Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Sergey Galyonkin, twórca SteamSpy, który pomógł uruchomić Epic Games Store, po ośmiu latach opuścił twórcę Fortnite

Sergey Galyonkin, twórca SteamSpy, który pomógł uruchomić Epic Games Store, po ośmiu latach opuścił twórcę Fortnite

Sergey Galyonkin – znany również jako Mr. SteamSpy – opuścił Epic Games po prawie dziesięciu latach pracy u twórcy Fortnite, w tym sześciu latach na stanowisku dyrektora ds. strategii wydawniczej, twierdząc, że nie pasuje już do wydawcy.

Po kilku latach pracy w branży gier Galyonkin zyskał powszechną sławę w Internecie w 2015 roku jako twórca witryny SteamSpy do śledzenia danych Steam, która szacowała przydatne informacje, takie jak czas gry i sprzedaż gier w sklepie Valve na komputery PC, zbierając dane z plików. . .

Informacje te były szczególnie przydatne dla firmy Epic, która w 2016 r. zatrudniła Galyonkina na stanowisku dyrektora ds. publikacji w Europie Wschodniej. Wkrótce potem Galyonkin przeszedł na stanowisko dyrektora ds. strategii wydawniczej i pomógł twórcy gry Unreal uruchomić własnego konkurenta na platformie Steam, Epic Games Store, w 2018 r., z pewnymi danymi ze SteamSpy. W tym samym roku Valve zaktualizowało swoje ustawienia prywatności, odcinając dostęp do danych, na których zbudowano SteamSpy.

„Zakwestionowaliśmy status quo w dystrybucji gier, osiągając udział w przychodach wynoszący 88/12” – Galyonkin powiedział o swoim czasie spędzonym w Epic.


Ogłaszając na Twitterze, że dzisiaj, 2 października, jest jego ostatni dzień w Epic, Galyonkin wyraził wdzięczność „moim byłym kolegom z Epic Games i Timowi Sweeneyowi za umożliwienie mi pomocy w tworzeniu Epic 4.0”.

„Teraz Epic Games jest na dobrej drodze do przekształcenia się z twórcy gier, konstruktora silników i wydawcy w platformę – Epic 5.0” – kontynuował Galyonkin. „Nie nadaję się do nowej wersji Epic; wymaga ona innego rodzaju osoby”.

Był także obecny na premierze Fortnite w 2017 r., która, jak stwierdził, „stała się jednym z tych samonapędzających się zjawisk kulturowych, o których pisałem zaledwie rok temu”, aby udowodnić, że „gra w trybie free-to-play bez opcji pay-to-win może praca.” Szeroko”.

Galyonkin podziękował za darowiznę w wysokości 144 milionów dolarów od firmy Epic na wsparcie organizacji charytatywnych działających na Ukrainie po rosyjskiej inwazji, mówiąc: „To dla mnie całe życie”. [and] „Będę wdzięczny na zawsze”.

Galyonkin potwierdził, że pozostanie w branży gier, mówiąc, że „ma nadzieję”.[s] Chcę mówić bardziej głośniej, teraz, gdy nie muszę się martwić, że PR przewróci moich DM.

Galyonkin nie potwierdził, czy jego odejście ma związek z niedawną zapowiedzią Epic, że w wyniku ogromnych inwestycji i niższych niż oczekiwano zwrotów z przychodów z Fortnite zwalnia ponad 800 pracowników.

READ  Za brak układów graficznych można prawdopodobnie obwiniać górników kryptowalut