Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Recenzja Forda Mustanga Shelby GT500: 750 KM w Wielkiej Brytanii

Co to jest? Wygląda na wściekłego.
To jest Ford Mustang Shelby GT500. Samochód, który testowaliśmy w USA, ale nie testowaliśmy go na ziemi w Wielkiej Brytanii. Jesteśmy wielkimi fanami nawet standardowego Forda Mustanga, samochodu, który łączy dyskretny styl z prawdziwymi właściwościami jezdnymi. Ale to, co tu mamy, to coś więcej … motywacja. Napęd na tylne koła, siedmiobiegowy Mustang DSG z aktywnym zawieszeniem MagneRide i bogatą wiedzą, napędzany 5,2-litrowym silnikiem Predator V8 o pojemności Rootsa. Doładowanie, na pełnym czacie, wymaga tylko 90 KM, aby je uruchomić. Razem generują 750 KM i około 625 funtów przy maksymalnej prędkości 7500 obr./min. Osiągnięcie 62 mil na godzinę zajmuje tylko trzy i pół sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 180 mil na godzinę, z tymi wartościami przyspieszenia zarządzanymi, gdy waga jest nadal nachylona około 1900 kg – i można odnieść wrażenie, że waży trochę więcej. nadal. Całkiem rzecz. Cień, który tu widzisz, nazywa się „Grabber Green” i tak samo jak reszta samochodu atakuje twoje oczy na inne zmysły, widząc, że jest to jeden z najlepiej produkowanych samochodów drogowych, jakie Top Gear kiedykolwiek testował. Nawet „tryb cichy” na konwertowalnym wydechu nie jest, a ironia związana z posiadaniem nieodpowiedniego „trybu ścieżki” (np. Zbyt głośnego) dla rzeczywistych utworów nie jest dla nas stracona. Dostępna jest siedmiobiegowa skrzynia biegów – bez opcji ręcznej – i różne tryby. Można uczciwie powiedzieć, że nie jest to „ wybór entuzjastów ” – jest to prawdopodobnie silnik z płaskim poziomem mocy przy 8500 obr./min (GT500 jest z płaską platformą), ręczny GT350 – ale jeśli chodzi o teatr zewnętrzny, GT500 jest prezydentem .
Myślę, że mówimy więc dużo pieniędzy?
W tym miejscu robi się niezręcznie. GT500 to w zasadzie narodowa zazdrość w postaci samochodu. Dzieje się tak głównie dlatego, że „standardowa” cena GT500 w USA będzie kosztować tylko 72 900 USD (lub nieco ponad pięćdziesiąt dwa tysiące funtów przy aktualnym kursie wymiany). To absurdalna wartość, biorąc pod uwagę możliwości i dramatyczną zabawę. Dostępny jest opcjonalny pakiet karbonowy o wartości 18,500 USD, który czyni go jeszcze bardziej wyjątkowym, rezygnując z tylnych siedzeń i dodając większy tylny spojler i zmniejszające masę koła z włókna węglowego, a także zastępując kolbę Michelin Pilot Sport 4S super-stick oponami Cup2. Ale nawet to nie może osłabić oferty. Nie zapominaj, że sprowadzenie jednego do Wielkiej Brytanii nigdy nie będzie przypadkiem sprowadzenia takiego samego z tymi samymi pieniędzmi i bardzo niewielkimi kosztami podróży; Będzie to kosztować klin więcej w podatku VAT i podatkach importowych. Pamiętaj: paliwo w USA jest nadal stosunkowo tanie, a doładowanie tej wielkości nie jest szczególnie oszczędne. Zyskasz 18 mpg, jeśli będziesz bardzo ostrożny podczas biegania; Na właściwym torze uśrednialiśmy 3,6. Nie będzie również produkowany dla rynków z kierownicą po prawej stronie, więc warto to wziąć pod uwagę, ponieważ bez względu na to, jak dobrze się czujesz z LHD, może to być trochę denerwujące.
Uch. Stara recepta na mocne amerykańskie mięśnie, która w Wielkiej Brytanii brzmi trochę niewygodnie?
Tak. Ani. Nie ma wątpliwości, że GT500 wydaje się być amerykański, ale w żadnym wypadku nie stanowi to problemu. Wyglądają również na dość duże (i LHD) i grube. Wszystko jest ciężkie, od kierownicy po hamulce, a ogromne wybrzuszenie maski jest sugestywne i zwiększa poczucie masy. Jest również niezwykle wygodny – przywróć go od razu do sposobów „ komfortu ”, a to po prostu duży statek bojowy, który jest więcej niż zdolny do pokonywania dużych odległości bez niepotrzebnego irytującego. Tak, głośny wydech może być trochę bezsensowny przy prędkościach autostradowych i jest trochę nieefektywny, ale nie jestem pewien, czy kupisz jeden z nich, myśląc, że będzie cichy i oszczędny. Kup za to europejski właz. W dół Road B nigdy nie zapomnisz występu, ale on poradzi sobie z nierównościami, łącząc się z niesamowitymi umiejętnościami. To nie jest tylko silnik przymocowany do Mustanga, ponieważ tam, gdzie silnik zadaje wiele trafnych pytań, jest to podwozie z odpowiedziami. To nie jest tak zabawne, jak na małej drodze, a umieszczenie toru w zawieszeniu faktycznie odbija się od niego, ale jest fajne miejsce na większej drodze iw niektórych ustawieniach, które sprawiają, że jest to naprawdę niesamowity import. To różni się od ofert europejskich, tak, ale to nie pogarsza.
Co się dzieje, gdy naprawdę się poddajesz?
Cóż, żeby być uczciwym, GT500 ma lepsze osiągi na torze wyścigowym. To tam jechaliśmy po kilkuset kilometrach robót drogowych. I to jest moment przełomowy – ponieważ ostatnie 3/10 przepustnicy GT500 potrzebuje miejsca. A może bardzo czyste siedzenia. Sam pedał gazu jest dość długi, ale wciskaj go, aż uderzy w ziemię, a GT500 zagwizduje trochę ładowarki – hałas szybko przyćmiony przez naładowaną operę i wydech – po czym wybuchnie z pewną agresją. To, co było hałaśliwym, ale w dużej mierze wygodnym autobusem, nagle unosi się nieco w górę i zaczyna przesuwać horyzont do tyłu przez gałki oczne przy 7500 obr./min. Gdybyś był choćby trochę młodszym skoczkiem naftowym, śmiałbyś się. Wtedy możesz iść bardzo cicho, skupiając się. Zrób głupotę z wyłączoną kontrolą trakcji i tak, będziesz smażyć tylko tylne opony i nigdzie się nie ruszasz. Ale uważaj, to super szybki samochód. To nie jest ostatnie słowo na temat dokładności, ale jest kilku bardzo utalentowanych ludzi, którzy wykonują prace strukturalne i to widać. Nadal jest ton, kołysanie i odchylenie, ale jest dobrze uwzględnione. Tam, gdzie pudełko było leniwe, teraz jest przytomne i zgryźliwe, a na obu końcach jest naprawdę świetny chwyt. Dla porównania, ten samochód ma 305-częściowe przednie opony i 315-częściowe tylne – i wykonują dużo pracy. Nie tanie. Ale kiedy jest wystarczająco długa prosta linia, ten silnik wciąga samochód w górę przez prędkościomierz i obraca się jak pociąg parowy zasilany azotem. Nawet w przypadku samochodu bez węgla czasy okrążeń na każdym torze z dwiema przyzwoitymi liniami prostymi byłyby szybkim supersamochodem.
Brzmi niesamowicie – co w tym złego?
Cóż, żeby być uczciwym, GT500 nie jest naprawdę subtelny. Jest zawsze włączony, a to może być prosta sprawa. Od hałasu po farbę, nigdzie nie idzie cicho. Oczywiście, prawdopodobnie wiedziałeś o tym, kiedy go kupiłeś, ale nadal. Jest też trochę w środku, z kilkoma przełącznikami i przełącznikami, które działają dobrze, ale wydaje się trochę tanie. Fotele są duże, fotele są wygodne, ale można je zrobić z mniejszą wyściółką (co jest czymś, co przyjmuje pakiet węglowy), a ergonomia lewej ręki nie może zostać zignorowana. Masz pełną moc, aby dokonywać bezpiecznych i precyzyjnych wyprzedzeń, a mimo to musisz zawiesić dużo samochodów na drugim pasie, aby sprawdzić linie wzroku. Co oczywiście nie jest winą samochodu. Rzecz, do której wraca, to bezwzględna wartość tego produktu na rynku amerykańskim. I fakt, że to nie tylko pomyłka. Wszyscy dobrze to odrzucają jako anachronizm, ale w tym pakiecie jest prawdziwy talent i jest to rodzaj samochodu, który wprowadził nas do samochodów jako dzieci. Głupie, głośne, figlarne. Powinno być bardzo Niedrogie prowadzenie jednego w Wielkiej Brytanii, ale supersamochody nie są dokładnie drogie i jest ich wiele w pobliżu. Inną rzeczą w supersamochodzie jest to, że naprawdę musisz zabrać go na tor, aby naprawdę ćwiczyć tego konia, a potem wszystko trochę się komplikuje. Niestandardowy lub lekki samochód sportowy będzie otwierał się na zakręty, bez względu na to, jak jest dobry, i będzie ciężko działał na hamulce i opony. Śliski supersamochód może również przekraczać 140 mil na godzinę. Ale to zależy od tego, czego chcesz od właściwej ścieżki. Prawdopodobnie nie są to najlepsze laptopy. Wielkie serce, dobra zabawa? Jesteś schludny. W rzeczywistości jedyną rzeczą naprawdę złą w tym samochodzie w kategoriach bezwzględnych jest fakt, że nie możemy go tutaj kupić za pieniądze, które płacą w „USA”. Ludzie w samochodzie wzywają Toyotę GR Yaris, więc proponujemy jakiś program wymiany.
kalendarz: 8/10
DANE TECHNICZNE: Ford Mustang Shelby GT500
72900 $ (52,526 £) (91,400 $ z pakietem węglowym)
5,2-litrowy silnik V8 z doładowaniem
750 koni mechanicznych, 625 funtów na stopę
3,5 sekundy do 62 mil na godzinę, maksymalna prędkość to 180 mil na godzinę
16,9 mpg, 393 g CO2 / km
7-biegowe auto, napęd na tylne koła
Waga: 1897 kg
Zdjęcia: Johnny Fleetwood i Rowan Horncastle