Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Prodrive P25 „Bez dodatków” już wyprzedany

Prodrive P25 „Bez dodatków” już wyprzedany

Przed swoim publicznym ujawnieniem na Festival of Speed ​​w czwartek, Prodrive potwierdził, że o wszystkich 25 przykładach oszałamiającego P25 już mówiono. Firma przyznała PH of Goodwood, że wcześniej sprzedała pięć samochodów klientom, z którymi miała dotychczasową relację, ale po Poniedziałkowe ogłoszenie – wraz ze zdjęciami studyjnymi tego, jak faktycznie wygląda modelka – reszta zniknęła w ciągu zaledwie dwóch dni. „Nic takiego nie wiedzieliśmy” – skomentował Richard Thompson, główny inżynier Prodrive.

Odwołanie jest wystarczająco jasne. Po obejrzeniu metalowego P25, PH może ogłosić, że zasługuje na świetne rachunki. Porównywano go oczywiście do 22B, samochodu okrzykniętego jego duchowym przodkiem – ale dla Prodrive, zespołu odpowiedzialnego za prowadzenie koni roboczych Subaru w rozkwicie lat 90., jest szansą na zbudowanie zmodernizowanej wersji czegoś znacznie głębiej. Nie tylko doświadczenie zdobyte w jednych z najtrudniejszych środowisk rywalizacji w sportach motorowych.

Thompson powiedział, zapytany, jak długo projekt P25 jest w ciąży. „Ale naprawdę poważnie, przez ostatnie 18 miesięcy można powiedzieć, że dopiero zaczynamy to odczuwać, a potem [it’s been] Bardzo intensywny przez ostatnie dziewięć miesięcy, z rozwojem hamowni, konstrukcją skrzyni biegów, zawieszeniem i wszystkimi ruchami. To był trudny okres”.

Pojazd pokazany na wystawie w Goodwood – Chassis Zero – wydaje się być w świetnym stanie ze względu na szyk, aby był gotowy na wydarzenie, chociaż Thompson podkreśla, że ​​wciąż jest wiele do zrobienia w zakresie kalibracji opartej na Millbrook (fly-be-wire tuning przepustnicy i sterowanie sprzęgłem fly-by-wire (rozpoczyna się dopiero w tym tygodniu), ponieważ zamierzają podpisać umowę pod koniec lata, przed montażem w Q4. Ponieważ jednak P25 bazuje na dwudrzwiowym podwoziu Subaru Imprezy, konstrukcja do tego momentu wymagała znacznego dodatkowego wysiłku.

READ  Funkcja harmonogramu systemu Windows 10 zniknie

„To prawdziwa restauracja. Bierzemy obecnego Subaru WRX STI – przez ostatni rok byliśmy w tle, szukając bardzo, bardzo dobrych przykładów – a potem go rozbieramy, wysadzamy media, wkładamy z powrotem metalu, a następnie rozpocząć naszą długą podróż procesową”. Kiedy ten proces polega na upewnieniu się, że dwudziestoletnia opona nie ma „zerowego zużycia”, a następnie musisz zmierzyć się z problemem jej usztywnienia, zanim zaczniesz mocować i przykręcać kompozytowe części nadwozia, możesz zrozumieć, dlaczego Thompson oczekuje, że budowa każdego przykładu zajmie 1000 roboczogodzin.

Ale w Banbury wyraźnie gotuje się coś wyjątkowego. Zapytany, czy P25 od początku miał być „samochodem rajdowym na drogę”, główny inżynier nie miał wątpliwości. „Jeśli chodzi o wciągającą jazdę, to właśnie zamierzamy osiągnąć. Tak więc dostrajanie mapowania przepustnicy, ustawienia centralnego mechanizmu różnicowego, ustawień oporu opóźnień — całe to DNA pochodzi ze światowego samochodu rajdowego i jest w samochodzie ”, ale można śmiało powiedzieć, że nie ma żadnych bajerów: nie ma kontroli trakcji, nie ma ABS – ale masz skrzynkę na pedały montowaną na podłodze, masz pedał hamulca poruszający się o milimetr, masz hamulce inspirowane WRC, masz hydrauliczny hamulec ręczny Ale to nie fanaberie, ponieważ kiedy już wyruszysz w drogę z tymi wszystkimi urządzeniami pomocniczymi, skończysz z 1500-kilogramowym Audi RS4 lub BMW M5, więc musisz być wierny swoim pierwotnym misjom.

Ta jurysdykcja z pewnością obejmowała odwiedzanie miejsc, do których Team 22B nie miał nadziei dotrzeć. Thompson zauważył, że chociaż oryginalna edycja specjalna była oparta na współczesnym samochodzie rajdowym, nie była tak naprawdę zoptymalizowana pod kątem szerszego nadwozia. p25 jest. „Wszystkie ruchy, rozstaw kół, rozstaw osi, środek ciężkości, rozkład masy – wszystkie te elementy są zoptymalizowane. Kiedy patrzysz na samochód, koła są wysunięte na krawędzi nadkoli; to prawdziwy samochód o szerokości 1770 mm.”

READ  Crysis 2 Remastered Teased przez Crytek

Jest również wykonany tak lekko, jak to możliwe. „Samochód drogowy 1200 kg, samochód dzienny na torze będzie mniejszy od tej wartości, więc moc powyżej 400 KM oznacza, że ​​stosunek mocy do masy będzie naprawdę dobry. Ale wszystko sprowadza się do chwilowego środka toczenia pozycja, środkowa pozycja toczenia Stała, podskakiwanie, zmiana krzywki – wszystko to, czego nauczyliśmy się przez długi czas, próbując włożyć do P25 i robić to rozsądnie i z pewnością.”

Osiągnięcie niezawodności, jakiej oczekuje współczesny właściciel, obejmuje również to, co kryje się pod maską. Prodrive dołożył wszelkich starań, aby wyprodukować quada z płaskim dachem, który jest godny tego. „To zupełnie nowy silnik oparty na EJ25. To blok hybrydowy, więc ciężko pracowaliśmy nad sztywnością bloku, aby stworzyć silnik, który niezawodnie obsługuje 400+ KM przez dobry czas. Wszystko zostało poprawione: tłoki, połączenia tłoczysko, wałek rozrządu, profile krzywkowe, wał korbowy, sprężarka Turbosprężarki firmy Garrett – Mamy współpracę z firmą Honeywell, co oznacza, że ​​możemy wybrać odpowiednią turbosprężarkę pod kątem reakcji i maksymalnej mocy.”

Na razie nowy silnik został zaprojektowany do pracy wyłącznie w połączeniu z sześciobiegową skrzynią sekwencyjną, chociaż Thompson przyznaje, że pojawiły się już pytania dotyczące możliwości konwencjonalnej manualnej skrzyni biegów. Zrozumiałe, że Inżynier stoi w dużej mierze w rogu opcji fly-by-wire – na pewno ze względów funkcjonalnych, ale także dlatego, że jest to fundamentalne dla bardziej realistycznego doświadczenia tego, czym byłaby Impreza, gdyby została zbudowana od zera.

Niezależnie od tego, czy Prodrive zdecyduje się podporządkować woli swoich klientów, jasne jest, że nieliczni szczęściarze będą mieli dobrze zaspokojone potrzeby w zakresie opcji. Po pierwsze, zauważył Thompson, firma byłaby bardziej niż szczęśliwa mogąc zbudować bardziej skoncentrowaną na torze wersję P25 – która jest korzystnie lżejsza dzięki pominięciu tylnych siedzeń. Zajmie się to również głębiej: „Sprężyny i drążki zapobiegające toczeniu, różne rozmieszczenie sztywności toczenia, różne nachylenia toczenia, pakiety opon i opon” są przedmiotem dyskusji, jeśli naprawdę chcesz dopasować samochód ty królu.

READ  Zimowa wyprzedaż na Steamie ruszyła kolejnym potokiem ofert gier

Jak można się spodziewać, niektórzy kupujący oczekują zaangażowania od samego początku i chętnie zobaczą wszystkie szczegóły. Z pewnością otrzymali prawo po tym, jak zgodzili się rozdać 460 000 funtów plus VAT za franczyzę. Miejmy nadzieję, że ich udział zapewni, że przynajmniej niektóre samochody nie zostaną natychmiast wciągnięte do skompresowanej bańki i nigdy więcej nie będą widziane. Oczywiście nie ma sposobu, aby uchronić Prodrive przed tym wynikiem – ale firma wyraźnie buduje Restomode, jeśli nikt inny nie jest, aby był właściwie napędzany z pewnym zapałem na starej Imprezie. Nic dziwnego, że wszyscy zniknęli.