Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Niemcy: Tłumy wracają na konferencję Gamescom po COVID |  Aktualności |  DW

Niemcy: Tłumy wracają na konferencję Gamescom po COVID | Aktualności | DW

W tym tygodniu w Kolonii otwarto największe na świecie targi gier wideo, Gamescom.

W przeciwieństwie do lat 2020 i 2021, kiedy to wydarzenie przeszło całkowicie online z powodu pandemii koronawirusa, odwiedzający ponownie zostali zaproszeni do miejskiego centrum targowego znanego jako Koelnmesse.

Uroczystości rozpoczęły się późnym wtorkiem, premierowym pokazem na żywo, który zawierał szczegóły dotyczące nadchodzących tytułów gier, w tym Dead Island 2, Hogwarts Legacy i Return to Monkey Island.

Środa była dniem otwarcia dla przedstawicieli mediów i przemysłu na zwiedzanie ogromnej wystawy.

Wydarzenie będzie otwarte dla publiczności od czwartku do niedzieli.

Zbliżenie tułowia i dłoni kilku osób stojących obok siebie, korzystających z rzędu komputerów i klawiatur podczas testowania gry na Gamescom.  24 sierpnia 2022 r.

Przez dwa lata entuzjaści nie mieli okazji wypróbować nowych gier w serwisie

Wracając do liczby frekwencji sprzed pandemii, Gamescom było wydarzeniem związanym z grami wideo o największej powierzchni i największej liczbie odwiedzających na świecie.

Organizatorzy spodziewają się w tym roku przekazania mniejszej liczby biletów niż w szczytowym momencie, kiedy wzięło udział aż 370 000 osób.

W tym roku Gamescom będzie również pochwalić się mniejszą liczbą wystawców, po tym, jak duże firmy, takie jak Electronic Arts, Sony, Nintendo i Activision Blizzard, zrezygnowały z uczestnictwa.

Według Gamescomu, swoje towary zaprezentuje około 1100 wystawców z 53 krajów.

Rosnący, starzejący się rynek, teraz z większym dostępnym dochodem

Wydarzenie zbiegło się z niemal corocznym wezwaniem przedstawicieli niemieckiego przemysłu do rządu i polityki, aby poważniej potraktować gry i zainwestować więcej.

Znaczenie i udział w rynku gier wideo podwoiły się w ostatnich latach i dekadach. W 2021 r. przychody branży przekroczyły łącznie przychody Hollywood i przemysłu muzycznego. Gry również coraz częściej identyfikują trendy kulturowe, a nie podążają za nimi.

Zamiast gier opartych na filmach, programach telewizyjnych czy książkach, gry wideo często rozmnażają się jako inne formy rozrywki – być może najbardziej znane w przypadku polskich powieści, które później stały się grami komputerowymi, a wreszcie przebojowego serialu Netflix „Czarnoksiężnik”.

READ  Kto jest w filmie Netflix?

Jeszcze trzy dekady temu, gdy branża nadal próbowała przebić się do głównego nurtu, wielu graczy w gry wideo było dziećmi bez własnego dochodu. Stopniowo pojawiło się dorosłe pokolenie niezależnych finansowo graczy. Długie okresy izolacji podczas pandemii pomogły także dorosłym, którzy wcześniej nie grali w gry komputerowe, w rozpoczęciu eksploracji tego medium.

Dwie osoby w przebranych strojach na jednej z budek na targach.  24 sierpnia 2022 r.

Gamescom jest bardziej żywy niż zwykłe targi; Oprócz tych hostess grupa ludzi przebranych za kosmitów promujących Kill All Humans 2 witała gości.

Wzywa do większego zaangażowania rządu

Felix Falk, dyrektor naczelny Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Gier – znanego również jako Game – powiedział niemieckiej agencji prasowej KNA w tym tygodniu, że polityka powinna zwracać większą uwagę na gry, mówiąc, że istnieje szeroka akceptacja społeczna i wielki potencjał finansowy.

Niemcy wydają się być bardziej udanym rynkiem dla przemysłu zabawkarskiego niż jeden podmiot.

Pierwsze kroki w tym kierunku pojawiły się na targach Gamescom w 2020 roku, kiedy ówczesny minister transportu i infrastruktury cyfrowej Andreas Scheuer zobowiązał się do pierwszego pakietu wydatków na rozwój branży gier o wartości około 50 milionów euro.

Falk powiedział, że pierwsze pozytywne oznaki tego są oczywiste. Powiedział jednak, że jest jeszcze wiele do zrobienia, zwłaszcza jeśli chodzi o rekrutację i edukację.

Falk powiedział Kuwejckiej Agencji Informacyjnej (KUNA): „Sytuacja na rynku pracy jest napięta. Biorąc pod uwagę zmniejszającą się z roku na rok liczbę młodych ludzi, walka o talenty będzie trudniejsza w nadchodzących latach”. „Dlatego wraz z dobrą kulturą szkoleniową, którą z pewnością trzeba dalej rozwijać, ważną rolę odegra prostszy proces rekrutacji wykwalifikowanych pracowników z zagranicy, a politycy powinni się temu dokładnie przyjrzeć”.

Falk zalecił również większe inwestycje w tak zwane e-sporty: konkurencyjne wydarzenia związane z grami, które mają przyciągnąć publiczność.

READ  Para pisarzy, którzy będą gospodarzami wydania

Powiedział, że początek relacji Niemiec z sektorem był powolny – początkowo z grami nierozpoznanymi, a następnie z debatą polityczną skażoną latami debat na temat „zabójczych gier” i obaw o ich wpływ na młodszych graczy – ale powiedział, że te czasy są teraz przeszedł.

„Gry są dziś postrzegane jako: dobro kulturowe, wpływ ekonomiczny i siła napędowa innowacji o ogromnym potencjale” – powiedział Falk, prawdopodobnie dając do zrozumienia, że ​​nie jest pewien, czy DOT jest idealną częścią rządu do ich pielęgnowania, jak wskazał. trzy obszary, które nie są w ich zasięgu.

msh/jcg (AFP, dpa, KNA)