Jeśli grałeś w Zelda: Tears of the Kingdom, zauważysz, że poziom trudności wrogów stopniowo rośnie w miarę postępów w grze.
Okazuje się, że jest to spowodowane tajnym systemem levelowania w grze, który nie został jawnie ujawniony.
YouTuber Austin John Plays opublikował nowy film, w którym zagłębia się w niektóre szczegóły tego systemu (dzięki za zauważenie, IGN).
Znaczna część jego wiedzy pochodzi od eksploratorów danych Breath of the Wild. Kingdom’s Tears wydaje się używać podobnego, choć bardziej złożonego systemu.
Podobnie jak w poprzedniej grze, Link otrzymuje określoną ilość doświadczenia za każdego pokonanego wroga, ale liczy się to tylko dla pierwszych 10 każdego rodzaju wroga. Bossowie zapewniają również dużą ilość doświadczenia.
Gdy Link osiągnie określony próg doświadczenia, na świecie pojawią się bardziej zaawansowani wrogowie – na przykład czerwone mobliny zmieniają kolor na niebieski. Co więcej, pojawią się też potężniejsze bronie.
Dzięki temu Nintendo w obu grach może zapewniać stale rosnący poziom trudności w zależności od postępów gracza, jednocześnie odpowiednio nagradzając jego wysiłki. Oznacza to również, że możliwe jest znalezienie lepszej broni na świecie poprzez wielokrotne pokonywanie potężnych wrogów, ale nie bossów.
Austin John Blaze zauważa, że nie wszyscy wrogowie skalują się wraz z postępami, podając jako przykład niektóre konfiguracje żołnierzy na Great Sky Island, co ma sens, biorąc pod uwagę, że jest to obszar otwierający. Kapliczki Proving Ground – te, w których Link został pozbawiony swojego wyposażenia – również zawierają wrogów, którzy nie mogą się skalować.
Wskazuje również inne zasady pomiaru. Na przykład broń dołączona do Hinoxa ulegnie poprawie, gdy poziom samego Hinoxa czasami się nie poprawi. Ponadto broń dostarczana Linkowi przez odłamki w głębinach skaluje się wraz z postępem, co czyni je przydatną lokalizacją do znajdowania sprzętu wysokiego poziomu.
Należy zauważyć, że Austin Jon Blaze poczynił te obserwacje w Tears of the Kingdom na podstawie wiedzy z Breath of the Wild. Co więcej, nie są znane dokładne liczby zdobytych punktów doświadczenia.
Jest to jednak przydatna wiedza dla graczy, którzy chcą zmaksymalizować swoje postępy w grze.
Przyda się również szybkim biegaczom – grę można już ukończyć w niecałą godzinę.
Możesz obejrzeć pełny film Austina Johna Blaze’a poniżej.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro