Tech

Po co kupować PlayStation Firesprite, jedno z najszybciej rozwijających się studiów w Wielkiej Brytanii

PlayStation dokonuje trzeciego przejęcia tego lata, kupując brytyjski Firesprite.

Twórca gier z Liverpoolu może nie jest powszechnie znanym nazwiskiem — najlepiej znanym ze współpracy z PSVR, horrorem The Persistence i wspieraniem tytułów Sony Playroom — ale jest to duże studio zatrudniające ponad 250 pracowników. Ujmując to w kontekście, jest to większe niż dwa inne główne brytyjskie zespoły PlayStation – London Studio i Media Molecule – razem wzięte.

Ale to, co sprawia, że ​​jest to niezwykłe, to fakt, że Firesprite został założony przez pracowników słynnego studia Liverpool z Sony – dewelopera, który związany jest z PlayStation od początku i stworzył franczyzę Wipeout, zanim została zamknięta w 2012 roku. Dla nas oldschoolowy zwolenników branży w Wielkiej Brytanii, wydaje się, że to ważny moment.

„Czuję się świetnie, Chris” – zgadza się Hermann Holst, prezes PlayStation Studios. „Praca z ludźmi już w Wipeout… całym zespołem kierowniczym, z którym pracowaliśmy w przeszłości. Graeme Ankers, Stuart Tilley, Dr Lovegrove… Pracowałem z nimi bezpośrednio przy projektach, w Killzone 2 Dziedzictwo studia Liverpoolu Starzy z Formułą 1… To naprawdę wspaniałe powitanie ich z powrotem w rodzinie.

„To dziedzictwo pochodzi ze starego studia w Liverpoolu… Naprawdę wspaniale jest powitać ich z powrotem w rodzinie”

Hermann Holst, Sony

“Ale najbardziej podoba mi się to, że Firesprite bardzo się rozwinął. Jest teraz dużym deweloperem z ponad 250 osobami. Naprawdę zbudowali ducha przedsiębiorczości jako niezależny zespół. Eksperymentują ze swoim podejściem do tworzenia gier. Myślę, że połączenie tego dziedzictwa i przedsiębiorczości… to świetna podstawa do współpracy przy kilku wspaniałych ekskluzywnych projektach gier, nad którymi wspólnie pracujemy.”

Graeme Ankers, dyrektor zarządzający Firesprite kontynuuje: „To prawie historia historyczna, Chris. Tak to widzę. Zawsze myślałem, że północny zachód jest kolebką brytyjskiego przemysłu gier. , ale tak naprawdę jest. Zbudowany na tym regionie i tej spuściźnie innowacji i wszystkich rzeczach, które zrobiliśmy przez dziesięciolecia. Śledź początki Firesprite aż do złotej ery gier.

„Całkiem przez nas [PlayStation and Firesprite] Miała zagmatwaną historię. Osobiście jestem z Hermenem, a członkowie założyciele i starsi ludzie w studiu mogą wywodzić swoje korzenie z tamtych czasów. Wszystkie są ukształtowane na tej innowacji i oferują coś nowego we wszystkim, czego dotykamy. To właśnie robimy”.

Firesprite to trzecia akwizycja PlayStation od tak wielu miesięcy

Firesprite współpracował już wcześniej z PlayStation Studios, współpracując z Team Asobi nad tytułami Playroom na PS4. Holst twierdzi jednak, że deweloper będzie w przyszłości pracował nad własnymi projektami.

READ  Zelda: Breath Of The Wild Gracz bada trującą wodę wypełnioną w grze

“To dobry czas, aby do nas dołączyli i podwoili projekty, które z nimi robimy. Aby umocnić relację i dać im odpowiednie miejsce przy stole, gdzie mamy formalną wymianę wiedzy z innymi pracowniami. Oni już mają trochę silne relacje z niektórymi studiami pierwszej partii, ale chcę jasno powiedzieć, że chcemy, aby kierowali rozwojem wielu projektów gier, a nie pomagali innym zespołom, nawet jeśli współpracowali z nami wcześniej.

„W miarę jak Firesprite rośnie i rozwija się, wierzymy, że jest to teraz na to gotowa rola – tworzenie gier wyłącznie dla PlayStation Studios”.

Przed przejęciem Firesprite rekrutował dwa tytuły: „ogromną, zmieniającą zasady gry strzelankę dla wielu graczy i ambitną, mroczną, narracyjną przygodę”. Ankers i Holst nie mogli mówić o produktach, nad którymi pracuje firma, z wyjątkiem tego, że będą to gatunki spoza podstawowej oferty PlayStation Studios.

„Zachęcam do tworzenia mocnych i zróżnicowanych gier pochodzących z PlayStation Studios” — mówi Holst.

“Idealnie [the games] Jest to zgodne z kulturą i tym, w czym zespoły są dobre. Firesprite to zdecydowanie zespół, który uwielbia majstrować przy platformie. Uwielbiają eksperymentować, brać coś i bawić się tym.

2

Hermann Holst, prezes PlayStation Studios

“W tym sensie, że może jest trochę podobnie z Team Asobi, nie po to, by wskazywać, że tworzą podobne gry, ale na swój własny sposób. Są elastycznym zespołem, możesz dać im dowolną platformę i uwielbiają wyzwania.

“Zespoły PlayStation Studios są od siebie zróżnicowane kulturowo. Nakładają się na siebie, zawsze istnieje zaangażowanie w jakość, zawsze jest taka współpraca … ale doświadczenia, których można się spodziewać [from Firesprite] Będzie się bardzo różnił od zespołów, które znasz z PlayStation Studios. I kocham to. Wierzę, że nasza publiczność i nasza społeczność zasługują na bardzo bogate i bardzo różne doświadczenia. Ostatecznie to właśnie czyni nas silniejszymi”.

Ankers dodaje: „Chciałbym o tym porozmawiać [our games] kiedyś wkrótce. Będą to piękne i niesamowite wszechświaty, którymi gracze będą się cieszyć przez wiele lat, ale nie możemy powiedzieć dokładnie, jakim lub jakiego rodzaju wszechświatem są.

„Wszystko, co robimy, patrzy z innej strony, niezależnie od tego, czy jest to innowacja, która, mamy nadzieję, zmieni gatunek, i mamy nadzieję, że widać to w naszych poprzednich edycjach. Zawsze będziemy mieć tę filozofię i nieść pragnienie wniesienia czegoś nowego do gatunek, maksymalizując wszelkie wrażenia. Niezależnie od tego, czy jest to platforma technologiczna, czy nie. Chodzi o stworzenie jak najlepszych wrażeń”.

Odniesienie Ankersa do technologii nawiązuje do historii Firesprite – używając słowa holst – „majstrowanie” przy sprzęcie. W najnowszym wydaniu The Persistance Enhanced deweloper korzystał z kontrolera DualSense firmy Sony, podczas gdy firma pracowała nad konsolami, komputerami PC, urządzeniami mobilnymi i VR w swojej stosunkowo krótkiej, ośmioletniej historii.

READ  Wyprzedaż firmy Dell w Czarny piątek rozpoczyna się wcześnie z ogromnymi rabatami na szeroką gamę produktów • Eurogamer.net

W rzeczywistości, biorąc pod uwagę wiele wydań VR, firma wydaje się idealnie pasować do pracy nad nowymi tytułami gogli PlayStation VR. A kiedy po raz pierwszy usłyszałem tę wiadomość, od razu założyłem, że to myślenie za przejęciem.

„Jesteśmy zmotywowani do stworzenia czegoś ważnego kulturowo, co dotyka milionów ludzi”

Graeme Ankers, Firesprite

– Niekoniecznie – mówi Holst. “Doświadczenie, które Firesprite zdobył podczas pracy z The Persistence i The Playroom, jest wyraźnie czymś, co wnoszą do stołu. Jest za wcześnie, aby mówić o konkretnych platformach lub doświadczeniach, nad którymi będziemy współpracować z Firesprite. Ale to doświadczenie jest bardzo cenny.”

Ankers ponownie: „Naszą filozofią jest naprawdę wprowadzać innowacje i tworzyć na dowolnej platformie. Niezależnie od tego, czy jest to VR, czy nie. Rzeczywistość wirtualna jest niesamowita. Naprawdę zmienia paradygmat projektowania i zanurza Cię w tych światach. Dla nas liczy się sprzęt jest, zmaksymalizujemy i stworzymy oraz innowacje dla tych konkretnych urządzeń.

„Mamy doświadczenie z wieloma projektami VR i wieloma projektami niezwiązanymi z VR w całej naszej historii. Chodzi o bycie odważnym i tworzenie tych doświadczeń, które naprawdę pokazują, co może zaoferować każda funkcja platformy, i oczywiście najlepsze wrażenia z gry ”.

Ankers mówi, że innowacja, którą Firesprite ma nadzieję wprowadzić, niekoniecznie jest związana z funkcjonalnością sprzętu, ale raczej z robieniem nowych rzeczy w obrębie gatunku. Podkreśla niektóre z pomysłów znalezionych w The Persistence, takie jak przedmioty przypominające szminkę w grze lub możliwość zaangażowania dodatkowych graczy w rozgrywkę dla jednego gracza za pośrednictwem smartfonów i tabletów.

„Jesteśmy ambitni i przedsiębiorczy” – mówi nam Ankers. „Postanowiliśmy być wiodącą na świecie drużyną tutaj, w Wielkiej Brytanii. Jest dla nas dążenie do stworzenia czegoś kulturowo znaczącego, co poruszy miliony ludzi i opowie historię tego, gdzie jesteśmy w centrum tego”.

„Nasze wartości w naszym studio opierają się na inkluzywności, przedsiębiorczości, odwadze i profesjonalizmie… to wszystko jest wspólne z Hermenem i zespołem. Dlatego brzmi tak dobrze i słusznie. Trzeba mieć wspólne wartości. musimy dzielić tę samą wizję. Spleciona historia to duża część tego. Wiemy, jak oboje pracujemy, i wiemy, jak każdy z nas myśli, nawet idąc naprzód. Wydaje się, że to świetny czas, aby dołączyć do grupy , i miejmy nadzieję, że możemy nadal robić to, co robimy, i wprowadzać te nowe innowacje, aby iść naprzód. To właśnie te wspólne wizje i wspólne wartości. Dlatego PlayStation jest idealnym rozwiązaniem dla nas, gdy idziemy naprzód”.

READ  Firma Logitech oficjalnie wycofała piloty Harmony
Kontynuacja Enhancer to najnowsza wersja Firesprite

Kontynuacja Enhancer to najnowsza wersja Firesprite

Pomimo wieloletniej spuścizny i przyjaźni, Hulst starał się przypomnieć nam, że Firesprite jest wciąż stosunkowo młodym studiem. A tą częścią ekscytacji związanej z przejęciem jest możliwość przekształcenia tego zespołu w duże studio PlayStation, siedzące obok takich graczy jak Naughty Dog, Santa Monica i Guerrilla Games.

„Nie sądzę, że rozwijamy się, aby być dużymi. Chcę być bardzo selektywny”

Hermann Holst, Sony

„Zespół bardzo szybko się rozwija, poprawia i dojrzewa” — mówi Holst. „Ambitny poziom projektów, które rozpoczęliśmy, myślę, że naprawdę skorzystamy na bardzo bliskiej współpracy i pielęgnowaniu Firesprite w jednym z tych wspaniałych strojów PlayStation Studios. To naprawdę dobry czas dla nas, teraz, gdy wiemy dokładnie, co robimy”. ponownie razem tworzymy, a teraz, gdy Graeme znalazł mnóstwo wybitnych talentów, aby czerpać z wielu lekcji wyciągniętych z innych zespołów, dzielić się wiedzą na temat tworzenia gier, opowiadania historii i wszystkich tych elementów, które są bliskie naszym sercom.

„Pomysł przekształcenia nowego studia w niesamowite PlayStation Studio jest dla mnie naprawdę ekscytujący.

We wstępie do artykułu wspomnieliśmy, że jest to trzecie studio, które tego lata dołączy do rodziny PlayStation, po przejęciu Housemarque i Nixxes. To czas rywalizacji, a nagłówki o zakupach w studio pojawiają się prawie codziennie. Sony nie jest odporne na to, co dzieje się na rynku, ale jej strategia akwizycji jest ukierunkowana, a wszystkie jej ostatnie trzy inwestycje dotyczą deweloperów, z którymi jest już blisko związany. „PlayStation Studios zdecydowanie się rozwija, ale jesteśmy też bardzo selektywni w kwestii zespołów, z którymi rozmawiamy” – podsumowuje Holst. „Zespoły, na których nam zależy, podzielają nasze wartości, kochają innowacje, chcą wyrosnąć na światowej klasy innowatorów.

„Nie sądzę, abyśmy skalowali się, aby stać się dużymi. Chcę być bardzo selektywny. Nasz wzrost jest mierzony w tym sensie. Jest bardzo ukierunkowany na jakość i oparty na wspólnych wartościach i dobrych relacjach”.

“Z jednej strony zespół Graeme ma dobrze znaną jakość. Znam osobiście zespół kierowniczy wyższego szczebla. Z drugiej strony ich silna kultura studyjna była w stanie przyciągnąć tak ogromne talenty od ludzi, których nie znam osobiście. , ale jestem bardzo podekscytowany pracą i współpracą przy tych nowych i ambitnych projektach, które rozpoczęliśmy jakiś czas temu.

„To organiczny rozwój jednostek, dzięki któremu razem możemy stać się lepszymi twórcami. To naprawdę ekscytujące: pielęgnowanie projektów, talentów i studiów na poziomie, do którego wszyscy dążymy”.

About the author

Ward Parkinson

„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.

Add Comment

Click here to post a comment