Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Spotify spodziewa się zgłosić spowolnienie subskrybentów | Spotify

W tym tygodniu Spotify ma ogłosić znaczące spowolnienie liczby nowych abonentów w pierwszym kwartale, co jest ostatnim Zwycięzca pandemii Aby zasygnalizować, że boom w branży rozrywkowej dobiegł końca.

Kiedy firma podcastowa aktualizuje inwestorów w środę, nie oczekuje się, że utrzyma wzrost liczby nowych abonentów z ubiegłego roku. Spotify, które odnotowało 6 mln nowych subskrybentów w pierwszych trzech miesiącach ubiegłego roku i 11 mln w subskrypcji Ostatni kwartał do końca grudniaPowiedz inwestorom, aby nie oczekiwali kontynuacji boomu w tym tempie.

W sumie Spotify Dodano 31 milionów nowych subskrybentów push w zeszłym rokuPonieważ nuda spowodowana koronawirusem podsyciła boom w słuchaniu muzyki i podcastów od Michelle Obamy i Kim Kardashian do Książę i księżna Sussex. Zwiększył liczbę płacących klientów do 155 milionów, a łączną miesięczną bazę użytkowników – w tym w kategorii bezpłatnych, obsługiwanych przez reklamy – do 345 milionów.

Jednak w lutym Spotify Przewidywał, że w najlepszym przypadku w tym roku doda 29 milionów nowych płatnych abonentów, podczas gdy w najgorszym przypadku spodziewał się 17 milionów, prawie połowę z zeszłego roku. Wiadomość zaniepokoiła inwestorów, którzy wyprzedali akcje i spowodowali, że akcje Spotify spadły o 8%, mimo że firma przekroczyła oczekiwania Wall Street dotyczące zeszłorocznej liczby abonentów i wzrostu reklam.

Spotify prognozuje stratę operacyjną w wysokości od 200 do 300 mln euro w tym roku, w porównaniu do straty operacyjnej w wysokości 293 mln euro w 2020 roku.

zeszły tydzień, Netflix zgłosił znaczne spowolnienie liczby subskrybentów W pierwszych trzech miesiącach 2021 r. Zakończyła się rekordowa seria wzrostów podczas pandemii Covid-19 i powtórzyła oczekiwany trend w liczbach Spotify w środę.

Pomimo spodziewanego spowolnienia wzrostu, Spotify nadal stoi w obliczu poważnego pandemii. Cena akcji firmy podwoiła się w ciągu ostatniego roku, co daje szacunkową wartość rynkową ponad 50 miliardów dolarów (36 miliardów funtów).

READ  Mydelniczka: Termin „Indie” traci znaczenie, ale może to pozytywny znak

Spotify wydał prawie 1 miliard dolarów Zróżnicuj ofertę poza podstawową muzykę do podcastów, Przejęcie firm z sektora i zawarcie dużych kontraktów talentów.

Założyciel i dyrektor generalny Spotify, Daniel Eck, powiedział, że strategia zadziałała, czyniąc ją bardziej atrakcyjną dla nowych klientów. Podwójne słuchanie podcastów Zapewnił nowe źródło przychodów z reklam.

Zarejestruj się, aby otrzymać służbowy adres e-mail Guardian

Sukces ten nie pozostał niezauważony przez firmę Apple, która rozpoczęła podcasty 16 lat temu, ale porzuciła Spotify. W zeszłym tygodniu Dolina Krzemowa ogłosiła uruchomienie subskrypcji Apple Podcast, które zapewniają użytkownikom świeże treści i słuchanie bez reklam w 170 regionach.

„Apple do pewnego stopnia zmarnowało swoje przywództwo w dziedzinie podcastów” – powiedział Matt Deegan, dyrektor kreatywny w New Radio and Media Consulting Folder Media. „W końcu uświadomili sobie, że Spotify ma zamiar zjeść lunch w sektorze podcastów, jeśli nie wprowadzą innowacji. Taka jest odpowiedź Apple”.

Od momentu wprowadzenia podcastów w 2019 r. Przejęcia Spotify obejmowały 340 milionów dolarów za Gimlet i Anchor oraz 235 milionów dolarów za Megaphone, który dostarcza technologię reklamową do podcastów. Spotify wydał także miliony na ekskluzywne oferty talentów.

„Jest oczywiste, że usługa subskrypcji podcastów firmy Apple jest ofensywnym i obronnym posunięciem w stosunku do Spotify” – powiedział Dan Ives, analityk w Wedbush. „Ostatecznie spodziewamy się ogłosić bardziej ekskluzywne partnerstwa w zakresie treści w nadchodzących miesiącach, aby konkurować ze Spotify w podcastowym wyścigu zbrojeń”.