Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Kontrola na PC ulepszenia stealth znacznie poprawia jego oprawę graficzną

Kontrola na PC ulepszenia stealth znacznie poprawia jego oprawę graficzną

Remedy’s Control zawsze było specjalną grą Digital Foundry. Pierwotnie wydana w 2019 roku, szczególnie wersja na PC zachwyciła nas płynną fizyką zniszczenia i przełomową implementacją ray tracingu. Od tego czasu studio zajęło się nowymi projektami, takimi jak Alan Wake 2, ale w szczególności jeden z twórców – Filippo Tarpini – kontynuował ulepszanie wersji gry na PC, dodając doskonałą implementację HDR, której tak bardzo brakowało w oryginale (i Ultimate wersja upgrade) wraz z wieloma innymi ulepszeniami, w tym poprawioną rozdzielczością dla i tak już doskonałego RT, ulepszonym strumieniowaniem tekstur i lepszą aplikacją DLSS.

Skalowanie HDR jest najbardziej zmieniającym grę ulepszeniem, dodanym, ponieważ Tarpini jest wielkim fanem tej funkcji. Zawsze kontrolując projekt wideo o dużym kontraście, HDR zapewnia większą lokalną jasność i kontrast, bogate tony bez błędów pasmowych – a nawet dodatkowe szczegóły rozwiązane dzięki większemu zakresowi dynamicznemu, wraz z mniejszą liczbą efektów poświaty. Nie marnowałbym zbyt wielu słów na opisanie tej poprawy, ponieważ przygotowaliśmy film nagrany i zmasterowany w HDR, aby pokazać poprawę. Jeśli oglądasz na zwykłym monitorze bez HDR, zobaczysz na nim prezentację z pikselami – ale zaskoczyło mnie to, że różnica nadal była do pewnego stopnia widoczna.

Oprócz pokazania wam porównań różnic oferowanych przez natywny HDR, chcę osobiście skomentować, jak poprawiła się oprawa wizualna gry. Biorąc pod uwagę liczbę przyciągających wzrok scen z doskonałymi kolorami i ciemnym kontrastem, miło jest mieć HDR, który zachowuje ten lokalny kontrast w scenie, więc nie wygląda tak monochromatycznie, jak kiedyś. Zdecydowanie wolę wygląd HDR od „szarej, podwyższonej” estetyki, do której możesz być przyzwyczajony, ale dla tych, którzy wolą oryginalny wygląd, Tarpini włączył tę opcję do zremasterowanej wersji gry. I tak otrzymujesz jasność HDR, ale z bardziej monochromatycznym wyglądem niż oryginalna wersja. Istnieją również inne poprawki, w tym możliwość dostosowania jasności elementów interfejsu użytkownika – które można opracować z nadludzką intensywnością.

READ  Wyłącznie: następny soundbar Sonos będzie nosił nazwę Sonos Ray

Oto nasz pełny film HDR dotyczący aktualizacji sterowania Filippo Tarpiniego. Może nie jest to oficjalna łatka, ale jest zbyt dobra, żeby jej nie wypróbować – a sam Filippo współpracuje z Remedy…

Oprócz obsługi HDR do modu dodano również inne ulepszenia. Natywne sterowanie ray tracingiem zazwyczaj wykorzystuje jedną próbkę na piksel w przypadku większości efektów. W trybie Ultra RT zwiększa się to do wielu promieni na piksel. W przypadku zgrubnych odbić oznacza to, że znacznie lepiej zachowują swój prawdziwy poziom jasności i kształtu, wydają się pełniejsze, a ilość szumów jest znacznie zmniejszona podczas korzystania z czegoś takiego jak DLSS. Wszystkie efekty ray tracingu powinny teraz wyglądać bardziej płasko przy ultrawysokich wartościach powyżej starego szczytu, ale zwykle są bardziej zauważalne w jaśniejszych odbiciach uchwyconych pod różnymi kątami.

To super ustawienie zwiększa również rozdzielczość efektów wolumetrycznych, które wcześniej wyglądały dobrze, ale teraz wyglądają lepiej ze zmniejszonym wygładzaniem krawędzi, ale to ustawienie jest szczególnie przydatne w przypadku cieniowania szkła, które również wydaje się być związane z oświetleniem wolumetrycznym — poprawiając w ten sposób ich jakość do bardzo potężny sprzęt GPU, który lubimy być dostępny w dzisiejszych czasach.

Inną cechą nowej łatki jest sposób, w jaki ładowanie tekstur odbywa się poprzez ustawienie wyższej jakości strumieniowania tekstur. Nawet w starszej grze samo bieganie po świecie mogło spowodować opóźnienie wczytywania tekstur, co skutkowało widocznym spadkiem jakości. Dzięki nowej opcji Maksymalna jakość strumienia tekstur zachowanie to wydaje się być prawie całkowicie wyeliminowane. Ponownie, tylko kolejna mniejsza poprawka, aby skalować grę znacznie wyżej dla dzisiejszych procesorów graficznych.

Powrót do miejsca, w którym wszystko się zaczęło, z oryginalnym spojrzeniem Alexa na wersję Control na PC i jej (jak na razie) najnowocześniejszą obsługę ray tracingu.

Dodatkowe poprawki mają na celu poprawę jakości obrazu, przede wszystkim dzięki poprawie jakości tekstur z włączonym DLSS. W przypadku modów mapa tekstury mipm skaluje się poprawnie z rozdzielczością wyjściową, podczas gdy wcześniej tylko sam streamer tekstur był stronniczy. Oznacza to, że w niektórych scenariuszach tekstury na odległość mają znacznie wyższą jakość. Ponadto zaimplementowano obsługę DLAA, co najlepiej można opisać jako pracę w natywnej rozdzielczości DLSS – a nie w wewnętrznej podrozdzielczości –. To jest świetne, ponieważ zapewnia lepszą jakość niż obecne rozwiązanie TAA w wielu obszarach, poza redukcją smużenia. Jest też kilka innych nicków i nicków, jak na przykład to, jak ziarno filmu jest teraz poprawnie renderowane przy włączonym DLSS – podczas gdy wcześniej w zasadzie go nie było.

Ogólnie rzecz biorąc, przyglądamy się iteracyjnym ulepszeniom, aby uczynić wrażenia wizualne bardziej dopracowanymi z mniejszą liczbą artefaktów wizualnych – ale Tarpini wciąż pracuje nad ulepszeniami. Na przykład problem z odbiciami RT Ultra został szybko naprawiony. Tak czy inaczej, te imponujące iteracyjne ulepszenia jakości mają swoją cenę. Jeśli chodzi o nową konfigurację ultra ray tracingu, korzystanie z niej ma ogromny wpływ na wydajność, nawet na dużym GPU. Mamy do czynienia z 30-40-procentowym spadkiem wydajności. Co ciekawe, DLAA ma minimalny wpływ na wydajność – kosztuje mniej więcej tyle samo, co standardowy TAA, a brzmi dużo lepiej.

Ostatecznie ten mod jest wart obejrzenia, nawet jeśli nie jest technicznie kompletny. To, co jest dla mnie jasne, to to, że dzięki swoim funkcjom oraz trosce i uwadze, jaką poświęcono jego stworzeniu, jest to faktycznie zwyczajny wampir – jakość jest zdecydowanie obecna. Zwiększa kontrolę na kilka znaczących sposobów, ponieważ zabezpiecza przyszłe mocniejsze komputery PC, oferując jednocześnie przyzwoity zestaw ulepszeń dzisiejszego sprzętu. Masz ochotę na to spojrzeć? Chwyć moda Tutaj.