Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Przegląd Volkswagena Polo GTI 2022

A jeśli powiemy ci, że pojawił się nowy hot hatch o kompaktowych wymiarach zewnętrznych, ale napędzany silnikiem 2,0 litra o mocy 204 KM? Zarówno Ford Fiesta ST, jak i Hyundai i20N są napędzane silnikami 1,5 i 1,6 litra, więc posiadanie dużej masy w superkompakcie to trochę hot rod.

Jak można się spodziewać po tytule, ten samochód to Volkswagen Polo GTI, który istnieje już od kilku lat. Jednak Ford, Hyundai i w mniejszym stopniu Mini Cooper S podkreślają wszystko.

Głównym powodem jest to, że prowadzenie innych jest po prostu bardziej ekscytujące. VW Polo został właśnie ulepszony, ale pomimo pewnych zmian mechanicznych, nie jest zaskoczeniem, że GTI nadal nie może dotknąć swoich rywali, aby wywołać emocje.

Dobre. Z pewnością jest miejsce na coś małego, z odrobiną mobilności, ale bez ciężkiej jazdy, nerwowego silnika, hałaśliwego nadwozia czy ręcznej skrzyni biegów, które zwykle kojarzą się z gorącym małym samochodem.

Główne zmiany obejmują większą moc tego 2,0-litrowego silnika EA888, od 197 KM do obecnego 204. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów zyskała dodatkowe przełożenie, aby stać się siedmiobiegową. W pewnym momencie ogłoszono sześciobiegową instrukcję obsługi tego pokolenia, ale tak naprawdę nie pojawiła się ona w Wielkiej Brytanii. I tak jest słabo sprzedawany w innych regionach, więc Polo GTI pozostanie tylko automatyczny.

Mniej mile widziane są wewnętrzne aktualizacje. Podstawowe Polo ma dobre, stare, fizyczne elementy sterujące klimatyzacją i kierownicą, ale w GTI zostały one zastąpione elementami sterującymi dotykowymi. Korzystanie z panelu sterowania klimatyzacją nie jest zbyt uciążliwe, ale sterowanie na kierownicy doprowadzi Cię do szału, gdy samochód przyspiesza na autostradzie, ponieważ przypadkowo zmieniłeś tempomat.

Ulepszone Polo otrzymuje nowy, nieco tańszy selektor biegów, podczas gdy wszystkie GTI mają teraz w standardzie w pełni cyfrowy zestaw wskaźników oraz 8-calowy ekran dotykowy. Wreszcie subtelnie zmieniono reflektory i tylne światła. Same zestawy robią jeszcze większe wrażenie niż dotychczas: z przodu znajduje się podświetlana poprzeczka, a reflektory matrycowe LED są w standardzie. Z tyłu wskaźniki teraz Poruszający.

READ  Testy mutacji zostaną wprowadzone w czterech nowych obszarach Londynu po przypadkach pozytywnych wariantów indyjskich