Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

„Nikt tego nie pokocha”: maleńka Resident Evil Village przedstawia bohaterów zapewniania jakości

Ośmiominutowy film dokumentalny o niedawno wydanym Capcomie Resident Evil Village Szczerze pokazuje wątpliwości dotyczące jakości gry i tego, jak przeglądy zapewniania jakości uratowały dzień.

To krótkie, ale wnikliwe spojrzenie na rampę tworzenia gier, do której może się odnieść wielu programistów. Pomimo wahań, w ciągu czterech dni od wydania wioska To było Wysyłka 3 miliony kopii na całym świecie.

„Walka była w zasadzie przerażająca… Pamiętam, że dostałem naprawdę mocną reakcję,” powiedział. wioska Dyrektor ds. Zapewnienia jakości Sutaro Kobayashi. „Zawartość gry była całkowicie niezależna od tego, co stworzyli jej twórcy”.

Zespół starał się stworzyć grę, w której gracze odczuwali „walkę o przetrwanie”. Po teście skupienia, w którym użytkownicy gry uznali, że wrogów gry jest zbyt wielu i zbyt agresywnych, a rozgrywka jest lekkomyślna, liderzy zespołów przyjrzeli się kontroli jakości w celu uzyskania opinii.

„Zespół programistów miał duże zaufanie do swojej pracy” – powiedział Kobayashi. „Każdego dnia wkładają w to swoje serca i dusze. To naturalne, że kiedy dajesz krytyczne uwagi, generalnie nie są one dobrze przyjmowane”.

Silna reakcja jest również normalna, gdy gra jest w końcowej fazie rozwoju, a zespół jest zmuszony zaakceptować fakt, że gra nie trafia w sedno.

„Nikomu się to nie spodoba” – powiedział producent Tsuyoshi Kanda, odzwierciedlając panikę, jaką odczuwał zespół twórców gry, gdy zdali sobie sprawę, że muszą dokonać gruntownego remontu.

„Nie sądziliśmy, że można to naprawić” – powiedział dyrektor generalny Makoto Kadono. Ale w końcu nadeszła. „Naprawimy to! A jeśli chcemy to zrobić, musimy zrobić to dobrze”.

Gdy zespół programistów był w stanie określić, co zostało zepsute, a co należy naprawić, opracowali plan na przyszłość: zmniejszono liczbę wrogów, stonowano agresję, co sprzyjało paranoi u graczy, czyniąc grę bardziej interaktywną psychologicznie.

READ  Twórca Elden Ring czuje ciepło tej ekstrawaganckiej edycji duchów demonów na PS5

Kobayashi przyznał, że uczciwe notatki mogą być trudne i bolesne do zaprezentowania i usłyszenia, ale powiedział, że było to kluczowe dla stworzenia gry, którą chciał zrobić Capcom.

Kanda powiedział: „Kontrola jakości chce, aby jak najwięcej osób cieszyło się tą grą. Byli w stanie przezwyciężyć strach przed złością lub złością ludzi na nich. Myślę, że była to bardzo istotna część tego procesu zapewniania produktu wysokiej jakości”.