Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Recenzja Astona Martina DB12 (2023).

Recenzja Astona Martina DB12 (2023).

Spędziliśmy trochę czasu z szefem Aston Lawrence’em Strollem, który w przemyślanym, ale celowym komentarzu opisał DB11 jako „wolny”. Oczywiście inżynierowie wzięli to sobie do serca, bo DB12 jest brutalnie szybki, ma więcej DBS niż DB11 pod tym względem. Reakcje są niemal natychmiastowe przy dowolnej prędkości. Mimo to ośmiobiegowa dobrze pasuje do silnika z myślą o GT, przepraszam, ultraszybkim kierowcy. Zmiana biegów nie chce już więcej ostrości ani brutalności, jakie może przynieść samochód z podwójnym sprzęgłem. Silnik brzmi odpowiednio legendarnie, choć nie tak ogłuszająco jak V12 Astona.

Jechaliśmy DB12 po dwóch najbardziej niesamowitych drogach we Francji: Via Napoleon i Col de Vence. Ten pierwszy ma wiele spinek do włosów i zakrętów na drugim biegu, a drugi bardziej przeszkadza w szybszym obracaniu trzeciego biegu. DB12 był jeszcze lepszy do jazdy na Col de Vence i sprawiał więcej frajdy, z doskonałą kontrolą nad ciałem, płynną, stabilną jazdą i świetną przyczepnością. W porównaniu z DB11 wydaje się nieco sztywniejszy, niż sugerowałaby poprawa o 7%, i ożywa jako ekscytujący samochód sportowy w szybkich zakrętach. Pragniesz następnego, gdy tylko wyjdziesz z ostatniego. Z drugiej strony DB12 może być rozczarowujący przy niższych prędkościach. Jego rozmiar staje się widoczny, a kalibracja mechanizmu różnicowego i skrzyni biegów nie jest wystarczająca, aby wzbudzić wolniejsze pokonywanie zakrętów. Jest jasne, że nowy Vantage może nie dorównać DB12 pod względem czystej zwinności, nawet biorąc pod uwagę bardziej sportową postawę większego samochodu.

Jazda i wygoda są prawdopodobnie tym, co wyróżnia go najbardziej spośród wszystkich, bardziej niż jego dodatkowa szybkość i zwinność, co najlepiej widać w mieście. Aston nie żartował, kiedy powiedział, że amortyzatory zwiększyły amplitudę. Jasne, musisz ostrożnie ustawić samochód, ale nigdy byś nie zgadł, że jedziesz czymś tak sportowym i mocnym, biorąc pod uwagę prędkość na niskich obrotach i komfort. To wcale nie jest straszne. Nasz tor testowy nie obejmował wielu mil autostradowych, ale tutaj też wydaje się dość długi.

READ  Zapytane o Switch 2, EA odpowiada, że ​​nowe platformy „zwykle są dla nas dobre”.

Po całym dniu randek nie wszystkie kontrole odpadły tak łatwo. Uznanie dla Astona za to, że nie umieścił wszystkiego na ekranie dotykowym, ale wyróżnia się układem pierwszej generacji w sposobie, w jaki łączą się fizyczne i cyfrowe elementy sterujące. Dalsze ulepszenia użyteczności mają nadejść, a siedem kolejnych samochodów sportowych z silnikiem z przodu, w tym pochodne, ma podążać za DB12 w ciągu najbliższych dwóch lat. Jednak postrzegana poprawa jakości, technologii i komfortu jest znacząca, a to nowe wnętrze z powodzeniem eliminuje największe wady DB11.