Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Koalicja pracowników ABK reaguje na zakończenie pracy hybrydowej przez Activision Blizzard

Koalicja pracowników ABK reaguje na zakończenie pracy hybrydowej przez Activision Blizzard

Activision Blizzard zakończy w styczniu pracę hybrydową dla testerów kontroli jakości, co oznacza, że ​​pracownicy będą pracować w pełnym wymiarze godzin w biurach.

Wpływ tej decyzji podkreśliła koalicja pracownicza ABK w nowym oświadczeniu udostępnionym Eurogamerowi.

Dotknęło to pracowników działu kontroli jakości w Minneapolis, Austin i El Segundo, gdzie „kilku pracowników zostało zmuszonych do opuszczenia firmy w wyniku niewielkich zwolnień”.

„Bezpieczeństwo zatrudnienia dla wielu pracowników kontroli jakości było już niepewne ze względu na ogłoszenie pracy hybrydowej na początku tego roku” – stwierdzono w oświadczeniu ABK Labour Alliance.

„Od tego czasu setki pracowników skontaktowało się z zespołem ds. zakwaterowania, próbując uzyskać stałą pracę w domu ze względu na niepełnosprawność, problemy finansowe lub inne czynniki. Wiele z tych próśb zostało natychmiast odrzuconych, a wielu zaoferowano zakwaterowanie w biurze, które nie spełnia wymagań nie odpowiadają ich potrzebom, personel jest odpowiedni.

„Doprowadziło to do tego, że wielu pracowników zostało zmuszonych do opuszczenia firmy w drodze prostych zwolnień. Wierzymy, że usunięcie pracy hybrydowej zmusi wielu pracowników do opuszczenia firmy i znalezienia się w rozpaczliwej sytuacji”.

Koalicja zauważyła, że ​​decyzja o powrocie na swoje stanowiska pozostawi w tyle pracowników bezbronnych – „szczególnie pracowników niepełnosprawnych i z obniżoną odpornością, z których wielu otrzymało odrzucone wnioski o zakwaterowanie w formie pracy z domu z nieodpowiednich powodów”.

„Ważne jest dla nas również rozpoznanie wpływu finansowego, jaki ta decyzja będzie miała na pracowników” – kontynuowano w oświadczeniu. „Wielu pracowników zatrudnionych w szczytowym okresie pracy z domu mieszka w znacznej odległości od biur. Dotknięci pracownicy, którzy pozostali w firmie, dojeżdżali do biura na duże odległości i odczuwali finansowe skutki tego w postaci cen gazu. Ale także te dłuższe dojazdy oznaczały, że dotknięci tym pracownicy mają mniejszą równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, spędzając większość czasu na dojazdach i pracy, a mniej z rodziną, bliskimi i innymi aspektami swojego życia.

READ  Pakiet dla Ukrainy jest już dostępny na itch.io • Eurogamer.net

Na koniec w oświadczeniu wskazano, jak zwiększone obciążenie pracą, stres i obniżona jakość produktu wpłynie na osoby pozostałe w firmie.

Koalicja podsumowała: „Jeden uniwersalny mandat boli nas wszystkich. Wszyscy tracą: firma, produkty, gracze, a przede wszystkim pracownicy. Niezmiennie jesteśmy przekonani, że decyzja o WFH lub należy prowadzić w sposób indywidualny, uwzględniając potrzeby każdego pracownika.”

Eurogamer skontaktował się z Activision Blizzard w celu uzyskania komentarza.

To najnowsza kontrowersja pomiędzy Activision Blizzard a jej zespołami ds. kontroli jakości.

W marcu ubiegłego roku organizacja Communications Workers of America (CWA) wniosła oskarżenie przeciwko firmie, zarzucając jej naruszenie kilku przepisów prawa pracy w związku ze zwolnieniem dwóch testerów kontroli jakości.

Tymczasem pod koniec maja testerzy kontroli jakości w Raven Software wygrali głosowanie za utworzeniem związku zawodowego.