Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Zdaniem byłego pilota RAF zdolność transportu lotniczego w Wielkiej Brytanii jest zagrożona

Zdaniem byłego pilota RAF zdolność transportu lotniczego w Wielkiej Brytanii jest zagrożona

Decyzja Wielkiej Brytanii o wycofaniu C-130 Hercules wzbudziła niepokój wśród ekspertów, ponieważ może znacząco wpłynąć na przepustowość kraju w zakresie transportu powietrznego.

Andy Netherwood, były pilot RAF z dużym doświadczeniem, w tym trzema latami latania na samolotach C-17 dla USAF w zamian, niedawno zeznawał przed komisją parlamentarną i podkreślił potencjalne konsekwencje tego posunięcia.

Doświadczenie Netherwooda zarówno w operacjach RAF, jak i USAF wzmacnia jego obawy związane z wycofaniem C-130 Hercules. Jego praktyczne doświadczenie z różnymi typami statków powietrznych pozwala mu zapewnić wyjątkowy wgląd w wyzwania, przed którymi stoi Wielka Brytania bez tego wszechstronnego samolotu transportowego.

Netherwood podkreślił wyjątkową rolę C-130 Hercules w brytyjskim transporcie wojskowym, zwłaszcza w dotarciu na mniejsze, bardziej surowe lotniska. Ma to wyjaśnić”Czasami po prostu potrzebujesz mniejszego samolotu, ponieważ lotnisko, na które się wybierasz, jest tak małe… więc naprawdę ważne jest, ile miejsca zajmiesz na rampie i ile pasa startowego potrzebujesz.Zauważył, że większy A400 nie zawsze mógł zastąpić C-130 w takich sytuacjach ze względu na ograniczenia fizyczne.

Może to mieć wpływ na operacje Sił Specjalnych i inne misje wojskowe, ponieważ często wymagają one dostępu do mniejszych lotnisk. Netherwood stwierdził:Jeśli chodzi o dostanie się na małe lotniska, od razu przychodzi na myśl Siły Specjalne, ale tak naprawdę to wszystko. Za każdym razem, gdy jesteśmy w konflikcie, głowica powietrzna nigdy nie jest dużym, dobrze prezentującym się lotniskiem wielkości Heathrow; Zawsze jest to małe lotnisko regionalne lub mały spartański pas – więc rozmiar ma znaczenie.

Usunięcie C-130 Hercules z floty Wielkiej Brytanii może również wpłynąć na zdolność kraju do utrzymywania mostów powietrznych do strategicznych lokalizacji, takich jak Cypr, Falklandy i Diego Garcia. A Netherwood zasugerował, że chociaż żądania czasu pokoju można spełnić pozostałymi samolotami, „Jednak nieuchronnie opróżnimy pojemność, której będziemy potrzebować, jeśli pójdziemy na wojnę.

READ  Toto spotkał napastników Dennisa w drodze po nagrodę Nobla

Ponadto na zdolność Wielkiej Brytanii do współpracy z sojusznikami, zwłaszcza z USA, może wpłynąć utrata C-130 Hercules. Netherwood podkreślił wartość, jaką Stany Zjednoczone przywiązują do sojuszników, którzy mogą samodzielnie przemieszczać swoje siły i sprzęt oraz dzielić się tym „Jedną z rzeczy, które podobały im się w Wielkiej Brytanii, jest to, że przez większość czasu możemy dostać się z punktu A do punktu B iz powrotem.

Chociaż aktualizacja zintegrowanego przeglądu może zmienić tę decyzję, arkusz zamówień, który pojawi się w czerwcu, zapewni większą jasność co do losu C-130 Hercules. W obecnej sytuacji usunięcie tego ważnego samolotu z floty Wielkiej Brytanii może mieć poważne konsekwencje zarówno dla operacji wojskowych, jak i stosunków międzynarodowych.