Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Pierwsza jazda: prototyp Porsche Panamera 2024

Pierwsza jazda: prototyp Porsche Panamera 2024

Porsche chce, aby jego pojazdy PHEV sprawiały wrażenie sportowych i mocnych, a Turbo E-Hybrid z pewnością to robi. Jest niezwykle responsywny i niezwykle elastyczny w trybie hybrydowym, gdzie połączone wysiłki silnika i silnika zapewniają mu wyjątkowe właściwości jezdne na co dzień, a także całkowity potencjał wydajności. Od samego początku jazda jest bardzo pilna i rzadko trzeba zmieniać bieg po redukcji, aby utrzymać przyzwoite tempo.

Powrót do turbin jednoślimakowych może wydawać się krokiem w tył, ale moment obrotowy nowego silnika wypełnia wszelkie minimalne wartości w dostawie przy zwiększonym ciśnieniu doładowania, zapewniając imponującą liniowość i płynność pod obciążeniem przy dużej prędkości.

A dzięki w pełni zmiennemu napędowi na wszystkie koła i wektorowaniu momentu obrotowego przyczepność pozostaje dobra przez cały czas.

Jest również bardzo powtarzalny. Silnik jest dobrze odizolowany od kabiny i nie słychać żadnego wyraźnego dźwięku wydobywającego się z silnika, więc długie podróże nie będą irytujące.

Łatwo się przyzwyczaić do prowadzenia i jazdy. Dynamika charakteryzuje się atrakcyjną płynnością, a sposób, w jaki samochód radzi sobie z dziurami, jest opanowany, co przeczy jego masie własnej wynoszącej ponad 2,3 tony.

Nowa Panamera będzie oferować dwie różne opcje zawieszenia pneumatycznego: standardowe zawieszenie pneumatyczne dwukomorowe i jednokomorowe, podobne do tego zastosowanego w Cayenne, oba wyposażone w nowe, szybko reagujące amortyzatory dwustopniowe.

„Nie ma już złotego środka” – mówi Freymuth o tych amortyzatorach. „Możemy indywidualnie dostosować indywidualne skoki kompresji i odbicia, aby uzyskać bardziej progresywną i płynniejszą akcję”.

Układ kierowniczy jest niezwykle precyzyjny, a szybkość reakcji i zwinność pojazdu są zwiększone dzięki zastosowaniu układu skrętu tylnych kół.

Duże 20-calowe opony Michelin Pilot Sport (275/40 z przodu i 315/35 z tyłu) noszone w naszym prototypie w połączeniu ze stale zmieniającymi się właściwościami układu napędu na wszystkie koła sprawiają, że zakup jest również opłacalny.

READ  Do sprzedania Nissan GT-R o mocy 1000 KM

Zanim nowa Panamera zostanie uznana za gotową do produkcji, pozostaje jeszcze wiele do zrobienia, ale podejrzewam, że wiele z nich skupi się na osiągach i dynamice, ponieważ są one już na bardzo wysokim poziomie.