Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Nowe ulepszenia Microsoft Flight Simulator na PC: Tak, tryb VR jest wreszcie dobry

Każdy, kto grał w symulator lotu, wie, że nieruchomość na ekranie ma kluczowe znaczenie. Telewizor lub monitor ze średnią 16:9 jest odpowiedni dla większości gier wideo, ale symulatory lotu polegają na przestrzennym postrzeganiu siedzenia w kokpicie, zaglądania do ogromnej konsoli wirtualnych przycisków i ekranów oraz uzyskiwania nastrojowego widoku otoczonego ramką. samolot szyby i okna.

Szerszy ekran jest najlepszy do tej symulacji, a świetne gogle VR otwierają wirtualną atmosferę – ale kosztem wysokich wymagań przetwarzania VR.

Od lipca 2020 r. zespoły odpowiedzialne za Symulator lotu Microsoft To było Zobowiązanie do stworzenia prawdziwie grywalnej wersji VR z gry. Ta przysięga zaczęła się kilka miesięcy później poważnym zamętem, a potem… Moje pierwsze egzaminyOstrzegłem zaniepokojonych fanów, aby nie przygotowywali swoich żołądków na wyboistą jazdę.

Jedyne jąkanie powinno pochodzić z powietrza

W tym tygodniu moja melodia się zmieniła. Teraz polecam wszystkim, którzy mają wydajny komputer do gier i zestaw słuchawkowy VR, zrobili wszystko, co w ich mocy, aby przetestować MSFSTryb VR. Dzieje się to tuż po gigantycznej łatce, która została wydana razem Nowa wersja gry na Xbox Series X/S. Łatka ma na celu wydajność zależną od procesora gry i zapewnia bardziej stabilną liczbę klatek na sekundę, zarówno na standardowym monitorze, jak i na parze soczewek gogli VR.

Największa różnica wynika z bezpośredniego porównania z pierwszym scenariuszem testowym VR, ponieważ działa na platformie z procesorem i7-8700K, NVIDIA RTX 3080 GPU, 32 GB pamięci RAM DDR4-3000. W grudniu 2020 r. zwróciłem uwagę, że nie mogę zaktualizować gry do 90 klatek na sekundę na najniższych ustawieniach VR, podczas gdy rozdzielczość została przeskalowana do 60 procent oryginalnej wartości. Używając tego samego sprzętu w tym tygodniu, mogę podkręcić różne ustawienia graficzne nieco wyżej, uruchomić oryginalną rozdzielczość na 70 procent i osiągnąć liczbę klatek na sekundę bliską 90 fps.

READ  Ubisoft wyciąga stworzone przez fanów 5 poziomów GoldenEye Far Cry po roszczeniu o prawa autorskie • Eurogamer.net

Głównym czynnikiem wpływającym na poprzednie słabe wyniki były rajdy w ramach czasowych. Liczba zacięć i skoków w grze została znacznie zmniejszona dzięki najnowszym aktualizacjom wersji na PC, więc nawet gdy lecisz nad gęsto zaludnionym miastem MSFS Nie nadąża za odświeżaniem 90 klatek na sekundę, liczba klatek wciąż oscyluje w okolicach 80 klatek na sekundę.

Ta optymalizacja jest sekretnym sosem do trwałej niskiej liczby klatek na sekundę w VR. Możesz być w porządku z wolniejszym odświeżaniem w ramach wolno poruszającego się wirtualnego samolotu, zwłaszcza że MSFS Chodzi o celowe i ostrożne eksperymentowanie z realistycznymi samolotami, a nie bitwy powodujące straty. Jeśli to oznacza, że ​​chcesz uruchomić tę grę na wolniejszym sprzęcie lub użyć różnych ustawień, aby osiągnąć maksymalną liczbę klatek na sekundę 72 lub nawet 60 klatek na sekundę, zyskasz więcej mocy.

Teraz, przy znacznie zredukowanym jąkaniu zależnym od procesora, mogę śmiało powiedzieć, że entuzjaści PC i VR nie potrzebują już najdroższego sprzętu, jaki można sobie wyobrazić, aby dowiedzieć się, co MSFSMoże pojawić się tryb VR.

Podobnie jak w moich testach na wersji konsolowej, do własnych testów VR obracałem wyselekcjonowane przeze mnie lokalizacje, które dobrze znam. Niektóre są wypełnione ogromnymi pejzażami miejskimi. Inne to nudne, opustoszałe połacie płaskiej ziemi. Niewiele z nich wymagało ode mnie latania przez doliny z ekstremalnym terenem i silnymi systemami pogodowymi. Odkryłem, że gęste miasta częściej powodowały niewielki spadek liczby klatek na sekundę niż ogromne przestrzenie natury, podczas gdy wszystkie scenariusze nadal podlegały sporadycznym, dziwnym przestojom trwającym do 10 sekund. Nie jestem pewien, jak bardzo te przerwy wpłyną na serwery gier, które zostały zbombardowane przez nowych właścicieli konsol, ale przeszkody były z pewnością irytujące – chociaż wstrzymam ciągłe potknięcia na wersjach VR i komputerach, które są stare lub nieaktualne.

READ  Pamiętasz błąd Y2K? Microsoft potwierdza nową wersję Y2K22 | nowości naukowe i technologiczne

Bądź też ostrożny: geometryczne detale mogą nadal wydawać się dziwne, gdy zbliżysz się do nich w VR. Dzieje się tak, ponieważ suwak o wysokim poziomie szczegółowości zapewnia płynną pracę wymagającej gry. Pomiędzy tym problemem a elementami o niskiej rozdzielczości, takimi jak tekstury i odbicia wody, Twój mózg niekoniecznie zostanie oszukany, myśląc, że jesteś w prawdziwym locie, nawet jeśli otoczysz urządzenie rzeczywistości wirtualnej realistycznymi i satysfakcjonującymi systemami sterowania komputerem. Jeśli nie masz superkomputera z przyszłości, jesteś w wirtualnej rzeczywistości, aby zwiększyć widoczność i ogólny komfort, a nie realistyczne wizualizacje. (Chociaż w niektórych miejscach, zwłaszcza na targach w Seattle powyżej, MSFS Nadal może wyglądać świetnie w VR, dzięki temu, jak dobrze działa wiele systemów pogodowych.)

Testowałem też niektóre przejażdżki VR z AMD RX 6800XT W tej samej maszynie i zaskoczony, widząc, że GPU bardziej stara się osiągnąć podobną liczbę klatek na sekundę. Mam nadzieję, że naprawią to małe łatki dla Xbox Game Studios lub AMD, zwłaszcza że spodziewałem się, że AMD wygra tę konkretną bitwę (ponieważ konsole Xbox Series X/S korzystają już z architektury GPU RDNA 2 AMD).

Jedno zastrzeżenie: rozmyte pulpity

Te same ulepszenia można znaleźć w nie-VR wersji gry na PC. To świetna wiadomość dla każdego, kto już wcześniej tego doświadczył MSFS według timera Subskrypcja Game Pass Potem kaucja. Jeśli to Ty, polecam latać MSFS ponownie na komputerze.

Najlepszym sposobem na uzyskanie wyższej średniej liczby klatek na sekundę w VR jest niższa rozdzielczość w pomieszczeniach MSFSMenu graficzne VR. Następnie pogódź się z dopuszczeniem jak najmniejszej liczby permutacji związanych z cieniami. Okluzja otoczenia to świetna opcja graficzna, która umożliwia znacznie bardziej realistyczne dotknięcie cieni na obiektach w twoim kokpicie. Jednocześnie gubi klatki VR bardziej, niż jest to warte.

READ  Zgłoszono, że Nintendo, Sony i Xbox pomijają E3 2023

Zacznij od przejścia do zakładki „Programista” w SteamVR i włącz „Czas wyświetlania” lub „Wykres wydajności GPU. „Ta konfiguracja zawsze wyświetla dziwne małe pudełko. Gdy ten ekran jest włączony, uruchom szybką instancję lotu VR w Nowym Jorku lub Londynie, poczekaj minutę, aż jakiekolwiek dane będą przesyłane strumieniowo przez chmurę, wstrzymaj i zagraj z ustawieniami grafiki Zobaczysz natychmiastowy efekt na wykresie czasu wyświetlania klatek podczas pauzy w środkowej fazie gry i będziesz potrzebować około 11,1 dla 90 fps, 12,5 dla 80 fps lub 13,9 dla 72 fps. zbliżając się do którejkolwiek z tych częstotliwości odświeżania, wznów pauzę, gol się normalnie i obserwuj wykres zmian wydajności przed powrotem do menu i ponownym strojeniem.

Twój preferowany wynik prawdopodobnie będzie wymagał znacznego zmniejszenia dokładności. Będzie to oznaczać trochę rozmytego tekstu na pulpitach nawigacyjnych, ale także kilka silnych domyślnych obejść zdalnych szczegółów za pomocą technik antyaliasingu w grze. (Innymi słowy, jeśli używasz nowszego pakietu VR, takiego jak Wskaźnik ledowylub HP Reverb G2 lub Oculus Quest 2 Spójrz w dal, HTC Vive 1.0 nie będzie wyglądał na rozmazany.)

Tylko pamiętaj, aby wyłączyć wszystkie opcje „ponownego upuszczania” w SteamVR dla MSFS. Ten system szczególnie słabo radzi sobie z rozwiązywaniem stale poruszającego się rozmycia w twoim polu widzenia.

Jeśli zagłębiłeś się w VR w wyniku tego artykułu, lub jeśli już się spieszysz, odkąd aktualizacja została uruchomiona około 24 godzin temu, chciałbym usłyszeć wyniki twoich testów i rekomendacje w komentarzach poniżej.

Lista zdjęć według Xbox Game Studios / Asobo Studios