Seria filmów Assassin’s Creed rozgrywa się w wielu rzeczywistych lokalizacjach. (Ubisoft)
Inspiracje podróżnicze od dawna pojawiają się dzięki temu, co widzimy na ekranie, a w dzisiejszych czasach nie tylko filmy i seriale mogą wzbudzić nasze zainteresowanie nowymi miejscami do odwiedzenia. Gracze, którzy uwielbiają podróżować, mogą zauważyć coś więcej niż tylko przelotne podobieństwo między niektórymi z ich ulubionych światów fantasy a dziesiątkami prawdziwych miejsc rozsianych po całej Europie.
Paryż, Francja: Niezwykle popularna seria gier wideo Assassin’s Creed firmy Ubisoft łączy science fiction i fikcję historyczną z wydarzeniami i miejscami z prawdziwego świata. Otoczenie zaledwie kilku z 12 wydanych do tej pory gier obejmuje starożytną Grecję, włoski renesans i wiktoriańską Anglię. Assassin’s Creed: Unity przenosi graczy przez Paryż w czasie Rewolucji Francuskiej w latach 1789-1794, podążając za asasynem Arno Dorianem w jego wysiłkach, aby ujawnić prawdziwą moc stojącą za rewolucją i zemścić się na mordercach jego przybranego ojca. W grze pojawiają się między innymi Bastylię, Palais de la Cité, Wersal, Cmentarz Świętych Niewiniątek, Pałac Luksemburski i Pola Elizejskie. Przedstawiona w grze wersja katedry Notre-Dame, której odtworzenie cegła po cegle zajęło podobno jednemu z deweloperów Ubisoftu dwa lata, została zasugerowana jako narzędzie, które architekci i rzemieślnicy mogliby wykorzystać do przywrócenia katedry po niszczycielskim pożarze Kwiecień 2019 r. Chociaż katedra gry została zmodyfikowana do tego stopnia, że nie była użyteczna, firma wpłaciła 500 000 euro na wysiłki związane z renowacją.
Monteriggioni, Włochy: Assassin’s Creed II tchnie życie w renesansowe Włochy z przystankami we Florencji, Wenecji, San Gimignano i Forlì, a także w toskańskim mieście Monteriggioni. Po premierze gry w 2009 roku miasto odnotowało wzrost liczby odwiedzających, którzy chcieli porównać swoje przestrzenie z tymi, które oglądali na ekranie — tak bardzo, że biuro turystyczne Monteriggioni zaprojektowało trasę pieszą obejmującą takie atrakcje, jak zamek i chodniki na jego szczycie. mury obronne.
Polska: Książki autorstwa polskiego autora Andrzeja Sapkowskiego stały się inspiracją zarówno dla serii fantasy Netflixa, jak i gry. Wiedźmin 3: Dziki Gon wprowadza graczy do Novigradu, którego nazwa oznacza „Nowe Miasto” w kilku słowiańskich językach. Wolne Miasto Novigrad, największe miasto w Ziemi Niczyjej, zostało zainspirowane historycznym Wolnym Miastem Gdańskiem. Gdańsk, zwany też Gdańskiem, był miastem-państwem w okresie wojen napoleońskich w latach 1807-1815 i ponownie w latach międzywojennych 1920-1939. W porcie tego bałtyckiego miasta znajduje się drewniany dźwig, który był używany do podnoszenia ładunków od XV wieku; fikcyjny Novigrad ma uderzająco podobną strukturę. Inną cechą prawdziwego Gdańska jest Wyspa Spichrzów, odrodzona w grze jako Hierarch Square. Wnikliwi obserwatorzy dostrzegą podobieństwa w herbach obu miast, czerwonych tarczach zwieńczonych złotymi koronami.
Inne prawdziwe polskie miejsca odzwierciedlone w grze to miasteczko Zalipie pod Tarnowem, którego chaty zdobią motywy kwiatowe, takie jak te w fikcyjnej Dolinie Lipowej. Drewniany wiatrak skrzynkowy w skansenie Maurzyce przypomina wiatrak Luciana. Wschodząca na rzece wrocławska wyspa Piasek, do której prowadzi wąski most, wydaje się prawdopodobną inspiracją dla wymyślonego miasta Oxenfurt.
Wielka Brytania: Wyścigowa gra wideo firmy Playground Games, Forza Horizon 4, osadzona w środowisku inspirowanym wiejskimi klimatami Anglii i Szkocji, oferuje coś, czego większość innych gier zaniedbuje: zmianę pór roku. Angielskie miejsca, które można odwiedzić zarówno wirtualnie, jak i osobiście, obejmują wioskę Ambleside i jezioro Derwent w Lake District oraz zamek Bamburgh wzdłuż wybrzeża Northumberland. W grze pojawiają się zabytki z Edynburga w Szkocji, takie jak Scott Monument, Edinburgh Castle i Arthur’s Seat. Pojawia się także Glenn Rannoch w szkockich górach.
Stambuł, Turcja: W grze Naughty Dog Uncharted 2: Among Thieves stara mongolska lampa w tak zwanym Muzeum Pałacu w Stambule wydaje się być kluczem do odnalezienia zaginionej floty Marco Polo. Jego potencjalną inspiracją jest prawdziwe Muzeum Topkapi, stary pałac osmański, który w latach dwudziestych został przekształcony w muzeum narodowe.
Wenecja, Włochy: Chociaż nosi nazwę Altissia, jedna z scenerii piętnastego rozdziału sagi Final Fantasy wyraźnie czerpie inspirację z Wenecji. Oprócz renderowania w grze zabytków, takich jak Bazylika św. Marka, Most Westchnień i łukowate spiralne schody Palazzo Contarini del Bovolo, drobniejsze detale, takie jak znaki drogowe, warsztaty, butiki z modą i gondolierzy z pasiastymi schodami, przywodzą na myśl atmosferę La Serenissima.
„Miłośnik podróży. Miłośnik alkoholu. Przyjazny przedsiębiorca. Coffeeaholic. Wielokrotnie nagradzany pisarz.”
More Stories
Kto gra Sookie w serialu aktorskim „Avatar: Ostatni władca wiatru”?
Kinopolis – Festiwal Filmów Polskich w Dublinie (7-10 grudnia) – Polska w Irlandii
Wstyd: Więzy rodzinne rapu i Cyganów w dramacie Netfliksa – Romea.cz