawdziwszym tego słowa znaczeniu. Jest to prędkość, z jaką rzeczy poruszają się w tej chwili. Pamiętaj, że w konkurencji nie było opcji adaptacyjnego tłumienia, która była dostępna tylko z CSem. Tutaj możesz ustawić układ kierowniczy na Komfort, a układ napędowy na Sport, zanim jeszcze założysz pasy bezpieczeństwa i tak to zostawisz. Nie trzeba konfigurować ustawienia pedału hamulca, tryb M pomaga rozważyć lub przebrnąć przez menu ustawień; BMW integruje technologię lepiej niż większość, a my jako pierwsi będziemy popierać najnowszą generację, ale – co najważniejsze – nie jedź M2 desperacko, by mieć więcej rzeczy do zrobienia. To po prostu działa i to bardzo dobrze.

READ  LG ujawnia daty premiery i ceny C3 i G3 OLED – co musisz wiedzieć

Nikt nie nazywa tego miękkim, umyśle. Czasami miło jest ponownie odwiedzić stary samochód i odkryć, że to, co kiedyś uważano za nieruchome, nie jest już tak spięte – konkurencja nie jest samochodem. Zatrzymuje dobre wyjście bezkarnie, ale nadal można go określić jako ciężki amortyzator. BMW wiedziało, że nie może zrobić samochodu tak błędnego, jak te wczesne M3 i M4, ale nie oferowałoby też żadnej regulacji, więc potrzebowało 1600 kg M, aby ściśle kontrolować każdą pasywną pozycję zawieszenia, a rezultatem jest dość sprężyste i współczynniki tłumienia. . To powiedziawszy, szybko przyzwyczaisz się do jazdy, a nawet odgrywa ona nieskruszoną postawę M2. Szybuj po trasie Alpine B, jeśli masz na to ochotę; Jest to bardziej prymitywny i hałaśliwy rodzaj rozrywki w samochodach sportowych. Mini muscle car M Division, jeśli wolisz.

Godne uwagi w oryginalnym zestawie prasowym M2 Competition są trzy obszerne akapity dotyczące mechanizmu różnicowego i DSC, BMW robi wszystko, co w jego mocy, aby wyjaśnić, w jaki sposób obie obiecują większą przyjemność z jazdy z większą precyzją niż pierwsza, mniejszą interwencją niż druga i „bardziej precyzyjną kontrolą tylną oś. Efektem netto tej inwestycji jest prawdziwe BMW M na okładce, które nie wymaga godzin eksploracji, aby odkryć swój prawdziwy charakter. Nawet podczas jazdy próbnej i w ciągu kilku minut, ten potężny napęd na tylne koła nigdy nie jest daleko, przednia oś jest ostrzejsza i bardziej wyrafinowana niż standardowe M2, a tylne regulacje dają dużą pewność, że szybciej dodasz gazu . Czasami poczucie satysfakcji to coś więcej niż potężny samochód z silnikiem z przodu lub z tyłu, a Competition jest tego doskonałym przykładem; Czuje się bardziej zwarty niż M3 i daje więcej frajdy niż coś takiego jak 718 Cayman, który przy całym swoim opanowaniu z umieszczonym centralnie silnikiem nie jest najbardziej ekscytującą perspektywą przy prędkości drogowej. Nasz czas z Comp dobiegł końca, podobnie jak nasza ostatnia pożyczka zakończyła się kilka lat temu, a my desperacko pragniemy prowadzić samochód i dowiedzieć się więcej.

READ  Dwie ekskluzywne gry PlayStation zostały wycofane

Bardziej niż kiedykolwiek można odnieść wrażenie, że stare dobre czasy były najlepsze, jakie mogły być. BMW nie próbowało wymyślić na nowo małego samochodu wyczynowego, miało nadzieję, że go udoskonali. Rzędowa szóstka to wszystko, czego można chcieć od silnika w tej konfiguracji, z dużym momentem obrotowym (406 lb-ft równa się większemu M4), przenikliwą gładkością i pragnieniem obrotów, które przeczy wymuszonej indukcji i 410-konnej mocy, która jest miał osiągać już 5250 obrotów na minutę. Purysta nadal będzie chciał mieć manualną skrzynię biegów w całej okazałości na długie dystanse – z pewnością będzie to najbardziej pożądany przykład w swoim czasie – ale M DCT nie ma powodów do narzekań. Istnieje natychmiastowe zapotrzebowanie na podwójne sprzęgło, które wciąż jest dalekie od najlepszych przemienników momentu obrotowego (takich jak w nowym M2), więc w pewnym momencie będzie ciekawie pojechać łeb w łeb.

Harry, gwiazda Ph, prawdopodobnie może sobie wyobrazić najlepsze towarzystwo, gdy nazywa je idealnym miejscem na M. Być może nie byliśmy wystarczająco daleko od końca jego cyklu życia, aby wiedzieć na pewno, ale wybierając wiele fajnych kawałków – postawa 1M, silnik i zawieszenie M3, M2 wyglądają cudownie – trudno się z tym nie zgodzić. Poprzednia mała dama nigdy nie mogła pochwalić się tak wysokiej jakości sprzętem, a nawet przed jazdą najnowszą wersją wiemy, że jest cięższa, bardziej wyrafinowana i, szczerze mówiąc, brzydsza. Pomimo wpływu M4 i opcjonalnych dowodów, Trybunał Opinii Publicznej już wskazał, że został uznany za winnego przestępstw przeciwko samochodom M, a stamtąd trzeba trochę wrócić. Jednak byliśmy tu już wcześniej z pulchnym małym M opartym na najmniejszym coupe BMW i ostatecznie nie potoczyło się tak źle…

Dane techniczne | Konkurs BMW M2

silnik: 2979 cm3, podwójnie turbodoładowany, sześciocylindrowy rzędowyWprowadzać się: 6-biegowa manualna, RWD (opcjonalnie 7-biegowa DCT)Moc (KM): 410 przy 5250-7000 obr./minMoment obrotowy (funt-stopa): 405 przy 2350-5200 obr./min0-62 mph 4,4 sekundymaksymalna prędkość: 155 mil na godzinęWaga: 1625 kgmpg: 30.7Dwutlenek węgla: 227 g/kmNa sprzedaż: 2018-2021Nowa cena: 49 805 funtówcena teraz: Od 36 000 GBP (marzec 2023 r.)