Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

YouTube testuje kanały wideo dopasowane kolorystycznie

YouTube testuje kanały wideo dopasowane kolorystycznie

YouTube testuje nową funkcję, która umożliwia użytkownikom filtrowanie filmów na stronie głównej według koloru, co zapewnia bardziej spójne i przyjemne wizualnie wrażenia podczas przeglądania. 9to5Google I Użytkownicy Lemmy’ego Zgłosili, że w aplikacji mobilnej YouTube pojawiło się nowe okno z pytaniem, czy użytkownicy „mają ochotę na coś nowego”, z możliwością utworzenia kanału wideo w odcieniach czerwieni, błękitu lub zieleni.

Jest to funkcja eksperymentalna, która nie została powszechnie wdrożona. Potwierdziła to rzeczniczka YouTube Alison Toh krawędź Obecnie jest dostępna „dla wybranych użytkowników urządzeń mobilnych z systemem Android i iOS”. Firma nie wyjaśniła jednak, dlaczego opracowuje tę funkcję, ani nie podała harmonogramu, kiedy (i czy) będzie ona powszechnie dostępna.

Wybranie filtra kolorów nie zastępuje bieżącego kanału na stronie głównej. Zamiast tego wyniki bogate w kolory pojawiają się jako nowa opcja kanału znajdująca się w górnej części aplikacji YouTube. Dokładnie Jak Proces filtrowania tych filmów nie jest całkowicie prosty. Wydaje się, że opiera się na najbardziej widocznych kolorach na miniaturach, ale prawdopodobnie przeanalizuje cały film, aby sprawdzić, czy ten kolor dominował w całym filmie. Poza tym wydaje się, że ta funkcja jest wyborem czysto estetycznym, ponieważ nie ma nic, co łączyłoby wyniki przefiltrowane według tematu lub treści.

Chociaż może to być nietypowy sposób sortowania filmów, harmonia kolorów to strategia marketingowa, którą można zaobserwować w wielu branżach. Firmy na Instagramie, zwłaszcza te zajmujące się modą i urodą, często formatują swoje posty, aby mieć pewność, że ich główne kanały płynnie przechodzą od jednego motywu kolorystycznego do drugiego. Firma kosmetyczna ColourPop jest tego dobrym przykładem. Jedno z szeroko cytowanych badań wykazało, że aż 90 procent naszej oceny produktów opiera się wyłącznie na kolorze.

READ  Sony obniża ceny gier i akcesoriów na PS5 przed Czarnym Piątkiem

Użytkownicy Lemmy’ego zwrócili również uwagę, że może to służyć jako strategia gromadzenia danych w celu monitorowania częstotliwości interakcji użytkowników YouTube z określonymi kolorami. Tak czy inaczej, jest to świetna opcja dla osób, które chcą w pełni dostosować swoje aplikacje w oparciu o estetykę i wrażliwość.