Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Prezes mówi, że przejęcie Activision Blizzard od Microsoftu dobrze wróży Ubisoftowi

Prezes mówi, że przejęcie Activision Blizzard od Microsoftu dobrze wróży Ubisoftowi

Dyrektor generalny Ubisoftu, Yves Guillemot, powiedział, że oferta przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft może być postrzegana jako znak, że Ubisoft jest na dobrej drodze ze swoją obecną strategią biznesową.

Chociaż fuzja była często przedstawiana jako pogoń Microsoftu za Call of Duty, szef Xbox, Phil Spencer, konsekwentnie twierdził, że umowa o wartości 69 miliardów dolarów wynika przede wszystkim z ambicji firmy w zakresie gier mobilnych.

Oczywiście Activision Blizzard jest także domem dla niektórych z największych marek gier na całym świecie, a także wiodących usług na żywo i gier na komputery PC – we wszystkich obszarach, w których Microsoft ma nadzieję zdobyć większy przyczółek i których Ubisoft również szuka.

Podczas czwartkowej rozmowy o zyskach Ubisoftu za pierwszy kwartał, Guillemot został zapytany, czy uważa, że ​​umowa z Activision będzie katalizatorem większej aktywności w zakresie fuzji i przejęć w kosmosie, a jeśli tak, to jaki jest jego pogląd na zachowanie niezależności w konsolidowanej branży.

„Myślę, że to dobry interes, że transakcja się wydarzyła, ponieważ naprawdę pokazuje siłę własności intelektualnej i kierunek, w którym zmierza branża. Tak więc w przyszłości będzie również wiele możliwości dla wszystkich firm.”

„Pokazuje również wartość praw własności intelektualnej, które mogą teraz znajdować się na konsolach i komputerach PC, ale także na urządzeniach mobilnych, stać się bardziej globalnymi markami, a kiedy mówimy na całym świecie, tak naprawdę są wszędzie na świecie, a to świetna okazja.

Guillemot kontynuował: „Microsoft twierdzi, że mobilna część umowy Activision jest ważna, więc wszystkie inwestycje, które podejmujemy, aby być silniejszym na urządzeniach mobilnych, są również z nią zgodne, więc wszystkie te elementy pomogą zwiększyć wartość firmy”.

W styczniu Ubisoft powiedział, że anulował trzy niezapowiedziane gry, ponieważ podwoił swoje największe adresy IP i usługi na żywo.

READ  Starfield zawiera wzruszający hołd złożony fanowi, który zmarł przed premierą

Firma stwierdziła, że ​​„stoi przed poważnymi wyzwaniami, ponieważ branża nadal przesuwa się w kierunku mega-marek i długo działających tytułów, które mogą dotrzeć do graczy na całym świecie, na różnych platformach i modelach biznesowych”.

Powiedział, że spędził ostatnie cztery lata, próbując dostosować swoje największe marki (Assassin’s Creed, Far Cry, Ghost Recon, Rainbow Six, The Division) do tych zbieżnych trendów. I choć gry z tej fazy inwestycji nie zostały jeszcze wydane, Ubisoft spodziewa się, że opłaci się to w nadchodzących latach.

Na froncie mobilnym Ubisoft wyda darmowe gry Rainbow Six Mobile i The Division Resurgence w bieżącym roku podatkowym kończącym się w marcu 2024 r.

Trwają również prace nad dwiema grami mobilnymi Assassin’s Creed. Tajemnicza współpraca z Netflix może być powiązana z nadchodzącą serią akcji na żywo z gigantem streamingowym, podczas gdy chiński Codename Jade rozpocznie zamknięte testy beta w przyszłym miesiącu.

Codename Jade to darmowa gra, która ma zostać opublikowana przez dział Level Infinite firmy Tencent, po tym, jak Ubisoft ogłosił we wrześniu zeszłego roku strategiczne partnerstwo z chińską firmą.

W kwietniu 2022 roku ogłoszono, że Ubisoft przyciąga zainteresowanie przejęciami kilku firm private equity.

A w następnym miesiącu twierdzono, że Guillemot Brothers Limited, spółka holdingowa założycieli Ubisoftu, rozważa połączenie sił z firmą private equity w celu przejęcia firmy.

„Dużo mówiło się o konsolidacji w branży, aw szczególności w Ubisoft” – powiedział Guillemot podczas rozmowy o zarobkach w maju ubiegłego roku.

Nasze ogólne stanowisko jest jasne i znane. Jak powiedzieliśmy w lutym ubiegłego roku, mamy wszystko, czego potrzebujemy, aby pozostać niezależnymi. Mamy talenty, skalę przemysłową i finansową oraz mnóstwo potężnych IP, aby stworzyć ogromną wartość w nadchodzących latach.

„Dostarczyło nam to plan budowania strategicznych partnerstw z największymi graczami w dziedzinie rozrywki i technologii. Obecne spekulacje pokazują prawdziwą atrakcyjność i wartość naszych aktywów oraz nasz potencjał tworzenia wartości.”