Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Główny projektant Dead Cells nie jest zadowolony z „nagłej” decyzji o zakończeniu prac nad grą

Główny projektant Dead Cells nie jest zadowolony z „nagłej” decyzji o zakończeniu prac nad grą

Obraz: Ruch bliźniaczy

Były główny projektant Dead Cells, Sébastien Bénard, wypowiedział się na temat Motion Twin i Evil Empire, ogłaszając koniec prac twórczych nad niezwykle popularną niezależną grą typu roguelike.

Wziął w nim udział Bénard, który w 2020 r. odszedł jako asystent w Motion Twin, aby założyć Deepnight Games Wpis na jego oficjalnej stronie internetowejWyjaśnia swoje przemyślenia na temat gry. Następuje to po „impulsywnej” odpowiedzi dewelopera na oficjalnym serwerze Dead Cells Discord, w której powiedział: „…chciałbym tylko powiedzieć” [Motion Twin] Wykonał najgorszy ruch, jaki można sobie wyobrazić, przeciwko martwym komórkom i [Evil Empire]„(przez Gry komputerowe N & PCGamer).

W dzisiejszym poście Benard zaczyna od przeprosin za swoją emocjonalną wypowiedź na Discordzie, mówiąc: „Było późno, moje słowa były zdecydowanie trochę pochopne i naprawdę przepraszam za niegrzeczne słowa”. Następnie pogłębia swoje uczucia wchodząc w relację z Motion Twin, z którym współpracuje od 19 lat jako asystent.

„Z powrotem, gdy [Bénard and Motion Twin] Tworzyli dziesiątki gier przeglądarkowych/flash. Naszą krótkoterminową strategią było: wypuścić, trochę zaktualizować i upuścić. To nie jest żadna tajna informacja, to w zasadzie to, co wie nasza baza starych graczy, z ery sprzed Dead Cell. Oczywiście byłem tego częścią, ale jako firma współpracująca decyzje były podejmowane wspólnie i byłem z tego powodu trochę rozczarowany.

Oczywiście, kiedy Dead Cells odniosło sukces, o którym wszyscy wiemy, MT zdecydowało się natychmiast zignorować całą bazę graczy z poprzedniej ery sieciowej. Zabawnym faktem jest to, że nasi byli lojalni gracze czekali ponad 4 lata i setki próśb o uzyskanie kodu źródłowego dawno wycofanych gier internetowych, głównie dlatego, że MT nie przejmowało się tym zbytnio.”

Bénard był wyraźnie niezadowolony z cyklu rozwojowego Motion Twin już od jakiegoś czasu i jego zdaniem utrzymało się to w przypadku Dead Cells. Od czasu premiery Dead Cells wprowadzono wiele zmian w Motion Twin, o których Benard mówi:

„Obecny zespół Motion Twin składa się z około 3 osób z poprzedniego zespołu Dead Cells, w tym jednego pracownika, który dołączył niedawno i drugiego, który zajmuje się sprawami administracyjnymi. Większość prawdziwych, pierwotnych członków zespołu już nie istnieje […] Szczerze mówiąc, jedynym prawdziwym zespołem Dead Cells jest obecnie Evil Empire, któremu udało się nieść pochodnię przez długi czas, z prawdziwą miłością do marki.

Nie ufałam im nawet, kiedy zdecydowaliśmy się oddać im nasze dziecko”.

Benard przyznaje, że gra odniosła ogromny sukces od premiery, mówiąc, że „Motion Twin był odpowiedzialny za milion egzemplarzy, podczas gdy Evil Empire za kolejne dziewięć milionów (dane ogólne)”. Ma także świadomość, że firma Motion Twin ogłosiła niedawno nową grę, W wietrzektórego premiera planowana jest we wczesnym dostępie w 2024 r. Benard widzi jednak ten „zaskakujący” moment w rozwoju Dead Cells jako część wzorca.

READ  Google wyszczególnia aplikacje, które będą oferować dźwięk przestrzenny na Pixelu, Buds Pro

Nadal twierdzi, że miał wrażenie, że coraz więcej mediów rozpoznaje nazwę Imperium Zła, a nie nazwę Motion Twin: „[Evil Empire] Coraz częściej wymienia się ich jako faktycznych autorów, co jest całkiem uczciwe, biorąc pod uwagę ich rodowód. Ale mogę sobie wyobrazić, że MT nie spodobał się fakt, że ludzie zaczęli zdawać sobie z tego sprawę.”

Kończąc swoje przemyślenia, Benard mówi:Rodzaj Rozumie[s]Strategia stojąca za reklamą Motion Twin:

„I Rodzaj Zrozumienie strategii tłumaczenia maszynowego: To dość logiczny chwyt marketingowy. Pozbądź się martwych komórek, aby zostawić miejsce dla Windblown. Ale jak zawsze robił Motion Twin, jest to strategia jednokierunkowa, która pozostawia ludzi w tyle: zarówno graczy, jak i lojalnych pracowników EE. „Niestety, nie ma nic nowego”.

Frustracja Benarda z powodu tego, jak potoczyła się sytuacja pod koniec twórczego rozwoju Dead Cells, jest wyraźna. Według doniesień Evil Empire pracuje nad nową grą, a Motion Twin twierdzi, że „nie może się doczekać, co będzie dalej”.

Dead Cells od ponad pięciu lat odnosi ogromny sukces i należy to uczcić. Zdajemy sobie sprawę, że gra nie może trwać wiecznie. Jednak przed ogłoszeniem z zeszłego tygodnia, w czerwcu 2023 r., Twin Motion powiedział GamesIndustry.biz, że Dead Cells „donikąd się nie wybiera” i że istnieje plan działania dotyczący zawartości co najmniej do końca 2024 r.