jaWygląda na to, że Valve zrobiło to ponownie. Firma, która zaskoczyła wszystkich, zmieniając się z twórcy gier w właściciela sklepu cyfrowego wraz z premierą parowy, który dokonał skoku w wirtualną rzeczywistość dzięki słuchawkom HTC Vive i Valve Index, teraz wciela się w Nintendo z potężną przenośną konsolą do gier.
Został ogłoszony 16 lipca i zaplanowany do wydania w grudniu, powierzchnia pary Posiada 7-calowy ekran dotykowy LCD, zestaw analogowych i dotykowych elementów sterujących, żyroskop do wykrywania ruchu, łączność Wi-Fi i stację bazową, dzięki czemu można go podłączyć do monitora. Technicznie rzecz biorąc, jest zbudowany wokół niestandardowego procesora AMD Zen 2, procesora graficznego AMD RDNA 2 i 16 GB pamięci. W ostatnim dogłębnym przyjrzeniu się specyfikacji urządzenia, Eurogamer Znalazłem porównanie do konsoli Xbox Series S pod względem wydajności.
Ale prawdziwy konkurent Valve powinien zainteresować się Nintendo Switchem. Switch skutecznie opanował rynek gier mobilnych dzięki sprytnemu połączeniu możliwości gier mobilnych i domowych, bibliotece doskonałych gier własnych i własnemu sklepowi cyfrowemu. Poprzez tytuły takie jak The Legend of Zelda: Breath of the Wild A Monster Hunter, wszyscy sprzedaliśmy pomysł grania w epickie gry konsolowe na małym ekranie.
Ale Switch to ściśle kontrolowany ogród z murem, z ograniczoną funkcjonalnością online – a Microsoft Office nigdy nie będzie działał. Valve promuje Steam Deck jako w pełni funkcjonalne urządzenie mobilne KomputerZ przeglądaniem stron internetowych, przesyłaniem strumieniowym wideo i dostępem do wszystkich ulubionych programów biurowych oraz gier. Da Ci nawet dostęp do konkurencyjnych sklepów cyfrowych, więc nie jesteś ograniczony do biblioteki Steam. Dwa touchpady znajdują się z przodu, aby naśladować sterowanie myszą, ale możesz także podłączyć mysz, jeśli chcesz, a stacja dokująca pozwoli na połączenie Ethernet. Valve twierdzi, że spodziewa się od sześciu do ośmiu godzin pracy na baterii, ale zobaczmy, jak radzi sobie z niektórymi bardziej wymagającymi wizualnie tytułami.
W rzeczywistości jest to Nintendo Switch dla nerdów: przenośna konsola, która oferuje dostęp do tysięcy gier Steam, ale także prawie wszystkiego, czego chce użytkownik. Nie jest to pierwszy przenośny komputer PC – jest ich wiele dostępnych od mniejszych niszowych producentów – ale pierwszy autorstwa firmy posiadającej ogromne umiejętności w zakresie projektowania sprzętu i cyfrowej platformy gier Valve. To coś, co gracze komputerowi mogą wziąć na wakacje (które mogą nie robić z laptopem do gier) i będą mogli grać na swoim głównym komputerze – robiąc postępy w, powiedzmy, Into the Breach, siedząc w kawie robić zakupy lub trenować, a potem odwrócić się do dużego ekranu w domu.
Czy to jest coś, co naprawdę chcą robić gracze na PC? Czy nie sparzyliśmy się już innym eksperymentem Valve z mini PC – złowrogimi maszynami Steam? Wygląda na to, że odpowiedź na pierwsze pytanie brzmi „tak”, a na drugie „nie”. Już teraz talia wywołała trochę zamieszania. system przedsprzedażowy Całkowicie eksploduj W weekend przez kilka godzin pojawiały się komunikaty o błędach dla zainteresowanych kupujących. Oczywiście spekulanci zareagowali szybko, oferując wstępnie potwierdzone zakupy w serwisie eBay do 4000 USD, chociaż Valve uniemożliwiło blokowe zakupy maszyn przedpremierowych, zezwalając tylko na zamówienia z długoterminowych kont użytkowników Steam i ograniczając liczbę klientów do składania zamówień. dla każdego z nich.
Valve był agresywny pod względem ceny. Wersja podstawowa wynosi 349 GBP / 399 USD z 64 GB pamięci, 459 GBP / 529 USD z dyskiem SSD o pojemności 250 GB i 569 GBP / 649 USD z dyskiem SSD o pojemności 512 GB, więc najtańszy model jest porównywalny z nowym przełącznikiem OLED, który kosztuje 310 GBP. Głowica LED Gaby Newell Powiedz IGN To, że zrobienie tego dobrze było „bolesne”, ale „kluczowe”, to tak, jakby mieli odpowiednią równowagę między mocą a kosztami – chociaż wątpliwe jest, aby specyfikacje były na równi z tymi, które są wymagane do obsługi najnowszych tytułów na PC. Użytkownicy prawdopodobnie zaakceptują mniej wydajne wersje nowych gier dla wygody rozgrywki w ruchu, ale będą polegać na programistach, którzy faktycznie zapewnią taką opcję.
Newell powiedział w swoim wywiadzie wideo dla IGN, że spodziewa się sprzedać miliony Steam Decków – i jeśli nieuporządkowany proces zamawiania w przedsprzedaży jest czymś do przejścia, z pewnością jest zainteresowanie ze strony 120 milionów aktywnych użytkowników Steam. I chociaż Switch oferuje bardzo stabilne i łatwe w użyciu doświadczenie, które Valve będzie miało trudności z powieleniem dzięki bardziej otwartej platformie, baza użytkowników Steam Deck będzie prawdopodobnie bardziej doświadczona, obeznana z technologią i mniej będzie potrzebować lub chcieć gatunek muzyczny. Od ręcznej obecności, eskorta zapewniona przez Nintendo.
Sposób, w jaki gry idą teraz — używając serwerów w chmurze i zdalnych zapisów, aby oddzielić gry od dowolnego urządzenia, na którym w nie grasz — Steam Deck wydaje się być właściwym narzędziem w odpowiedniej cenie. W świecie, w którym ludzie dopiero zaczynają się ruszać, wydaje się to również bardzo dobrym wyczuciem czasu.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro