Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Znajdź inspirację podróżniczą w lokalizacjach gier wideo

Seria filmów Assassin’s Creed rozgrywa się w wielu rzeczywistych lokalizacjach. (Ubisoft)

Inspiracje podróżnicze od dawna pojawiają się dzięki temu, co widzimy na ekranie, a w dzisiejszych czasach nie tylko filmy i seriale mogą wzbudzić nasze zainteresowanie nowymi miejscami do odwiedzenia. Gracze, którzy uwielbiają podróżować, mogą zauważyć coś więcej niż tylko przelotne podobieństwo między niektórymi z ich ulubionych światów fantasy a dziesiątkami prawdziwych miejsc rozsianych po całej Europie.

Paryż, Francja: Niezwykle popularna seria gier wideo Assassin’s Creed firmy Ubisoft łączy science fiction i fikcję historyczną z wydarzeniami i miejscami z prawdziwego świata. Otoczenie zaledwie kilku z 12 wydanych do tej pory gier obejmuje starożytną Grecję, włoski renesans i wiktoriańską Anglię. Assassin’s Creed: Unity przenosi graczy przez Paryż w czasie Rewolucji Francuskiej w latach 1789-1794, podążając za asasynem Arno Dorianem w jego wysiłkach, aby ujawnić prawdziwą moc stojącą za rewolucją i zemścić się na mordercach jego przybranego ojca. W grze pojawiają się między innymi Bastylię, Palais de la Cité, Wersal, Cmentarz Świętych Niewiniątek, Pałac Luksemburski i Pola Elizejskie. Przedstawiona w grze wersja katedry Notre-Dame, której odtworzenie cegła po cegle zajęło podobno jednemu z deweloperów Ubisoftu dwa lata, została zasugerowana jako narzędzie, które architekci i rzemieślnicy mogliby wykorzystać do przywrócenia katedry po niszczycielskim pożarze Kwiecień 2019 r. Chociaż katedra gry została zmodyfikowana do tego stopnia, że ​​nie była użyteczna, firma wpłaciła 500 000 euro na wysiłki związane z renowacją.

Monteriggioni, Włochy: Assassin’s Creed II tchnie życie w renesansowe Włochy z przystankami we Florencji, Wenecji, San Gimignano i Forlì, a także w toskańskim mieście Monteriggioni. Po premierze gry w 2009 roku miasto odnotowało wzrost liczby odwiedzających, którzy chcieli porównać swoje przestrzenie z tymi, które oglądali na ekranie — tak bardzo, że biuro turystyczne Monteriggioni zaprojektowało trasę pieszą obejmującą takie atrakcje, jak zamek i chodniki na jego szczycie. mury obronne.

READ  Ta ustawa jest atakiem na wolną prasę w Polsce :: WRAL.com

Polska: Książki autorstwa polskiego autora Andrzeja Sapkowskiego stały się inspiracją zarówno dla serii fantasy Netflixa, jak i gry. Wiedźmin 3: Dziki Gon wprowadza graczy do Novigradu, którego nazwa oznacza „Nowe Miasto” w kilku słowiańskich językach. Wolne Miasto Novigrad, największe miasto w Ziemi Niczyjej, zostało zainspirowane historycznym Wolnym Miastem Gdańskiem. Gdańsk, zwany też Gdańskiem, był miastem-państwem w okresie wojen napoleońskich w latach 1807-1815 i ponownie w latach międzywojennych 1920-1939. W porcie tego bałtyckiego miasta znajduje się drewniany dźwig, który był używany do podnoszenia ładunków od XV wieku; fikcyjny Novigrad ma uderzająco podobną strukturę. Inną cechą prawdziwego Gdańska jest Wyspa Spichrzów, odrodzona w grze jako Hierarch Square. Wnikliwi obserwatorzy dostrzegą podobieństwa w herbach obu miast, czerwonych tarczach zwieńczonych złotymi koronami.

Inne prawdziwe polskie miejsca odzwierciedlone w grze to miasteczko Zalipie pod Tarnowem, którego chaty zdobią motywy kwiatowe, takie jak te w fikcyjnej Dolinie Lipowej. Drewniany wiatrak skrzynkowy w skansenie Maurzyce przypomina wiatrak Luciana. Wschodząca na rzece wrocławska wyspa Piasek, do której prowadzi wąski most, wydaje się prawdopodobną inspiracją dla wymyślonego miasta Oxenfurt.

Wielka Brytania: Wyścigowa gra wideo firmy Playground Games, Forza Horizon 4, osadzona w środowisku inspirowanym wiejskimi klimatami Anglii i Szkocji, oferuje coś, czego większość innych gier zaniedbuje: zmianę pór roku. Angielskie miejsca, które można odwiedzić zarówno wirtualnie, jak i osobiście, obejmują wioskę Ambleside i jezioro Derwent w Lake District oraz zamek Bamburgh wzdłuż wybrzeża Northumberland. W grze pojawiają się zabytki z Edynburga w Szkocji, takie jak Scott Monument, Edinburgh Castle i Arthur’s Seat. Pojawia się także Glenn Rannoch w szkockich górach.

Stambuł, Turcja: W grze Naughty Dog Uncharted 2: Among Thieves stara mongolska lampa w tak zwanym Muzeum Pałacu w Stambule wydaje się być kluczem do odnalezienia zaginionej floty Marco Polo. Jego potencjalną inspiracją jest prawdziwe Muzeum Topkapi, stary pałac osmański, który w latach dwudziestych został przekształcony w muzeum narodowe.

READ  Niemcy: Tłumy wracają na konferencję Gamescom po COVID | Aktualności | DW

Wenecja, Włochy: Chociaż nosi nazwę Altissia, jedna z scenerii piętnastego rozdziału sagi Final Fantasy wyraźnie czerpie inspirację z Wenecji. Oprócz renderowania w grze zabytków, takich jak Bazylika św. Marka, Most Westchnień i łukowate spiralne schody Palazzo Contarini del Bovolo, drobniejsze detale, takie jak znaki drogowe, warsztaty, butiki z modą i gondolierzy z pasiastymi schodami, przywodzą na myśl atmosferę La Serenissima.