Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

XCOM i twórca cywilizacji, Firaxis, zatrudnia około 30 pracowników

XCOM i twórca cywilizacji, Firaxis, zatrudnia około 30 pracowników

Firaxis Games – twórca XCOM, Civilization 6 i Marvel’s Midnight Suns w zeszłym roku – zwolnił około 30 programistów.

Zwolnienia nastąpiły wczoraj wg Raport Axiosaa przedstawiciel wydawcy Firaxis 2K Games powiedział stronie, że cięcia zostały wprowadzone z powodu „wyostrzenia ostrości, zwiększenia wydajności i dostosowania naszych talentów do naszych najwyższych priorytetów”.

Te ostatnie zwolnienia oznaczają drugą rundę zwolnień wydawcy w tym roku. W marcu Take-Two potwierdziło, że zmniejszy zatrudnienie w Private Division – wydawcy oprogramowania OlliOlli World i Kerbal Space – wraz z innymi nieokreślonymi częściami firmy.

Newscast: PlayStation Showcase pokazało, jak Sony grzebało w swoich przyszłych własnych planach.

W tamtym czasie Take-Two nazwał zwolnienia „niezbędnymi krokami”, starając się „pozycjonować firmę na kolejny dłuższy okres sukcesu”. Wydawca po raz pierwszy zasugerował, że przygotowuje się do redukcji zatrudnienia w zeszłorocznym raporcie finansowym za trzeci kwartał, kiedy ogłosił wart 50 milionów dolarów „program cięcia kosztów”, który miałby wpłynąć na „ludzi, operacje, infrastrukturę i inne obszary… przedsiębiorstwa.” i funkcje wydawnicze.

Nastąpiło to po serii głośnych niepowodzeń wydawcy, w tym doskonałych, ale przeoczonych Marvel’s Midnight Suns Firaxis, PGA Tour 2K23 i New Tales of the Borderlands.

Jake Solomon, reżyser Marvel’s Midnight Suns i XCOM, ogłosił swoje odejście z Firaxis w lutym, po 23 latach pracy w studiu. W ramach tego samego ogłoszenia 2K potwierdziło, że deweloper rozpoczął pracę nad „kolejną iteracją Legendary Civilization” z projektantem Edem Beachem projektującym 6.

Dzisiejsze wiadomości to tylko najnowsze wiadomości z fali zwolnień w branży gier, a Unity, Microsoft, Take-Two, Riot Games, EA, Twitch, Meta, CD Projekt, Sega i Ubisoft ogłaszają zwolnienia w ciągu ostatnich kilku miesięcy .

READ  Reżyser Sonic Frontiers mówi, że gra „nadal ma przed sobą długą drogę”