Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Mercedes celuje w Jeepa Avengera z G-Class Junior

Mercedes celuje w Jeepa Avengera z G-Class Junior

Mercedes-Benz planuje wytrzymałego „mini” SUV-a inspirowanego Klasą G jako okręt flagowy nowej rodziny modeli „Entry Luxury” – i będzie on dostępny zarówno z silnikiem elektrycznym, jak i spalinowym.

W przeciwieństwie do pełnowymiarowego EQG, który będzie wykorzystywał przerobioną wersję istniejącej architektury nadwozia samochodu spalinowego, kompaktowy SUV będzie oparty na tej samej wszechstronnej platformie Mercedes-Benz Modular Architecture (MMA), co nadchodzący Mercedes-Benz CLA, który będzie dostępny z wyborem jednostek napędowych: ICE i EV.

Mercedes rozważa obecnie proponowany nowy SUV i byłby to jego piąty model „Entry Luxury”, gdyby dostał zielone światło, dołączając do czterech kolejnych, które zostaną wprowadzone na rynek w ciągu najbliższych trzech lat.

Oprócz zapewnienia Mercedesowi przyczółka na coraz bardziej popularnym rynku wytrzymałych crossoverów – dołączając do Jeepa Avengera, Mini Icemana i opartego na MEB elektrycznego crossovera Forda – mały Mercedes-Benz Klasy G będzie miał kluczowe znaczenie dla ustanowienia „G” jako Mercedesa. Sub-marka na tych samych zasadach, jak Maybach i AMG, bazując na sukcesie swojego sprytnego rywala Land Rovera Defendera.

Dyrektor generalny Ola Källenius powiedział w zeszłym roku: „Większość luksusowych firm buduje swoje portfolio na jednej lub dwóch prawdziwych ikonach. Mercedes-Benz ma szczęście mieć wiele kultowych produktów i marek z najwyższej półki, takich jak Klasa S, SL i Klasa G. Oprócz marek AMG i Maybach.

Widzimy w tym ogromny potencjał, aby rozszerzyć nasze portfolio z wyższej półki o bardziej ekscytujące produkty”. Jego komentarze wskazują na potencjał każdej z tych czterech marek do tworzenia bardziej rozbudowanych kolekcji.

Podobnie jak nadchodzący CLA, nowy kompaktowy SUV będzie miał 800-woltową konstrukcję, która zapewni doładowanie akumulatora o 10-80% w ciągu 30 minut z ładowarki o mocy 350 kW.

Perspektywa nowego akumulatora z anodą krzemową – o pojemności zbliżonej do 100 kWh – oznacza, że ​​może oferować zasięg znacznie wykraczający poza konwencjonalnie zasilanych rywali, chociaż jego pionowa sylwetka oznacza, że ​​jest mało prawdopodobne, aby zbliżył się do zasięgu 700. Mile koncepcyjnego śliskiego EQXX.

READ  Analityk ostrzega, że ​​sukces Switcha OLED „może stanowić precedens dla większej liczby wysyłek w całej branży”