Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

2023 BMW M3 Touring (G81).  przegląd PH

2023 BMW M3 Touring (G81). przegląd PH

Ten podtytuł brzmi hiperbolicznie, ale tak nie jest; M3 naprawdę istnieje już od dawna (E30 został pokazany po raz pierwszy na wystawie we Frankfurcie w 1985 r.) i tak naprawdę nie było zwiedzanie przez cały ten czas. Co jest szalone, kiedy się nad tym zastanowić. Instynkt podpowiada, że ​​oryginał był tak czysty, tak skoncentrowany na wygładzeniu i kontroli samochodu, że można było z niego wytoczyć kombi – tylko po to, by BMW wyprodukowało M3 Convertible w 1988 roku i całkowicie zdyskredytowało to przekonanie. Oczywiście wszystko było grą.

Nadal istnieją cenione rundy E36 328i, co sugeruje przywiązanie do nich i coś, co mogło być zamiennikiem Audi RS2 i M3 w połowie lat 90. Pomysł E46 M3 spodobał się BMW tak bardzo, że stworzyli działający prototyp i opowiedzieli nam, jakie to łatwe Było się spotkać; E90 M3 Touring byłby sprzedawany wraz z odpowiednikiem M5 wyposażonym w 80-procentowy silnik V10. A poprzednia generacja, z całym swoim słodkim momentem obrotowym z podwójnym turbodoładowaniem, z pewnością stworzyłaby ekskluzywne kombi – zwłaszcza z przystojnym nadwoziem F31, aby je wciągnąć.

Ale to już przeszłość – były, były, powinny być pociski M3. Teraz mamy prawdziwy, wszystkie 1865 kg i 103135 funtów (zgodnie z testami). I chociaż nie byłaby to recenzja G8x M bez omówienia projektu, tym razem wiadomości są bardziej pozytywne niż kiedykolwiek. Wszyscy jesteśmy już bardziej zaznajomieni z przednim końcem, a Touring wydaje się być odpowiednim dużym samochodem do tak dużych kratek. Mógłby. Jednak wszędzie indziej jest świetnie. Jasne, profil wygląda po części interesująco, ponieważ M3 Touring już się odbył i trudno go pominąć, ale w coraz osobistym wyścigu wizualnym o podziw, dwudrzwiowe M4 prawdopodobnie się zmieści. Rzeźbienie drzwi i boków działa dobrze, a czarne wykończenie wzdłuż progów wzmacnia spójną postawę.

Na wszelkie obawy, że tej generacji brakuje postawy lub napięcia, należy odpowiedzieć na tył, który jest z pewnością najlepszym kątem Touringa. Nadkola są równie bezczelne, jak zatłoczony tor M5, który jest świetny, z 20-calowymi kołami (19 z przodu) idealnie osadzonymi. Sposób, w jaki tylne światła stykają się z zagięciem karoserii, sprawia, że ​​M3 wygląda na bardziej przestronny, a poczwórny wydech wydaje się większy niż kiedykolwiek. Łączy się tak dobrze, że to tak, jakby M3 i M4 były budowane najpierw wokół tego modelu, a nie na odwrót. Pozbawiony znaczków wiedziałbyś, że to M. Tylko M z tylnym błotnikiem w kształcie psa.

Jaka szkoda, że ​​wnętrze jest gorsze niż obecny sedan i coupe. Szczerze mówiąc, nie jest to nic specyficznego dla tras koncertowych, ale raczej objaw nowego zakrzywionego ekranu BMW, który wprowadził okropny projekt tarczy, który zostałby przeniesiony do wszystkich nowych M3 i M4. Prawdopodobnie są ważniejsze rzeczy, które należy wziąć pod uwagę – zwłaszcza gdy wyświetlacz przezierny jest doskonały – ale znajomość prędkości, paliwa w obiegu, pozostałego paliwa i temperatury oleju (czyli naprawdę ważnych rzeczy) przekazywanych za pośrednictwem bezbożnej mieszanki inteligentnego miernika mocy a grafika gry dla dzieci wydaje się wręcz rozczarowująca. Przełączanie trybu M na Road, Sport i Track, które zmienia asysty i ekrany, wprowadza jedynie motyw tagów laserowych do miksu.

READ  Pozytywna ocena zaworu w sprawie patentowej regulatora pary

Obrzydliwe podwójnie niefortunne, ponieważ reszta wnętrza jest równie wspaniała. BMW prawdopodobnie wpadło w pułapkę, próbując pokazać zbyt wiele na swoim masywnym wyświetlaczu końcowym, ale rozdzielczość jest mniej więcej tak dobra, jak odtwarzanie w formacie iDrive iMax. Oczywiście są świetne tryby jazdy – wzmocnione opcjonalnymi siedzeniami – ale rewelacje, jak można się spodziewać, już za nimi. Wszyscy to wiemy, nie był to najbardziej przychylny nabój Serii III, ale pełny szklany półcelownik jest taki, że z pewnej odległości jest to najbardziej praktyczny M3 w historii.

Każdy pasażer o wzroście powyżej sześciu stóp zmieści się wystarczająco dobrze za kierowcą o podobnym wzroście, z zapasem miejsca nad głową na siedzeniu, które jest wygodne i wydaje się nie mieć wpływu na te szelki. I chociaż 500 litrów nie jest największym bagażnikiem w historii, ma rozsądny kształt, a siedzenia można złożyć do przodu za naciśnięciem przycisku na pokrywie bagażnika. W razie potrzeby można również zamontować box dachowy, a także przydatna jest rękawica Isofix. Z Nowy C63 Teraz, gdy trzeba dostosować się do elementów hybrydowych, zaskakujące byłoby znalezienie Mercedesa większego dla ludzi i rzeczy. Jeśli chcesz zrobić M3 Touring z rodziną, na pewno będziesz w stanie.

Kombi będzie tutaj oferowane tylko w formacie xDrive Competition, co nie jest złe, ponieważ napęd na cztery koła pasuje do specjalizacji, a system napędu na wszystkie koła BMW jest najlepszy. Mocny węglowodan tego modelu waży o 90 kg więcej niż odpowiednik sedana, co wydaje się dużo, ale o pięć procent mniej, gdy mówimy o tak ciężkim samochodzie. To, czy to coś zmieni, to tylko jedno z dziesiątek pytań, które prawdopodobnie napotkasz, jadąc po raz pierwszy swoim pierwszym M3 Touring – czy tam skręca z mniejszą pasją? Czy tutaj jest wolniej? Czy w takiej sytuacji tylna oś zachowuje się inaczej?

Krótka odpowiedź jest taka, że ​​Touring bardzo przypomina swoje rodzeństwo. Dzieli z wariantami dwu- i czterodrzwiowymi potężny sześciodrzwiowy silnik z rzędu, ten sam przerażająco oceniany układ napędowy, który wydaje się spełniać wszystkie wymagania, oraz zdecydowanie zaprojektowany przód, który nigdy nie przestaje być przyczepny. To samo doskonałe tłumienie oznacza, że ​​nadal może być łagodne, kiedy chcesz, choć w ściśle kontrolowanym rodzaju. Touring ma mniej pożądane cechy, takie jak bardziej sportowa konfiguracja hamulców; Nie tylko jest to niepotrzebne, gdy opcjonalna ceramika i tak jest bez zarzutu, ale nie robi żadnej różnicy. Podobnie, można przyzwyczaić się do zwiększonego ciężaru sportowego układu kierowniczego, ale rzadko wydaje się, że jest to poprawa w trybie Komfort. Więc dlaczego?

READ  Nowy laptop Ayn Loki działa z systemem Windows i zaczyna się od 299 USD

Tylko wtedy, gdy jedzie się trochę szybciej (a „nieco” w terminologii G8x ma tendencję do zmniejszania prędkości, z jaką jest stertowany), kamper może wydawać się trochę cięższy, a ta część jest mniej pożądana. To, że różnice są na tyle subtelne, że wymagają napędów typu back-to-back, sugeruje, że mogą one nie mieć większego znaczenia dla klientów Touring, ale są chwile, kiedy podejrzewasz, że M4 mógł nie pozostawić niekontrolowanego ruchu ciała lub przesunąć o milisekundy gwałtowniej. Niezależnie od tego – a może bardziej trafnie – M3 sprawia, że ​​obecne Audi RS4 wydaje się prawie 20-letnie i 200 kg cięższe ze względu na sposób, w jaki się zatrzymuje, skręca i jedzie. Jest na zupełnie innym poziomie, a pod względem zdolności do pokonywania podłoża można go z łatwością uznać za jedno z najszybszych i najsprawniejszych kombi, jakie kiedykolwiek zbudowano. Jeśli nowy C63 okaże się lepszy (i wczesne doświadczenie Sugeruje, że może nie jest) Będzie niesamowicie dobrze.

Z pewnością wydaje się, że doświadczenie M3, do którego jesteśmy tak przyzwyczajeni – i które tak lubimy – imponująco przeniosło się na Touring. Jeśli jest wada, to utrzymujące się podejrzenie, że kombi wydawało się mniej skierowane do tyłu niż poprzednie modele xDrive, a nawet Alpinq B3, gdy był w domyślnym trybie napędu na wszystkie koła. Możliwe, że zamontowane tutaj opony Michelin Pilot Sport 4 S są bardziej wyrafinowane niż wykonane na zamówienie Pirelli P Zeroes firmy Alpina – a może twój reporter po prostu nie był wystarczająco odważny w trybie MDM, ponieważ nie chciałeś być tym, który psuje Tydzień BMW – ale w podobnych warunkach wydaje się, że Touringowi bardziej zależy na pchnięciu mocy do przodu i wyprostowaniu się. Oczywiście, jeśli jest to dla Ciebie ważne, możesz mieć pewność, że napęd na dwa koła jest dostępny za jednym naciśnięciem przycisku i nadal jest to pohukiwanie. Duży rozstaw osi, ciasno nakręcony mechanizm różnicowy M i natychmiastowa reakcja S58 sprawiają, że to widać.

READ  Przejęcie firmy Sony przez firmę Bungie wywołało więcej dyskusji na Twitterze niż umowa z Activision Blizzard firmy Microsoft

Ostatecznie, zdolność samochodu do naśladowania łuskowatego M jest wyraźnie powodem do radości – ale sugeruje również pauzę do namysłu. Odwzorowując imponującą gęstość i przepustowość tradycyjnych modeli M3 i M4, czasami zastanawiasz się, czy BMW nie przerosło wymagań pojazdu, który z pewnością zostanie zakupiony do użytku rodzinnego. mamy Pochwalił wersję Alpiny Z Touringa od niedawna, z bardziej zrównoważonym zawieszeniem Comfort Plus i bardziej stonowaną stylistyką – nie wspominając o tuningu silnika, który działa płynnie z wyższym momentem obrotowym – i nietrudno sobie wyobrazić, że lepiej pasuje do szerszego, łagodniejszego zastosowania, a jednocześnie wciąż zapewnienie obfitej rozrywki w razie potrzeby.

Lub, innymi słowy, może naprawdę potrzebujesz M3 w wersji Touring Edition. Ponieważ B3 jest rzeczywiście szybkim samochodem rodzinnym, którego każdy może chcieć. W zależności od osobistych preferencji, M3 wypada tuż poniżej niego we wszystkich pełnych stawkach – lub wznosi się ponad nim jako samochód wyczynowy do zabijania na drogach klasy B z dodatkową wygodą w postaci dużego bagażnika. Zasadniczo nie kupuj jednego, nie myśląc o drugim. Co oczywiście jest najlepsze — masz teraz wybór i właśnie na to czekaliśmy od prawie czterech dekad, aby móc powiedzieć. Fakt, że pierwszy M3 Touring jest również świetnym, odpowiednio uzasadnionym samochodem M, sprawia, że ​​chwila jest jeszcze słodsza.

Dane techniczne | BMW M3 TOURING COMPETITION XDRIVE (G81)

silnik: 2993 cm3, podwójnie turbodoładowany, sześciocylindrowy rzędowy
Złączony: 8-biegowa automatyczna, napęd na cztery koła
Moc (KM): 510 przy 6250 obr./min
Moment obrotowy (funt-stopa): 479 przy 2750-5500 obr./min
0-62 mph: 3,5 sekundy
maksymalna prędkość: 155 mil na godzinę
Waga: 1865 kg DIN, 1940 kg UE
mpg: 28-28.2
Dwutlenek węgla: 230-227 g/km
Cena £: 80 605 GBP (cena standardowa; cena testowa 103 135 GBP (erk) obejmuje znaczek BMW M 50 Years za 300 GBP, pakiet Ultimate (podgrzewana kierownica, wygodny dostęp, rozszerzony schowek, fotele kubełkowe M z karbonu, profesjonalny asystent kierowcy, światła laserowe) , asystent parkowania Plus, rejestrator jazdy, nadwozie M Carbon za 11 250 GBP, lakier metaliczny Frozen Pure Grey II za 2985 GBP i pakiet M Pro (hamulce M Carbon Ceramic ze złotymi zaciskami i pakiet M Driver’s Package) za 7995 GBP