Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Pierwsza jazda: prototyp Porsche Panamera 2024

Pierwsza jazda: prototyp Porsche Panamera 2024

Porsche chce, aby jego pojazdy PHEV sprawiały wrażenie sportowych i mocnych, a Turbo E-Hybrid z pewnością to robi. Jest niezwykle responsywny i niezwykle elastyczny w trybie hybrydowym, gdzie połączone wysiłki silnika i silnika zapewniają mu wyjątkowe właściwości jezdne na co dzień, a także całkowity potencjał wydajności. Od samego początku jazda jest bardzo pilna i rzadko trzeba zmieniać bieg po redukcji, aby utrzymać przyzwoite tempo.

Powrót do turbin jednoślimakowych może wydawać się krokiem w tył, ale moment obrotowy nowego silnika wypełnia wszelkie minimalne wartości w dostawie przy zwiększonym ciśnieniu doładowania, zapewniając imponującą liniowość i płynność pod obciążeniem przy dużej prędkości.

A dzięki w pełni zmiennemu napędowi na wszystkie koła i wektorowaniu momentu obrotowego przyczepność pozostaje dobra przez cały czas.

Jest również bardzo powtarzalny. Silnik jest dobrze odizolowany od kabiny i nie słychać żadnego wyraźnego dźwięku wydobywającego się z silnika, więc długie podróże nie będą irytujące.

Łatwo się przyzwyczaić do prowadzenia i jazdy. Dynamika charakteryzuje się atrakcyjną płynnością, a sposób, w jaki samochód radzi sobie z dziurami, jest opanowany, co przeczy jego masie własnej wynoszącej ponad 2,3 tony.

Nowa Panamera będzie oferować dwie różne opcje zawieszenia pneumatycznego: standardowe zawieszenie pneumatyczne dwukomorowe i jednokomorowe, podobne do tego zastosowanego w Cayenne, oba wyposażone w nowe, szybko reagujące amortyzatory dwustopniowe.

„Nie ma już złotego środka” – mówi Freymuth o tych amortyzatorach. „Możemy indywidualnie dostosować indywidualne skoki kompresji i odbicia, aby uzyskać bardziej progresywną i płynniejszą akcję”.

Układ kierowniczy jest niezwykle precyzyjny, a szybkość reakcji i zwinność pojazdu są zwiększone dzięki zastosowaniu układu skrętu tylnych kół.

Duże 20-calowe opony Michelin Pilot Sport (275/40 z przodu i 315/35 z tyłu) noszone w naszym prototypie w połączeniu ze stale zmieniającymi się właściwościami układu napędu na wszystkie koła sprawiają, że zakup jest również opłacalny.

READ  Poznaj młodą parę, która zarabia duże pieniądze na odsprzedaży zabytkowych przedmiotów kolekcjonerskich

Zanim nowa Panamera zostanie uznana za gotową do produkcji, pozostaje jeszcze wiele do zrobienia, ale podejrzewam, że wiele z nich skupi się na osiągach i dynamice, ponieważ są one już na bardzo wysokim poziomie.