Nowa technologia aktualizacji AMD, FidelityFX Super Resolution 2.0 (FSR 2.0), pojawia się na konsoli Xbox.
Producent chipów w GDC ogłosił, że FSR 2.0 „będzie również w pełni obsługiwany na Xboksie i będzie dostępny w Xbox GDK dla zarejestrowanych programistów do wykorzystania w swoich grach” (dzięki, krawędź).
FSR 2.0 został ujawniony w zeszłym tygodniu na PC, którego celem jest poprawa wydajności w grach poprzez podniesienie rozdzielczości z niższej na wyższą.
Jest podobny do technologii DLSS firmy Nvidia, która działa tylko na kartach Nvidia 20 Series i nowszych.
W przeciwieństwie do tego, FSR 2.0 jest neutralny pod względem GPU, więc będzie działał na każdym GPU, AMD lub Nvidii.
Zarówno konsole Xbox, jak i PlayStation z ostatnich dwóch generacji były napędzane procesorami graficznymi AMD.
Teoretycznie nie ma powodu, dla którego FSR 2.0 nie miałoby działać na PlayStation 5, chociaż w tej chwili nie jest jasne, czy AMD zawarło umowę z Xboxem, aby ta funkcja była dostępna wyłącznie na konsole.
Nie wiemy też, czy FSR 2.0 będzie działał dodatkowo na konsolach Xbox One, ale jeśli tak, to prawdopodobnie wydłuży to żywotność tych konsol na jakiś czas.
Technologie takie jak FSR 2.0 i DLSS są mile widziane, ponieważ zarówno gracze pecetowi, jak i konsolowi muszą trzymać się swojego starego sprzętu dłużej niż się spodziewali, np. Globalny niedobór chipów To bardzo utrudniało zakup nowej konsoli lub GPU.
Czy wesprzesz Eurogamer?
Chcemy ulepszyć Eurogamer, a to oznacza lepsze dla naszych czytelników, a nie dla algorytmów. Możesz pomóc! Zostań zwolennikiem Eurogamer, a będziesz mógł oglądać witrynę całkowicie bez reklam, a także uzyskać wyłączny dostęp do artykułów, podcastów i prelekcji, które przybliżą Cię do zespołu, historii i gier, które wszyscy kochamy. Subskrypcje zaczynają się od 3,99 GBP / 4,99 USD miesięcznie.
Wesprzyj nas
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro