To bardzo ważny wyścig 24h Le Mans w tym roku. Nie tylko oznacza setną rocznicę pierwszego wyścigu najbardziej kultowego wyścigu na świecie, ale także wyznacza początek nowej ery wielu wpisów biznesowych producentów na drugim końcu siatki. Aha, i w jednym dla fanów okrągłych liczb, minęło 35 lat, odkąd Jaguar wygrał wyścig swoim słynnym XJR-9 marki Silk Cut.
Świętuj to zwycięstwo z tą specjalną edycją F-Pace, F-Pace Jaguar F-Pace SVR Edition 1988. Trzydzieści pięć lat nie jest najbardziej oczywistą rocznicą do świętowania, ale ten samochód jest już dostępny w 2022 roku, po tym, jak został zaprezentowany na Le Mans w zeszłym roku… , w wysokości 101.550 funtów.
Ta cena jest o 20 000 funtów wyższa od standardowego Jaguara F-Pace SVR, na którym oparty jest ten konkretny model. Kupujesz ekskluzywność – zostanie zbudowanych tylko 394, co jest ukłonem w stronę liczby okrążeń XJR-9 osiągniętej w rękach Jana Lammersa, Johnny’ego Dumfriesa i zdobywcy nagrody Autocar Lifetime Achievement Award, Andy’ego Wallace’a – a także wiele kosmetycznych ulepszeń w zamiast dynamiki nad dobrze uporządkowanym modelem standardowym.
Obejmuje to bardzo ciemnofioletową farbę („Midnight Amethyst Gloss”) z dużą ilością złotych detali, w tym ulepszoną 22-calową sztabkę, ukłon w stronę fioletowej i złotej farby jedwabnej. W przytłumionym świetle wygląda raczej na czarny niż na purpurowy, ale łapie tylko odpowiedni promień słońca, a kolor naprawdę ładnie komponuje się z tym, co pozostaje świetnie wyglądającym SUV-em, tutaj przyciętym w bardzo smaczny sposób. Poza tym różne plakietki i kolory wnętrza są o około 25% droższe w porównaniu ze standardowym F-Pace SVR.
Na tej podstawie nie jest to dobra wartość, ale samochód wciąż przypomina nam to, co „stary” Jaguar robił naprawdę dobrze: tworzenie samochodów o wysokich osiągach na co dzień, które mogą ekscytować tak bardzo, jak tylko mogą i są odpowiednie na wszystkie drogi i na każdą okazję.
Weźmy ten silnik, doładowany 5,0-litrowy silnik V8, już nigdy nie zobaczymy, jak to jest. Jest głośny, szybki, trzaska, trzaska, wysyła dobre wibracje przez twoje ręce, stopy i tyłek; To świetnie.
Ośmiobiegowa przekładnia z przemiennikiem momentu obrotowego eliminuje bardziej dzikie zmiany biegów i przyspieszanie konkurentów wyposażonych w podwójne sprzęgło, ale kompromisem są lepsze właściwości jezdne przy niższych prędkościach i autentyczna zdolność do bardziej zrelaksowanej jazdy. To nie jest „zawsze włączony” samochód wyczynowy, raczej taki, który jest gotowy, kiedy jesteś, jak Volkswagen Golf R. \
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro