Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Właściciel Poundland, Pepco, wybiera Warszawę zamiast Londynu, aby wejść na giełdę

Właściciel Poundland zapowiedział wprowadzenie swoich akcji w Warszawie, a nie w Londynie, na wielomiliardowej giełdzie.

Pepco, które zarządza również markami Pep & Co i Dealz, powiedział wcześniej, że rozważa giełdy w Wielkiej Brytanii i Polsce.

Posunięcie to nastąpiło pomimo wzrostu notowań w Londynie w 2021 r., W tym takich jak Deliveroo, Dr Martens i Moonpig, gdy gospodarka Wielkiej Brytanii podnosi się po pandemii.

Cena notowania i ogólna wycena nie zostały ujawnione, chociaż Sky podała, że ​​jest wyceniana na około 4 miliardy funtów.

Pepco prowadzi sprzedaż w 3246 sklepach w 16 krajach Europy, w tym w ponad 1000 w Polsce.

Notowanie nastąpiło prawie dwa lata po tym, jak południowoafrykański właściciel Steinhoff zaczął oceniać opcje grup detalicznych w następstwie skutków skandalu księgowego w 2017 roku.

Steinhoff zapowiedział, że sprzeda co najmniej 15% swoich udziałów w firmie, którą zarządza były dyrektor generalny Asdy, Andy Bond.

Bond powiedział agencji prasowej Autonomii Palestyńskiej, że ruch giełdowy w Warszawie jest logiczny, ponieważ jest to „nasz dom”, określając ten ruch jako „ekscytujący czas”.

„Polska jest miejscem, w którym biznes rozpoczął się w 2004 roku i nadal jest naszym największym rynkiem” – powiedział.

„Jest zbyt wcześnie, aby dokładnie określić, jakiego rodzaju reakcje inwestorów otrzymamy, ale jesteśmy pewni naszych planów rozwoju.

„Nasza propozycja wartości jest solidna i widać, że klienci są naprawdę chętni do zapewnienia, że ​​otrzymają teraz to, co najlepsze, po atrakcyjnych cenach”.

Grupa w zeszłym tygodniu potwierdziła swoje plany wejścia na rynek hiszpański pod marką Pepco, ponieważ kontynuuje ekspansję na całym kontynencie.

„Dzisiejsze ogłoszenie naszego zamiaru wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie to ważny kamień milowy dla grupy” – powiedział Bond.

„Mamy mocną pozycję, aby osiągnąć znaczący, długoterminowy wzrost, biorąc pod uwagę naszą wiodącą na rynku ofertę dla klientów w najbardziej atrakcyjnym sektorze handlu detalicznego oraz skalę możliwości, które stoją przed nami, gdy rozwijamy się w Europie i inwestujemy we wzmocnienie infrastruktury biznesowej w ostatnie lata.

READ  Współzałożycielka AFC, Ann Arbor, zapewnia ponad 70 000 dolarów dla ukraińskich uchodźców

„ Mamy udokumentowane doświadczenie w zapewnianiu stałego, wiodącego na rynku wzrostu sprzedaży i zysków w ciągu ostatnich trzech lat, a także stanowi podstawę nieustannego skupiania się na tym, jak zapewnić naszym klientom najniższe ceny na potrzeby regularnych zakupów w zakresie odzieży i artykuły gospodarstwa domowego oczekują na sprzedaż towarów ogólnych i dóbr szybkozbywalnych, tydzień po tygodniu.