8 sierpnia (Reuters) – JD Sports Fashion, największy brytyjski sprzedawca detaliczny odzieży sportowej, poinformował we wtorek, że odkupi pozostałe 40% udziałów w Marketing Investment Group (MIG), których nie posiada, od mniejszościowych akcjonariuszy polskiego detalisty.
Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione.
JD, który sprzedaje Nike, Adidas i inne grupy odzieży sportowej głównie klientom poniżej 30. roku życia, nabył 60% udziałów w MIG w 2021 r., chcąc wejść na rynki Europy Środkowo-Wschodniej.
Krakowska firma MIG, która według JD wygenerowała przychody w wysokości około 270 milionów funtów (342,90 miliona dolarów) w roku poprzedzającym 31 stycznia, zajmuje się sprzedażą obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych światowych marek.
W lutym JD powiedział, że wyda do 3 miliardów funtów na otwarcie 1750 sklepów w ciągu pięciu lat, gdy dyrektor naczelny Regis Schultz nakreślił swoje plany, aby sprzedawca stał się „potęgą” w sprzedaży odzieży sportowej.
„Zwiększenie obecności JD w regionie poprzez otwarcia nowych sklepów i zwiększone inwestycje w nasze możliwości w zakresie wielokanałowości to kluczowa część strategicznego planu rozwoju przedstawionego w naszej prezentacji z okazji Dnia Rynków Kapitałowych” – stwierdził Schultz we wtorkowym oświadczeniu.
(1 dolar = 0,7874 funta) (raport: Eva Mathews z Bengaluru; redakcja: Shailesh Kuber)
„Dumny miłośnik mediów społecznościowych. Nieprzejednany badacz sieci. Internetowy guru. Przez całe życie uzależniony od muzyki.”
More Stories
Najlepsi bukmacherzy na Euro 2024: Twój kompletny przewodnik po zakładach na piłkę nożną
Zakłady sportowe dla początkujących: kompletny przewodnik
Fan tenisa pojechał z wnukiem z Polski do Dubaju, aby kibicować Idze Świątek – Aktualności