Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Sprzedam Radical Tommykaira RS

Sprzedam Radical Tommykaira RS

Dla osób w pewnym wieku R34 Nissan Skyline GT-R zawsze będzie samochodem, któremu się to udało. Chociaż w momencie ponownego pojawienia się na rynku w 1999 r. jego cena wynosiła aż 50 000 funtów, jeszcze dziesięć lat temu używane egzemplarze sprzedawano za połowę tej kwoty. Jednak biorąc pod uwagę status tej aplikacji jako podstawy sceny moderskiej, znalezienie dobrego egzemplarza jest trudniejsze niż kiedykolwiek. Gdy już taki znajdziesz, będzie on opatrzony ceną podwajającą (jeśli nie trzykrotnie) jego pierwotną wartość – a ty będziesz musiał tylko poczekać, aż będzie kwalifikował się do importu z USA w przyszłym roku.

Szkoda więc, że czasy niedrogiego R34 GT-R już dawno minęły. Ale jeśli lubisz wydawać duże pieniądze na najbardziej kultowy japoński pojazd wszechczasów, masz do odkrycia cały świat Godzilli. Tak, będziesz musiał przeznaczyć budżet przekraczający 150 000 funtów (z naciskiem na część „plus”), ale przy takich pieniądzach będziesz mógł oglądać oryginalne egzemplarze, takie jak Bayside Blue GT-R i te, które zostały wyprodukowane lekko inspirowany niektórymi z najlepszych japońskich tunerów, takimi jak V-Spec II. Do odpowiedniego modelu Nismo jeszcze daleko (nawet przy tak dobrym budżecie), choć daje to: Tommykaira RS.

Jeśli nigdy wcześniej nie grałeś w Gran Turismo, nazwa Tommykaira może być ci obca. Chociaż japońska firma moderska nie wydaje się obecnie szczególnie aktywna, w latach 80., 90. i 2000. była jedną z głównych niezależnych firm moderskich, tworząc jedne z najfajniejszych dzieł, jakie pojawiły się wówczas w kraju. . Nie jest to jednak tylko jeden producent, ponieważ zyskał reputację specjalisty od Nissana, gdzie znajdziesz szalone elementy wyposażenia – a nie ma nic bardziej szalonego niż to.

READ  Nintendo rozważa „różne inicjatywy” i „dalsze ulepszenia” dla Switch Online

Firmy tuningowe lubią gonić za dużymi silnikami R34 (około 1000 koni mechanicznych), chociaż Tommykaira często przyjmuje bardziej całościowe podejście do swoich projektów. RB26DETT GT-R otrzymał mnóstwo ulepszeń, w tym specjalne turbosprężarki N1, chłodnicę międzystopniową, chłodnicę międzystopniową, układ wydechowy, chłodnicę i przemapowanie, aby zwiększyć moc do 435 koni mechanicznych – przyzwoitą jak na dzisiejsze standardy i pozytywnie szybko zwracającą się w 2000 roku. Zawieszenie został również znacznie ulepszony dzięki zastosowaniu gazowych amortyzatorów Bilstein zgodnych ze specyfikacją Tommykaira, sprężyn obniżających o 25 mm i nowego rozpórki. Nie, nie jest to najszybszy R34 w historii, ale musi to być jeden z najlepszych samochodów, jeśli chodzi o prawidłowe prowadzenie.

A poza tym, jak ona wygląda. Zestawy karoserii Tommykaira Marmite mogą być trochę za duże (patrz Micra M13), ale RS z pewnością robi wrażenie. Oba zderzaki zostały zastąpione własnym projektem firmy, a jeśli spojrzysz pod spód, zobaczysz z tyłu duży dyfuzor z włókna węglowego. Nikt nie może się domyślić, czy to on, czy gigantyczne dwuwarstwowe skrzydło wytwarza jakąkolwiek siłę docisku, ale nie można zaprzeczyć, że wygląda to absolutnie szalenie. Całkowity kontrast z wnętrzem, choć jest mnóstwo logo Tommykaira, które przypominają, że to nie jest zwykły GT-R.

Znajduje to odzwierciedlenie także w małych liczbach produkcyjnych. Wyprodukowano tylko 100 egzemplarzy Tommykairy R34, z czego tylko 34 to egzemplarze RS. Tutejszy egzemplarz nr 90 przejechał od czasu ukończenia w 2000 r. 77 795 mil i, jak wynika z reklamy, nigdy nie był wystawiony na zasolone zimowe drogi w Wielkiej Brytanii. To dużo pieniędzy – 169 995 funtów, ale daleko mu do najdroższego modelu R34 i około 100 000 funtów tańszego od jego odpowiednika Nismo. Resztę włóż do kieszeni, odłóż trochę na zimę i ruszaj w drogę – tak jak zamierzył TK.

READ  Peterborough z góry: nowe zdjęcia pokazują niektóre z najbardziej charakterystycznych części miasta z lotu ptaka