Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Raport rakietowy: umowy na czyszczenie różdżki odkurzacza SpaceX, Astra wraca na właściwe tory

Raport rakietowy: umowy na czyszczenie różdżki odkurzacza SpaceX, Astra wraca na właściwe tory

Powiększenie / Astra LV0009 wystartuje z wyspy Kodiak na Alasce 15 marca.

Witamy w Raporcie Rocket 4.36! Podczas gdy w zeszłym tygodniu byłem na wakacjach na przerwie wiosennej, w tym tygodniu jest wiele wiadomości do nadrobienia, w tym pozytywne kroki naprzód dla niektórych małych firm startowych w USA i SpaceX, które osiągają kolejny kamień milowy dzięki rakiecie Falcon 9.

Jak zwykle my Oferty czytelników mile widzianeA jeśli nie chcesz przegapić żadnego problemu, zasubskrybuj, korzystając z poniższego pola. (Formularz nie pojawi się na stronach z obsługą AMP.) Każdy raport będzie zawierał informacje o małych, średnich i ciężkich rakietach, a także szybki przegląd trzech kolejnych startów w kalendarzu.

Astra pomyślnie wróciła do lotu. Astra wystrzeliła swój pojazd Rocket 3.3 15 marca i umieściła kilka ładunków na niskiej orbicie okołoziemskiej. Raporty SpaceNews. Pojazd Rocket 3.3, sklasyfikowany przez Astrę LV0009, wystartował z kompleksu Pacific Spaceport na wyspie Kodiak i dostarczył ładunki firmie Spaceflight Inc. na orbitę synchroniczną ze słońcem na wysokości 525 km. Ten sukces przyszedł po nieudanym wystrzeleniu rakiety 3.3 10 lutego. Ta awaria była spowodowana awarią systemu okablowania w schemacie blokowym ładunku.

Powrót na właściwą ścieżkę … tuż przed uruchomieniem, Ogłoszono Astrę Że lot był częścią wielozadaniowej umowy z Spaceflight Inc. Nie ujawniono warunków umowy „wielokrotnego startu”. Astra, spółka notowana na giełdzie, odnotowała wzrost jej akcji o 20 procent w tygodniu po udanym uruchomieniu, co sugeruje, że firma mogła wreszcie rozwiązać problemy ze swoim Rocket 3.3 Booster. Większy sukces, oczywiście, zwiększy zaufanie do Astry, ale to był dobry początek. (Dostarczone przez Kena Bena i Elpitię)

Firefly dostaje port kosmiczny, nowe fundusze. Firefly Aerospace podejmie w maju drugą próbę wejścia na orbitę rakietą Alpha, po uzyskaniu zgody rządu na wznowienie startów, Raporty CNBC. Tom Markusik, dyrektor generalny Firefly, powiedział, że firma „systematycznie współpracowała z rządem”, aby zakończyć zbycie i dodać „protokoły bezpieczeństwa”. Po zakończeniu tych ruchów Markusic powiedział, że firma ma teraz „pełny dostęp do naszych obiektów powrotnych i startowych” z bazy sił kosmicznych Vandenberg w Kalifornii.

READ  Ostrzeżenie przed burzą słoneczną z „dużymi przerwami w dostawie prądu”, które zagrażają życiu na Ziemi - naukowcy biją na alarm | nauka | Aktualności

pompować pieniądze …rząd wstrzymał start Firefly w Vandenberg pod koniec 2021 roku, mówiąc, że przedsięwzięcie ukraińskiego przedsiębiorcy oprogramowania Maxa Polyakova powinno sprzedać 50 procent udziałów w Firefly. Wywłaszczenie nastąpiło pod koniec ubiegłego miesiąca, wkrótce po inwazji Rosji na Ukrainę. Oddzielnie Firefly zamknął również rundę pozyskiwania funduszy o wartości 75 milionów dolarów prowadzoną przez AE Industrial Partners, co według Markusica oznacza, że ​​szerszy plan rozwoju firmy jest „w pełni finansowany”. To dobra wiadomość dla Firefly, ponieważ stara się regularnie latać Alpha i rozwijać lądownik Blue Moon. (Dostarczone przez EllPeaTea i Ken the Bin)

Najłatwiejszym sposobem na śledzenie zasięgu satelitarnego Erica Bergera jest zapisanie się do jego biuletynu, a my zbierzemy jego historie w Twojej skrzynce odbiorczej.

Ursa Major zaczyna dostarczać silniki. Startup Ursa Major ogłosił w środę, że zakończył modernizację swojego silnika rakietowego Hadley do użytku zarówno jako pojazd kosmiczny, jak i hipersoniczny system startowy. Firma z siedzibą w Kolorado poinformowała, że ​​rozpoczęła już dostarczanie gotowych do lotu silników Hadley dwóm klientom, Phantom Space i Stratolaunch, i planuje w tym roku wyprodukować łącznie 30 silników. Ponieważ Hadley ma służyć wielu użytkownikom, silnik miał znacznie dłuższy czas testów, do tej pory około 40 000 sekund, Ars. raporty.

Staraj się kontrolować koszty …silnik Hadley jest stosunkowo mały w porównaniu do silników rakietowych, z ciągiem około 5000 funtów. Na tym poziomie wydajności Hadley jest porównywalny z silnikiem Rutherforda w Rocket Lab, z których dziewięć napędza pierwszy stopień rakiety Electron w Rocket Lab. Ursa Major to nowy startup lotniczy, który koncentruje się na opracowywaniu tylko silników rakietowych, a nie całej rakiety. Firma starała się utrzymać niskie koszty silnika, używając drukarek 3D dostępnych na rynku masowym i utrzymując stosunkowo niską liczbę pracowników. Łączna liczba pracowników Ursa Major dopiero niedawno przekroczyła 200. Do tej pory firma zebrała około 140 milionów dolarów.

READ  Deloitte ogłasza oficjalną praktykę kosmiczną, aby połączyć organizacje w szybko rozwijającym się globalnym ekosystemie kosmicznym

Blue Origin jest gotowe na nadchodzącą premierę New Shepard. Pierwsza premiera Blue Origin w 2021 r. rozpocznie się 29 marca. Chociaż firma początkowo powiedziała, że ​​aktor Pete Davidson będzie gościem w tej podróży, później powiedziała, że ​​„nie jest już w stanie” dołączyć do misji. Blue Origin wybrał Gary’ego Laya, aby latał na jego miejsce. Lay może nie jest tak sławny jak Davidson, ale zdecydowanie zasługuje na więcej. Pracownik Blue Origin, był inżynierem systemu New Shepard i jest wysoko ceniony w branży. Wspaniale jest widzieć, jak ma szansę latać.

Inny pasażer też na to zasługuje …w tym locie suborbitalnym będzie również Marty Allen, duet mąż i żona Sharon i Mark Hagel, Jim Kitchen i George Neild (który jest również bardzo zasłużonym podróżnikiem ze względu na swoją pracę w przestrzeni komercyjnej w FAA) . Ta misja jest czwartym ludzkim lotem New Shepard i dwudziestym wszechstronnym lotem w historii programu. Liftoff jest obecnie skierowany na 8:30 czasu lokalnego (13:30 UTC) z pierwszego miejsca startu w Zachodnim Teksasie. (Dostarczone przez Kena Bena)

RFA twierdzi, że nie ma obaw związanych z silnikiem z powodu Ukrainy. Ogłoszono Augsburg Rocket Factory (RFA) Na początku tego miesiąca, po publicznym konkursie, nazwał silnik spalinowy do rakiety RFA One „Helix”. Dziewięć silników, które mają ciąg 22 500 funtów i są zasilane naftą i ciekłym tlenem, będą napędzać pierwszy stopień rakiety. RFA twierdzi, że zbliża się do ukończenia pierwszej spirali w konfiguracji do lotu i przygotowuje się do długotrwałych testów ogniowych. Źródłem tego silnika była jedna z obaw firmy, ponieważ niektóre raporty wskazywały, że został zakupiony od firmy na Ukrainie.

Czy wojna wpłynie na plany firmy? …Krótka odpowiedź brzmi nie, według Jonasa Kellnera, szefa komunikacji w Radiu Wolna Azja. Dłuższa wersja: „RFA dokonała jednorazowego zakupu używanej turbodoładowanej pompy Yuzmash i sprowadziła ją do Niemiec ze wszystkimi niezbędnymi licencjami importowymi. Powodem tego jest szybkie rozpoczęcie testów z tym sprzętem i uzyskanie cennych danych do własnego rozwoju pompa turbiny i pozostałe komponenty – które są w dużym stopniu zależne od Large w silniku ze spalaniem fazowym. Helix dla tej konfiguracji lotu jest w 100 procentach zaprojektowany i zbudowany przez RFA, a wszystkie jego elementy są w 100 procentach IP od RFA. Yuzmash nie jest dostawcą RFA. W związku z tym RFA jest całkowicie niezależne od Yuzmash i nie odczuwa bezpośredniego wpływu wojny na Ukrainie.”

READ  Brutalne „znaki pazurów” na Marsie

Indie zakończyły test małego pocisku wspomagającego. Indyjska agencja kosmiczna, ISRO, zakończyła testowanie nowego członu wspomagającego na paliwo stałe opartego na małym wozie satelitarnym (SSLV). Raporty Indian Express. To kończy program testów naziemnych dla wszystkich trzech etapów rakiety nośnej. Nowa rakieta nośna jest już gotowa do pierwszego lotu testowego, który zaplanowany jest na maj tego roku. Zazwyczaj ISRO ogłasza uruchomienie pojazdu startowego po dwóch udanych lotach rozwojowych.

Mniejszy pocisk, niższa cena … Pierwotnie planowany na 2020 rok, prace nad nowym samochodem zostały opóźnione częściowo z powodu pandemii COVID-19. Nowy pocisk ma być mniejszy, tańszy i szybko montowany do komercyjnego startu na żądanie. Koszt jednego startu SSLV wynosi około 4-6 milionów dolarów, w porównaniu do 16-25 milionów dolarów za Polar Satellite Launch Vehicle (PSLV), który jest kręgosłupem Indii. SSLV może zostać zmontowany przez sześcioosobowy zespół w siedem dni – w porównaniu do zespołu 600 osób, którego montaż zajmuje dwa miesiące. Pojazd nośny będzie przewoził mniejsze ładunki, około 500 kg w porównaniu do 1750 kg przewożonych przez PSLV. (Dostarczone przez Kena Bena)