Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Niemcy: Tłumy wracają na konferencję Gamescom po COVID | Aktualności | DW

W tym tygodniu w Kolonii otwarto największe na świecie targi gier wideo, Gamescom.

W przeciwieństwie do lat 2020 i 2021, kiedy to wydarzenie przeszło całkowicie online z powodu pandemii koronawirusa, odwiedzający ponownie zostali zaproszeni do miejskiego centrum targowego znanego jako Koelnmesse.

Uroczystości rozpoczęły się późnym wtorkiem, premierowym pokazem na żywo, który zawierał szczegóły dotyczące nadchodzących tytułów gier, w tym Dead Island 2, Hogwarts Legacy i Return to Monkey Island.

Środa była dniem otwarcia dla przedstawicieli mediów i przemysłu na zwiedzanie ogromnej wystawy.

Wydarzenie będzie otwarte dla publiczności od czwartku do niedzieli.

Przez dwa lata entuzjaści nie mieli okazji wypróbować nowych gier w serwisie

Wracając do liczby frekwencji sprzed pandemii, Gamescom było wydarzeniem związanym z grami wideo o największej powierzchni i największej liczbie odwiedzających na świecie.

Organizatorzy spodziewają się w tym roku przekazania mniejszej liczby biletów niż w szczytowym momencie, kiedy wzięło udział aż 370 000 osób.

W tym roku Gamescom będzie również pochwalić się mniejszą liczbą wystawców, po tym, jak duże firmy, takie jak Electronic Arts, Sony, Nintendo i Activision Blizzard, zrezygnowały z uczestnictwa.

Według Gamescomu, swoje towary zaprezentuje około 1100 wystawców z 53 krajów.

Rosnący, starzejący się rynek, teraz z większym dostępnym dochodem

Wydarzenie zbiegło się z niemal corocznym wezwaniem przedstawicieli niemieckiego przemysłu do rządu i polityki, aby poważniej potraktować gry i zainwestować więcej.

Znaczenie i udział w rynku gier wideo podwoiły się w ostatnich latach i dekadach. W 2021 r. przychody branży przekroczyły łącznie przychody Hollywood i przemysłu muzycznego. Gry również coraz częściej identyfikują trendy kulturowe, a nie podążają za nimi.

Zamiast gier opartych na filmach, programach telewizyjnych czy książkach, gry wideo często rozmnażają się jako inne formy rozrywki – być może najbardziej znane w przypadku polskich powieści, które później stały się grami komputerowymi, a wreszcie przebojowego serialu Netflix „Czarnoksiężnik”.

READ  Barcelona zgadza się sprzedać dodatkowe 300 mln euro za prawa medialne

Jeszcze trzy dekady temu, gdy branża nadal próbowała przebić się do głównego nurtu, wielu graczy w gry wideo było dziećmi bez własnego dochodu. Stopniowo pojawiło się dorosłe pokolenie niezależnych finansowo graczy. Długie okresy izolacji podczas pandemii pomogły także dorosłym, którzy wcześniej nie grali w gry komputerowe, w rozpoczęciu eksploracji tego medium.

Dwie osoby w przebranych strojach na jednej z budek na targach.  24 sierpnia 2022 r.

Gamescom jest bardziej żywy niż zwykłe targi; Oprócz tych hostess grupa ludzi przebranych za kosmitów promujących Kill All Humans 2 witała gości.

Wzywa do większego zaangażowania rządu

Felix Falk, dyrektor naczelny Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Gier – znanego również jako Game – powiedział niemieckiej agencji prasowej KNA w tym tygodniu, że polityka powinna zwracać większą uwagę na gry, mówiąc, że istnieje szeroka akceptacja społeczna i wielki potencjał finansowy.

Niemcy wydają się być bardziej udanym rynkiem dla przemysłu zabawkarskiego niż jeden podmiot.

Pierwsze kroki w tym kierunku pojawiły się na targach Gamescom w 2020 roku, kiedy ówczesny minister transportu i infrastruktury cyfrowej Andreas Scheuer zobowiązał się do pierwszego pakietu wydatków na rozwój branży gier o wartości około 50 milionów euro.

Falk powiedział, że pierwsze pozytywne oznaki tego są oczywiste. Powiedział jednak, że jest jeszcze wiele do zrobienia, zwłaszcza jeśli chodzi o rekrutację i edukację.

Falk powiedział Kuwejckiej Agencji Informacyjnej (KUNA): „Sytuacja na rynku pracy jest napięta. Biorąc pod uwagę zmniejszającą się z roku na rok liczbę młodych ludzi, walka o talenty będzie trudniejsza w nadchodzących latach”. „Dlatego wraz z dobrą kulturą szkoleniową, którą z pewnością trzeba dalej rozwijać, ważną rolę odegra prostszy proces rekrutacji wykwalifikowanych pracowników z zagranicy, a politycy powinni się temu dokładnie przyjrzeć”.

Falk zalecił również większe inwestycje w tak zwane e-sporty: konkurencyjne wydarzenia związane z grami, które mają przyciągnąć publiczność.

READ  9 najlepszych pomysłów na wymianę świątecznych prezentów dla rodziny i przyjaciół w 2022 roku

Powiedział, że początek relacji Niemiec z sektorem był powolny – początkowo z grami nierozpoznanymi, a następnie z debatą polityczną skażoną latami debat na temat „zabójczych gier” i obaw o ich wpływ na młodszych graczy – ale powiedział, że te czasy są teraz przeszedł.

„Gry są dziś postrzegane jako: dobro kulturowe, wpływ ekonomiczny i siła napędowa innowacji o ogromnym potencjale” – powiedział Falk, prawdopodobnie dając do zrozumienia, że ​​nie jest pewien, czy DOT jest idealną częścią rządu do ich pielęgnowania, jak wskazał. trzy obszary, które nie są w ich zasięgu.

msh/jcg (AFP, dpa, KNA)