Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Test terenowy: Trek Slash — jeździ jak podczas sesji

Test terenowy: Trek Slash — jeździ jak podczas sesji

Test terenowy różowego szczupaka

Trik Slash


Słowa: Dario DiGiulio; Fotografia autorstwa Toma Richardsa
Trek skrupulatnie podchodzi do rozwoju rowerów i rzadko posuwa się za daleko w imię innowacji. Wraz z tegorocznym Slashem przesunęli tę granicę nieco dalej, rezygnując z wielu tradycyjnych przystanków w celu stworzenia czegoś, co uważają za najlepszy rower do zjazdów. Z pewnością bardzo różni się od poprzednich modeli, teraz ma podwyższoną konstrukcję obrotu z 4 drążkami i wymagane okucia łańcucha, ale pod wieloma względami nadal jest to niezła przejażdżka.

Geometria jest progresywna, ale nie ekstremalna, kinematyka nie jest niezwykła ani radykalna, a rama nadal ma typowe linie lotu i elementy akcesoriów. Ponieważ rower jest całkiem nowy, możesz zapoznać się z najnowszymi szczegółami technicznymi w tym artykule dotyczącym pierwszej jazdy. Wszystko to przedstawia całkiem różowy obraz, ale biorąc pod uwagę naprawdę imponującą flotę motocykli uwzględnioną w tegorocznych testach terenowych, Slash ma co robić.

Szczegóły wyjazdu na cięcia

• Rama z włókna węglowego
• Skok: widelec 170 mm/170 mm
• 29-calowe koła mieszane lub pełne
• Kąt główki 63,3°
• Kąt siedziska wynosi 77 stopni
• Dostęp: 432, 448, 468 (test), 488 (test), 513
• Sieci zakwaterowania dostosowane do wielkości
• Waga: 36,1 funta / 16,4 kg
• Cena: 9399 dolarów
trekbikes.com

Zgodnie z ubiegłorocznymi aktualizacjami Fuel EX, nowy Slash zawiera wiele modyfikacji, które może wprowadzić użytkownik końcowy. Naciskane miseczki sterów umożliwiają poluzowanie lub nachylenie główki ramy o 1 stopień w dowolnym kierunku, a wymienne dolne mocowanie amortyzatora pasuje do tylnego koła 29 lub 27,5 cala, z umieszczonym w nim suwakiem umożliwiającym przełączanie pomiędzy wysokimi i tryby rozwoju o niskim szoku. Wszystko to sprawia, że ​​rower naprawdę potrafi zmieniać przełożenia, ale na potrzeby tego testu pozostawiliśmy wszystko przy kole hybrydowym i standardowym ustawieniu kąta główki ramy wynoszącego 63,3 stopnia.
Kąt siodełka wynosi około 77 stopni, w zależności od rozmiaru, a długość tylnego trójkąta również jest różna, aby dostosować się do wzrostu przodu. Długości tylnych widełek zależą od tego, czy używasz kół o różnych czy dopasowanych rozmiarach, ale przy założeniu, że wymiary są następujące: S, 429 mm; m, 429 mm; średnia/dł., 434 mm; l, 434 mm; XL, 439 mm. Na papierze mogą wyglądać na krótkie, ale należy pamiętać, że ze względu na wysoki układ osiowy nieco rosną, gdy są pochylone i podczas podróży. Przy zwisie koło jest przesunięte o około 11 mm do tyłu, a przy pełnym wysunięciu dolne widełki są o 19 mm dłuższe niż ustalona liczba. Przy suporcie obniżonym o 27 mm środek ciężkości jest ustawiony dokładnie na linii ukośnej, maksymalizując stabilność na zakrętach, jaką może zapewnić zwiększony rozstaw osi.

READ  Aplikacja mobilna Android Auto zostanie wkrótce odblokowana na wszystkich urządzeniach

Zarówno modele z włókna węglowego, jak i aluminium mają dobrze rozmieszczone schowki wewnątrz ramy, a także kilka zakrętek na butelki na górnej rurze, jeśli chcesz przewieźć wszystkie rzeczy w środku i na rowerze.

wspinaczka

Przy 170 mm skoku z przodu i z tyłu można śmiało założyć, że wspinaczka na Slash będzie nie lada wyzwaniem, ale włożono wiele pracy, aby dostać się na szczyt nie było wielkim wyzwaniem. Wybrany współczynnik. Dzięki niezwykle spójnemu przeciwdziałaniu przysiadowi w całym zakresie przełożeń – unoszącym się powyżej 100% w przypadku zwisu – Slash wspina się wygodnie i konsekwentnie, zapewniając wystarczające wsparcie do jazdy wysoko, a jednocześnie amortyzując nierówności po drodze.

Z pewnością koło pasowe napinacza i koło pasowe dolnego łańcucha powodują dodatkowy hałas układu napędowego, ale dzięki większej liczbie zębów na górnym kole napinającym nie jest on zbyt ekstremalny. Spędziłem kilka długich dni pedałując na Slashu i nigdy nie poczułem, że nienawidzę tego doświadczenia — jazda drogą wyrębową jest więcej niż szczęśliwa, tak samo jak chętnie wbijam techniczne części szlaków.

Dokonaliśmy brutalnej matematyki i chociaż rowery na biegu jałowym wydają się nieco wolniejsze podczas długich podjazdów, Slash rekompensuje ten dodatkowy opór równą platformą pedałów i dobrą pozycją ciała, która zapewnia wygodę na długich dystansach.

Malejąco

Panuje powszechne założenie, że zalety roweru z dużą osią są osiągane kosztem ogólnej zwrotności i żywotności w wolniejszym terenie. Istnieje kilka wyjątków od tego twierdzenia, z których najważniejszym jest nowy Slash. Ten rower z radością pokonuje wyboiste odcinki szlaku, ale potrafi też wyczuć, kiedy robi się ciasno i wolno, w dużej mierze dzięki starannie przemyślanej geometrii i bardzo przewidywalnemu wyczuciu zawieszenia.

Przewidywalność jest kluczem do ogólnej wszechstronności roweru, ponieważ możesz wcisnąć zawieszenie w gładszy teren bez uczucia utraty zbyt dużej mocy z tyłu. Wsparcie to zapewnia dobre osiągi już w połowie skoku, co oznacza, że ​​rower zachowuje miękkość, co zapewnia doskonałe osiągi i przyczepność przy małych nierównościach. Ogólne wrażenie jest skierowane w stronę drugiego końca spektrum, a według mnie prawdopodobnie tego szukasz, jeśli szukasz gimbala o wysokości 170 mm.

READ  Aktualizacja Google Clock 7.4 testuje przyciski kończące alerty

Skakanie na Slashu jest naturalne i intuicyjne i mimo że motocyklowi może brakować trochę chłodu Ibisa, nadal sprawia przyjemność i jest żywy przy mniejszych uderzeniach bocznych i naturalnej nadsterowności. Trek sprawia wrażenie, jakby jego zamiłowanie do prędkości dyktowało teren, po którym chcesz nim kierować, ponieważ naprawdę ożywa, gdy mocno naciskasz na naprawdę trudnych trasach.

Jako kompletny pakiet, Slash to solidny i precyzyjny rower, być może za duży dla niektórych, którzy chcą ramy, która wybacza więcej błędów. Jednoczęściowy zespół kierownicy i mostka z włókna węglowego odgrywa tutaj dużą rolę, zapewniając większą ilość sprzężenia zwrotnego niż tradycyjny kokpit, ale koła Bontrager Line 30 są również dość sztywne. Te ostatnie mi nie przeszkadzały, ponieważ dobrze trzymały linię i eliminowały wiele mocnych uderzeń i zakrętów, które motocykl tak chętnie pokonuje.

Trek wykonał całkiem niezłą robotę, czyniąc Slasha cichym rowerem, ale potem wydawało się, że stracił wątek, wybierając osłonę z twardej gumy, która w niewielkim stopniu tłumi hałas układu napędowego w nierównym terenie. Wymieniłem standardową gumę na kawałek taśmy STFU i stwierdziłem, że rower przestał grzechotać podczas kolejnych uderzeń, a zaczął jeździć niemal w ciszy, dzięki czemu jazda była znacznie przyjemniejsza.

Raport techniczny

Przewodnik po serii MRP MXg: Ta pozornie nieszkodliwa dolna rolka okazała się być może najbardziej kontrowersyjnym elementem nowego roweru, biorąc pod uwagę problemy, jakie miała spora liczba pierwszych użytkowników, gdy łańcuch spadał z rolki podczas całkiem normalnych scenariuszy jazdy. Zdarzyło się to kilka razy podczas testów, zarówno w bikeparku, jak i na lokalnych trasach technicznych o niskiej prędkości — wszystko to prowadziło do pewnej frustracji.

Po rozmowie z Trekiem i MRP stało się jasne, że prowadnica została fabrycznie zainstalowana nieprawidłowo, z podkładkami dystansowymi 5 mm zamiast planowanych 7 mm między ramą a prowadnicą. Nie wydawało mi się, że 2 mm zrobią dla mnie dużą różnicę, ale po zmianie rozstawu i zabraniu roweru do Pemberton na długi weekend jazdy nie byłem w stanie ponownie zdjąć łańcucha. Przejścia są tam trudne, szybkie i pełne trudnych momentów, więc wszystko może pozostać niezmienne na zawsze.

READ  Baldur's Gate 3 „wygląda tak żywo”, ponieważ do ożywienia postaci zaangażowało się 248 aktorów

RockShox Vivid Ultimate Shock: Pod wieloma względami Slash sprawia wrażenie motocykla pokazowego, pokazującego, jak dobrze radzi sobie Vivid. Jego wyjątkowo cicha praca i doskonałe tłumienie doskonale pasują do roweru, a dźwięk amortyzatora jest idealny do szerokiego zakresu stylów jazdy. Dzięki wizualnej i stosunkowo prostej regulacji znalezienie swojego szczęśliwego miejsca w pilotach jest łatwe i intuicyjne.

Sztyca RockShox AXS Reverb: Slash ma imponująco dużą głębokość wejścia, ale nic z tego nie jest dobrze wykorzystane w specyfikacji AXS Prism, który zdobywa punkty jedynie w dziale czystości kokpitu. Ponadto słupki AXS są podatne na uginanie się, co miało miejsce w ciągu pierwszych kilku dni testów. Możesz dość łatwo ominąć ten post, ale lepsza sugestia byłaby rezygnacja z tego.