Top News

Rola Pepco w debiucie w Warszawie wzrosła po największej ofercie publicznej w Polsce

Wydane przez Reuters 47 m temu

Udostępnij ten artykuł:

JOHANNESBURG – akcje Pepco Group należące do Poundland zadebiutowały na warszawskiej giełdzie w tym roku po największej pierwszej ofercie publicznej (IPO) w Polsce.

Debiut Pepco pobudza warszawską giełdę, która zwiększyła liczbę notowań, ale paczkę wysłała firma kurierska Infostal, która w styczniu zadebiutowała w Amsterdamie.

Pepco wyznaczyło IPO na 40 Slotis na akcję, co daje szacunkową wartość 23 miliardów slotów (6,29 miliardów dolarów).

O 9.20 kurs wzrósł o 8 procent do 43,3.

Oferta obejmuje 92,4 miliona akcji o wartości 3,7 miliarda Slodis. Ponadto Steinhoff, południowoafrykańska spółka joint venture, posiadała część udziałów bezpośrednio u niektórych swoich pożyczkodawców, co daje łączny zwrot w wysokości około 4,6 miliarda miejsc.

Pepco nie wyemitowało żadnych nowych akcji w tej ofercie.

„Widzieliśmy duże zaangażowanie inwestorów instytucjonalnych i detalicznych podczas całego procesu IPO i witamy wszystkich naszych nowych partnerów” – powiedział Andy Bond, były dyrektor generalny brytyjskiej grupy supermarketów Asta.

Pepco, które jest właścicielem sieci Poundland w Wielkiej Brytanii i marki Pepco & Deals w Europie, prowadzi sprzedaż w ponad 3200 sklepach w 16 krajach.

Rabat, który nie dotyczy handlu online, obejmuje 400 sklepów w całej Europie w roku podatkowym 2020-21, rozszerzając markę Pepco poza Europę Środkową i Wschodnią.

Według firmy badawczej Euromonitor marka zajmuje drugie miejsce po H&M w Europie Wschodniej pod względem wartości sprzedaży w 2020 roku.

IPO zmniejsza udział Steinhope w Pepco do 78,9 procent.

Pepco zamierza potroić liczbę swoich sklepów o ponad 1 miliard (16,8 miliarda R) w ciągu pięciu do siedmiu lat.

REUTERS

About the author

Hanley Bennett

„Totalny maniak jedzenia. Nerd zombie. Idol z przyszłości. Wichrzyciel. Badacz mediów społecznościowych”.

Add Comment

Click here to post a comment