Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Jak koreańskie programy są dostosowywane, aby odnieść większy sukces w serwisie Netflix?

Jak koreańskie programy są dostosowywane, aby odnieść większy sukces w serwisie Netflix?

W nieustannej walce o pozostanie na czasie, firmy nadawcze wydają dziesiątki miliardów dolarów każdego roku na treści, mając nadzieję na kolejny hit.

Netflix znalazł swój najnowszy hit dzięki nowej, pełnej zombie K-dramie, czyli K-dramie „All of Us Are Dead”. Posługuje się tym, co okazuje się niezawodną receptą na sukces.

Od swojej premiery 28 stycznia serial pojawił się na codziennych listach Top 10 Netflixa w 94 krajach – w tym numer jeden w USA – i przez ostatnie dwa tygodnie był najchętniej oglądanym programem na świecie. Biorąc pod uwagę ciągłe zamieszanie w wydaniach, utrzymanie tej przewagi jest niemałym wyczynem. Przemawia do coraz bardziej nienasyconego apetytu widzów na koreańskie treści, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i na świecie.

To apetyt, który Netflix i koreański przemysł rozrywkowy, który od dziesięcioleci jest głównym graczem na światowej scenie rozrywkowej, chcą zarobić.

„W przypadku kina koreańskiego, a zwłaszcza K-popu, istnieje już wbudowany szablon medialny, który pozwala zastanowić się, w jaki sposób koreańskie historie docierają do odbiorców w różnych regionach Azji Wschodniej i poza nią”, Dan O’Neill, profesor nadzwyczajny – mówi współczesna literatura i medioznawstwo na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley.Dla NBC News. „Naprawdę istnieje wewnętrzna ambicja przemysłowa, aby uczynić to zjawisko czymś więcej niż tylko koreańskim zjawiskiem i jest wspierane przez wiele inwestycji ze strony rządu i tak dalej”.

Ze swojej strony Netflix od lat kieruje pieniądze na koreańskie treści, ostatnio podnosząc stawkę inwestycją zbliżoną do 500 milionów dolarów w 2021 r. i podobno Większa ilość W tym roku.

Lee Jung-jae, Park Hae-soo i Jung Ho-yeon w „Grze w kalmary”.Netflix

Ta inwestycja opłaciła się dzięki takim hitom jak „Squid Game”, która stała się najbardziej udaną serią startową Netflixa w historii; „Moje imię”; i „Hellbound” między innymi.

READ  Almira Foundry Company wysłała silniki elektryczne na cały świat

Chociaż popularność koreańskich dramatów nie jest niczym nowym – często są one przytaczane jako motywacja stale rosnące globalne zainteresowanie W przypadku koreańskich produktów kultury, zwanych „koreańską falą” – Ich status jako megawatów w USA wskazuje na znaczną zmianę. Seria po serii, koreański dramat spada konwencjonalna mądrość O zainteresowaniu Amerykanów produkcją w języku obcym.

Webtoony spełniają „efekt Netflixa”

„Wszyscy jesteśmy martwi”Twórcy Lee Jae-kyu, Kim Nam-su i Chun Sung-il — uczniowie szkół średnich znajdują się w punkcie zerowym podczas apokalipsy zombie w fikcyjnym południowokoreańskim mieście Hyosan. Aktorzy o świeżych twarzach – w tym gwiazdy Park Ji Ho, Yoon Chan Young, Park Solomon i Cho Yi Hyun – grają nastolatków walczących o przetrwanie w szkolnych korytarzach i salach lekcyjnych, gdy infekcja szybko niszczy miasto. z bliskimi.

Koreański dramat jest inspirowany popularnym webtoon z 2009 roku, rodzajem komiksu cyfrowego, który powstał w Korei Południowej na początku i jest konsumowany na niekończącym się zwoju. W intensywnym wyścigu o nowe treści, webtoony stały się pożywką dla koreańskich filmowców i drogimi przedmiotami dla platform streamingowych. Głośne „Gra w kalmary” i „Hellbound” Netflixa wraz z dr. Brain” i nadchodzące Disney+ „Moving” są inspirowane webtoon.

„Dostosowanie popularnej strony internetowej do programu telewizyjnego to stosunkowo łatwy sposób na osiągnięcie sukcesu” – powiedział Arium Jeong, koreański ekspert filmowy z Sichuan University-Pittsburgh Institute. „Kiedy ogłoszono, że popularna strona internetowa zostanie przekształcona w program, istnieje duże zainteresowanie tym, kto zostanie obsadzony. Te spekulacje stają się wirusowe w mediach społecznościowych i prowadzą do oglądalności. „

Kolejnym kluczem do sukcesu tych programów jest wysoka wartość produkcji, która stała się znakiem rozpoznawczym koreańskiej rozrywki, a zwłaszcza koreańskich dramatów. To jeden z obszarów, w których treści Netflix i koreańskiego są na wysokim poziomie.

„Przywiązujemy dużą wagę do efektów wizualnych, lokalizacji, muzyki i upraszczamy fabułę, aby ułatwić dostęp i podgląd dla widzów, którzy mogli wcześniej nie być fanami K-dram” Don Kang, wiceprezes Netflix Korea. Prezes Content, powiedział.

READ  Martin Rose jest gościnnym projektantem Pitti Immagine Uomo 2023

Jest taki termin, który opisuje Kang: efekt Netflix. Od lat ludzie używają tego terminu, aby opisać, w jaki sposób platforma uwalnia produkty i miejsca pracy, aby zawstydzić. Ale ma też pewną estetykę, połysk, który ma tylko gigantyczną siłę nabywczą, która jest prawie niezrównana.

Zacieranie granic między sztuką a kinem

„All of Us Are Dead” opiera się na niezwykle udanym modelu K-drama, który łączy koreańską fabułę i wysoką wartość produkcji z gatunkiem, który nadaje się do eksploracji tematów związanych z moralnością – jak film o zombie. Seria jest żywą mieszanką horroru i budowania postaci, która zagłębia się w człowieczeństwo swoich poddanych, zanim zostaną zaciekle rozmontowani i odrodzą się jako żądne ciała potwory.

„Twórcy filmowi dorastali, oglądając dużo kina amerykańskiego, a także japońskiego, więc są dobrze zorientowani w tym gatunku” – powiedział O’Neill. „To jest ich przyczółek na tego rodzaju światowej scenie kina. Znajomość kina gatunkowego – tego, co ludzie znają z najniższym wspólnym mianownikiem – w tym są dobrzy. I jest sposób, w jaki kino koreańskie zaciera granicę między sztuką kino i kino w sposób, w jaki nie mogły zrobić inne tradycje”.

„All of Us Are Dead” ma cechy klasycznego hollywoodzkiego filmu o zombie. Istnieją zwykłe metafory dotyczące zarażania, powstrzymywania i przetrwania, a także wiele scen, w których żołądek jest mrożący krew w żyłach. Ale sposób, w jaki się rozwija, przypomina bardziej dramat pokojowy niż szybki ruch. Gdy uczniowie łączą siły w celu wspólnego przetrwania i przechodzą od klasy do klasy w nadziei na ratunek, są zmuszeni do pogodzenia samozachowania z moralnością i zbiorowym dobrostanem.

„Prace te mają cechy wspólne w kwestionowaniu tego, czym jest ludzkość, zwłaszcza w jaki sposób godność ludzka może być sprawowana lub zachowana w nieszczęśliwych środowiskach” – powiedział Jeong.

W końcu pytania, jakie stawiają, co to znaczy przeżyć, są prawdopodobnie bardziej niepokojące niż te, które zadają stwory zamieszkujące arkady.

READ  Ri Kane jest nadal na Ukrainie po tym, jak zespół przeniósł się do Polski

koreańska fala

Jak długo Netflix będzie w stanie pokonać konkurencję, jeśli chodzi o koreańskie treści i fanów, którzy gromadzą się na platformie, aby je konsumować, dopiero się okaże.

Kang powiedział, że Netflix pozostanie na dobrej drodze, jeśli chodzi o strategię inwestycyjną: „Do tej pory zainwestowaliśmy ponad 1 bilion wonów w koreańskie treści. Będziemy nadal angażować się we wspieranie lokalnych twórców i udostępnianie ich programów na całym świecie. ”

Ale, jak zauważyło wiele osób, bardziej chodzi o dostępność platformy niż o nazwę, która się za nią kryje. Przy całkowicie otwartych bramach trudno wyobrazić sobie jakąkolwiek pojedynczą firmę lub sektor zawierający koreańską falę.

„Netflix to nie jedyna historia”, powiedział O’Neill. Chodzi o media społecznościowe. Chodzi o kulturę filmową, ekspansję za pośrednictwem tych nowych platform i generowanie zainteresowania na tak wiele różnych sposobów, których nie możemy przewidzieć”.