Sprzedaż gier wideo, sprzętu i akcesoriów wzrosła w Europie w zeszłym miesiącu, napędzana premierą The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.
Najnowsze dane GSD ujawniły, że w zeszłym miesiącu w Europie sprzedano prawie 10,6 miliona gier cyfrowych i fizycznych.
Obejmuje to wszystkie gry wydane w sprzedaży detalicznej na głównych rynkach europejskich, a także gry cyfrowe od większości wydawców AAA we wszystkich regionach europejskich.
To 33% skok sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem w maju 2022 r., a to prawie całkowity spadek The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, ogromnego sukcesu miesiąca, sprzedającego się 2,5 razy więcej niż gra na drugim miejscu : Dziedzictwo Hogwartu.
Po zaledwie trzech tygodniach sprzedaży Zelda jest już trzecią najlepiej sprzedającą się grą w Europie, za FIFA 23 EA i Hogwarts Legacy Warner Bros. Należy zauważyć, że Nintendo nie udostępnia cyfrowych danych do pobrania z wykresami, podczas gdy EA i Warner Bros. Jeśli spojrzymy tylko na fizyczną sprzedaż detaliczną, Zelda jest już grą nr 1 roku na rynkach europejskich.
Gra na drugim miejscu to Hogwarts Legacy, która odnotowała 321% skok sprzedaży miesiąc do miesiąca dzięki wydaniu wersji gry na PS4 i Xbox One. W maju 71,5% sprzedaży Hogwartu przypadło na PS4, a 11,7% na Xbox One. Reszta była na systemach i komputerach obecnej generacji.
Jedynymi innymi nowościami w Top 20 są Lego 2K Drive, które spadły na 19. miejsce.
Switch odzyskuje pierwsze miejsce od PlayStation, gdy sprzęt skacze o 40%
W maju Nintendo Switch wyprzedził PS5 i ponownie stał się konsolą nr 1 w Europie, napędzany premierą The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. Sprzedaż przełączników w Europie wzrosła o ponad 39% w porównaniu z majem ubiegłego roku. PS5 musiało zadowolić się numerem 2, ale nadal jest silną siłą w całej Europie, a sprzedaż PS5 wzrosła o 81% w porównaniu z majem 2022 r.
Xbox Series S i X są na trzecim miejscu, ze sprzedażą niższą o 16% w porównaniu do maja ubiegłego roku.
Ogółem w ubiegłym roku na śledzonych rynkach europejskich sprzedano 429 000 konsol do gier, co stanowi wzrost o 40% w porównaniu z poprzednim rokiem (do godnych uwagi brakujących krajów należą Niemcy i Wielka Brytania, aby uzyskać dane dotyczące sprzętu w Wielkiej Brytanii, kliknij tutaj).
Zelda Amiibo to piąte co do wielkości akcesorium
Więcej niż urządzenia peryferyjne i produkty dodatkowe, w zeszłym miesiącu w Europie sprzedano 1,3 miliona akcesoriów i gier, co oznacza wzrost o 30% rok do roku.
PS5 DualSense pozostaje numerem 1, wyprzedzając kontroler Nintendo Switch Pro. Sprzedaż Switchpada wzrosła o 530% po wydaniu The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, a także specjalna edycja Zelda Pro Controller, która wyprzedała się na całym świecie w zeszłym miesiącu.
Mówiąc o Zeldzie, amiibo Tears of the Kingdom, które zostało wydane wraz z grą, było piątym najlepiej sprzedającym się dodatkiem miesiąca. Etui Nintendo Switch OLED Carry Case również miało numer 10, po wydaniu wersji Zelda.
Wreszcie, jeśli chodzi o karty punktowe i portfele, w zeszłym miesiącu sprzedano 1,35 miliona tych przedmiotów, co oznacza wzrost o 2,7% w stosunku do maja 2022 r. Karta doładowania portfela PlayStation Store pozostaje numerem 1.
Europejski GSD, maj 2023 r. Top 20 (cyfrowy + fizyczny)
pozycja | Tytuł |
---|---|
1 | The Legend of Zelda: Kingdom’s Tears (Nintendo)* |
2 | Dziedzictwo Hogwartu (Warner Bros.) |
3 | FIFA 23 (EA) |
4 | Star Wars Jedi: Survivor (EA) |
5 | Grand Theft Auto 5 (Rockstar) |
6 | Far Cry 6 (Ubisoft) |
7 | NBA 2K23 (gry 2K) |
8 | Dead Island 2 (Plaion) |
9 | Mario Kart 8: Deluxe* (Nintendo) |
10 | Tom Clancy’s The Division 2 (Ubisoft) |
11 | Red Dead Redemption 2 (Rockstar) |
12 | wyjście z metra (głębokie srebro) |
13 | Call of Duty: Modern Warfare 2 (Activision Blizzard) |
14 | Mortal Kombat 11 (Warner Bros.) |
15 | Dead Island: Definitive Edition (Deep Silver) |
16 | Grand Theft Auto Online (Rockstar) |
17 | Assassin’s Creed: Valhalla (Ubisoft) |
18 | Minecraft: Switch Edition (Mojang) * |
19 | Napęd Lego 2K (gry 2K) |
20 | Lego Gwiezdne wojny: Saga Skywalkerów (Warner Bros.) |
* Brak danych liczbowych
Cyfrowe dane GSD obejmują gry od uczestniczących firm sprzedawane za pośrednictwem Steam, Xbox Live, PlayStation Network i Nintendo Eshop. Główne uczestniczące firmy to Activision Blizzard, Bandai Namco, Capcom, Codemasters, Electronic Arts, Embracer Group (w tym Gearbox, Koch Media i Saber Interactive), Focus Entertainment, Konami, Marvelous Games, Microids, Microsoft (w tym Bethesda) i Milestone , Nacon, Znani nieobecni: Paradox Interactive, Quantic Dream, Sega, Sony, Square Enix, Take-Two, Ubisoft, Warner Bros. Nintendo i 505 Games wraz z mniejszymi studiami.
Dane cyfrowe obejmują gry sprzedawane w Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Cyprze, Czechach, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Grecji, Węgrzech, Islandii, Irlandii, Włoszech, Luksemburgu, Malcie, Holandii, Norwegii, Polsce, Portugalii, Rumunii , Rosja, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Turcja, Ukraina i Wielka Brytania.
Dane fizyczne obejmują wszystkie gry, ale tylko te sprzedawane w Austrii, Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.
Sprzedaż konsoli obejmuje Belgię, Danię, Finlandię, Francję, Włochy, Portugalię, Rosję, Hiszpanię, Szwecję i Szwajcarię. Sprzedaż akcesoriów obejmuje te same rynki, ale nie obejmuje Szwajcarii.
GSD Top 20 w Europie w maju
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro