W kwietniu, deweloper Overgrowth, Wolffire Games Pozew antymonopolowy przeciwko Valve. Teraz sędzia oddalił sprawę, orzekając, że pozew „nie przedstawia wystarczających faktów, aby rozsądnie dochodzić szkody antymonopolowej”.
Pozew Wolffire twierdził, że „Valve wykorzystuje swoją siłę rynkową, aby zapewnić, że wydawcy gier nie mają innego wyboru, jak sprzedawać większość swoich gier za pośrednictwem sklepu Steam, gdzie podlegają 30% udziałowi Valve”. Valve odpowiedział w lipcu, składając wniosek o zwolnienie, kłócić się Pozew „nie powołuje się na istotne elementy sprawy antymonopolowej”.
Sędzia John Coginor zgodził się. mądrość Dostępne przez CourtListener, stwierdza, że Wolffire nie dostarczył wystarczających dowodów na poparcie swoich roszczeń.
Większość początkowej rejestracji koncentrowała się na zapewnieniu parytetu ceny klucza Steam, gdzie Steam wymaga, aby deweloperzy i wydawcy nie sprzedawali swoich gier za mniej niż oferują na Steam. Wolfer twierdził, że uniemożliwiło to innym sklepom konkurowanie ceną. Argumentowali również, że 30-procentowy spadek sprzedaży gier przez Steam był znacznie większy niż na konkurencyjnym rynku.
Orzeczenie sędziego odnosi się do tych skarg na dwa sposoby. Po pierwsze, zauważając, że, jak stwierdzono w pozwie Wolffa, wielu konkurentów dokonało mniejszych cięć sprzedaży, a jednak poniosło porażkę. „Wydaje się zatem, że rzeczywistość rynkowa, przynajmniej jako zarzut, jest taka, że wynagrodzenie pozwanego jest proporcjonalne do wartości platformy Steam dla wydawców gier”.
Po drugie, sędzia uznał, że Wolffire nie wykazał „uszkodzenia antymonopolowego” – że oni lub branża zostali skrzywdzeni przez praktyki Valve, co zaowocowało mniejszą liczbą gier o niższej jakości. „Jeśli już, to fakty przedstawione przez CAC, przynajmniej w odniesieniu do produkcji, wskazują na coś przeciwnego – stały wzrost liczby gier dostępnych na rynku i na platformie Steam. […] Wreszcie, CAC nie przedstawia faktów bezpośrednio opisujących, w jaki sposób Wolffire cierpiał z powodu rzekomego spadku produkcji i/lub jakości. ”
Wolfire ma 30 dni na złożenie drugiej poprawionej skargi, jeśli sobie tego życzą. Skontaktowałem się z Valve i Wolffire w celu uzyskania komentarza i zaktualizuję tę historię, jeśli otrzymam odpowiedź.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro