Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Nowy Aston Martin Valor oferuje silnik V12 o mocy 705 koni mechanicznych i manualną skrzynię biegów

Nowy Aston Martin Valor oferuje silnik V12 o mocy 705 koni mechanicznych i manualną skrzynię biegów

Aston Martin zaprezentował nowy supersamochód luźno inspirowany jedynym w swoim rodzaju Vectorem – wyposażony w silnik V12 o mocy 705 KM i sześciobiegową manualną skrzynię biegów.

Wykorzystując wzornictwo zaczerpnięte z oryginalnego V8 Vantage i prototypu Astona Martina RHAM/1 z lat 70-tych – znanego jako „The Muncher” – nowy Valor jest prezentem firmy na 110. urodziny i celebracją kultowego 12-cylindrowego silnika.

Sprzedanych zostanie tylko 110 egzemplarzy Valora w cenie od 1 miliona do 1,5 miliona funtów. Każdy kupujący może spersonalizować swój samochód za pomocą usługi Aston Martin na zamówienie Q, która oferuje niepowtarzalne wykończenia karoserii z włókna węglowego oraz szereg opcji personalizacji wnętrza.

Podczas gdy Vector był oparty na podwoziu nadmiarowego prototypu One-77, Valor jest zbudowany wokół specjalnie zaprojektowanej struktury nadwozia – prawdopodobnie wywodzącej się z V12 Vantage.

5,2-litrowy silnik V12, oparty na silniku DBS, przekazuje 705 KM i 555 Nm na tylne koła za pośrednictwem specjalnie zaprojektowanej sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów i mechanicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Simon Newton, główny inżynier Astona Martina, powiedział, że połączenie silnika V12 z manualną skrzynią biegów (DBS, DB11 i Vantage używają automatycznych skrzyń biegów dostarczonych przez ZF) było „dużą częścią uhonorowania osobowości zadowalającej kierowcę”.

Newton powiedział, że dynamicznym celem Valora było zapewnienie „najnowocześniejszego samochodu kierowcy” z „prawdziwym sercem i duszą ponadczasowego analogowego klasyka” – co zostało podkreślone przez widoczne połączenie skrzyni biegów w instrukcji. skrzynia biegów. Modyfikacje obejmują instalację przednich i tylnych blach ścinanych, mocowanie kolumny tylnego zawieszenia oraz zbiornik paliwa, który zwiększa sztywność.

Samochód otrzymuje również regulowane amortyzatory i nową konfigurację wspomagania kierownicy, która ma na celu zapewnienie bardziej precyzyjnego sprzężenia zwrotnego z kierownicą. Siłę hamowania zapewniają standardowe tarcze węglowe 410 mm x 38 mm z sześcioma zaciskami z przodu i tarcze 360 ​​mm x 32 mm z czterema zaciskami z tyłu.

READ  Overwatch 2 i Diablo 4 zostały opóźnione • Eurogamer.net