science

Jak zła jest prywatna podróż kosmiczna dla środowiska i inne kluczowe pytania, odpowiedz

Dla wielu wzrost komercyjnej turystyki kosmicznej to: Oklepany pokaz bogactwa i władzy. Wśród wielu globalnych kryzysów, w tym zmian klimatycznych i pandemii, miliarderzy wydają swoje pieniądze na podróż w kosmos dla zabawy. Kiedy założyciel Amazona, Jeff Bezos, powiedział dziennikarzom po swojej pierwszej podróży kosmicznej we wtorek, że klienci i pracownicy Amazona „zapłacili” za jego podróż, tylko zaostrzyło to krytykę.

Ale krytycy nie odstraszą Bezosa i innych bogatych ludzi. Turystyka kosmiczna jest teraz rzeczywistością dla ludzi, których na nią stać – i będzie miała reperkusje dla wszystkich na Ziemi.

W rzeczywistości, Wszystko wskazuje na to, że rynek na te loty jest już wystarczająco duży, aby nadal się pojawiały. Blue Origin jest już własnością Jeffa Bezosa Jeszcze dwa loty zaplanowane na później w tym rokuPodczas gdy Virgin Galactic, firma kosmiczna założona przez miliardera Richarda Bransona, posiada co najmniej 600 osób którzy już zapłacili blisko 250 000 $ za każdy przyszły bilet na swój samolot kosmiczny.

Teraz, gdy rynek komercyjnej turystyki kosmicznej (dosłownie) zaczyna się rozwijać, pojawiają się poważne pytania, przed którymi stoją przyszli podróżnicy kosmiczni – i wszyscy inni na świecie. Oto odpowiedzi na pierwszą szóstkę z nich.

1. Co ludzie będą mogli zobaczyć i doświadczyć podczas lotu kosmicznego?

Największą zaletą podróży kosmicznych jest widok. Po przekroczeniu granicy między kosmosem a Ziemią podróżnicy mogą rzucić okiem na naszą planetę wraz z rozległą nieznaną przestrzenią. Gdyby pasażer wszedł na pokład samolotu Virgin Galactic, wzniósłby się na wysokość około 53 mil nad poziom morza. Zawodnicy Blue Origin dostaną się na nieco większą wysokość, około 62 mil nad poziomem morza i daleko za linią Karmanna, uznaną na całym świecie granicą między Ziemią a kosmosem. Ogólnie rzecz biorąc, doświadczenia z obu wyjazdów są prawie takie same.

Widok ma wzbudzać podziw, a doświadczenie ma swoją własną nazwę: przegląd efektów. Wendy Whitman Cope, profesor w Zaawansowanej Szkole Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej Sił Powietrznych USA: „Kiedy widzisz Ziemię z tej wysokości, zmienia to twoje spojrzenie na rzeczy i to, jak jesteśmy połączeni i jak rozpraszamy to tutaj na Ziemi” – powiedział Recode. .

Kolejną zaletą tych lotów jest to, że turysta kosmiczny odczuje kilka minut mikrograwitacji, gdy poczuje grawitację Bardzo słaby. To da im szansę na przeskoczenie nieważkości statku kosmicznego przed powrotem na Ziemię.

Ale loty Blue Origin i Virgin Galactic są stosunkowo krótkie – około 10 i 90 minut, Prosty. Inne loty turystyki kosmicznej od SpaceX, firmy kosmicznej założonej przez Elona Muska, będą miały więcej do zaoferowania. Tej jesieni miliarder Jared Isaacman, założyciel Shift4 Payments, poprowadzi pierwszy cywilny lot SpaceX, Inspiracja 4, który spędzi kilka dni na orbicie okołoziemskiej. W najbliższych latach firma planowała również: Misje specjalne Do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, a także na wycieczkę wokół księżyca.

READ  Jedno miejsce parkingowe w Kornwalii jest dostępne na rynku za 100 000 funtów

Loty te są przeznaczone dla kosmicznych nerdów, którzy pragną być astronautami. Ale jest jeszcze jeden powód, dla którego bogaci chcą wyruszyć w kosmos: pokazać ekskluzywność i rzucającą się w oczy konsumpcję. Na wycieczkę do Wenecji czy Malediwów stać może więcej niż kilka osób. Ale ilu ludzi jest na tyle uprzywilejowanych, by odbyć podróż w kosmos?

„Cóż za wspaniały sposób na pokazanie się w dzisiejszych czasach niż opublikowanie zdjęcia z kosmosu na Instagramie” – powiedział Recode Sridhar Tayor, profesor biznesu na Carnegie Mellon University.

2. Czy komercyjne loty kosmiczne mają jakieś cele naukowe, czy to tylko piknik?

Teraz loty turystyki kosmicznej z Virgin Galactic i Blue Origin mam tylko Osiągnął przestrzeń suborbitalną, co oznacza, że ​​loty wkraczają w kosmos, ale nie wchodzą na orbitę okołoziemską. Z naukowego punktu widzenia nie jest to nowa granica. Chociaż te obecne loty wykorzystują nową technologię, Podzwrotnikowy lot z ludźmi na pokładzie Zostało to zrobione przez NASA z powrotem w początek lat sześćdziesiątychMatthew Hirsch, historyk technologii z Uniwersytetu Harvarda, powiedział Recode.

W tej chwili nie jest jasne, czy te loty dostarczą naukowcom znaczących nowych spostrzeżeń, ale mogą dostarczyć informacji, które mogą być wykorzystane w przyszłości do eksploracji kosmosu. W rzeczywistości te wycieczki również są realizowane Marketing to jako potencjalne możliwości eksperymentów naukowych. Na przykład ostatni lot Virgin Galactic obejmował rośliny i testował, jak na nie reagowały mikrograwitacja.

Te prywatne firmy dostrzegają przede wszystkim możliwości w swoich pojazdach komercyjnych, które mogą być szeroko ponownie wykorzystywane, co pozwoliłoby tym samym pociskom (lub, w przypadku Virgin Galactic, samolotom kosmicznym) latać w kosmos w kółko, zmniejszając ogólne koszty turystyki kosmicznej.

Miliarderzy i ich własne firmy kosmiczne również postrzegają rozwój tych rakiet jako okazję do przygotowania się do lotów, które dadzą więcej i dalej w kosmos. Na przykład Bezos argumentował, że loty suborbitalne New Shepard pomogłyby przygotować przyszłe misje firmy, w tym rakietę New Glenn, przeznaczoną do przestrzeni orbitalnej.

„Prawda jest taka, że ​​wybrana przez nas architektura i technologia to kompletna przesada subtropikalnej misji turystycznej” – powiedział we wtorek Bezos. Odprawa postartowa. “Wybraliśmy pionową geometrię lądowania. Dlaczego to zrobiliśmy? Ponieważ się rozszerza.”

Poza potencjalnymi osiągnięciami naukowymi w przyszłości, loty suborbitalne mogą również stworzyć nowe sposoby podróżowania z jednego miejsca na Ziemi do drugiego. Na przykład SpaceX ogłosił, że długie loty można skrócić do Tylko 30 minut podróżować w kosmosie.

3. Czy to bezpieczne?

Na chwilę obecną nie jest do końca jasne, jak niebezpieczna jest turystyka kosmiczna.

Jednym ze sposobów, w jaki firmy zajmujące się turystyką kosmiczną starają się zapewnić podróżnym bezpieczeństwo, jest wymaganie szkolenia, aby ludzie na krótką wycieczkę poza Ziemię byli jak najlepiej przygotowani.

Podczas lotu ludzie mogą doświadczać ekstremalnej wysokości i sił G. „Są to stałe siły przeciążenia działające na twoje ciało, wyższe niż te, które mogą wzrosnąć do 6 G w jednym kierunku – sześciokrotność masy ciała przez ponad 20 lub 30 sekund” Glenn King, dyrektor operacyjny Operations w Nastar – centrum szkolenia fizjologii lotniczej, które przygotowywało Richarda Bransona do lotów – powiedział Recode. „To dużo czasu, kiedy masz sześć osób lub twoja waga cię stresuje”.

READ  Czarna dziura wyzwala przedwczesną eksplozję supernowej - pierwsza obserwacja zupełnie nowego typu supernowej

Istnieje również możliwość narażenia turystów kosmicznych na promieniowanie, chociaż ryzyko to zależy od tego, jak długo przebywasz w kosmosie. „To ryzyko, zwłaszcza w przypadku lotu orbitalnego niż podorbitalnego” – wyjaśnia Whitman Cope. „Podróż samolotem naraża cię na więcej promieniowania niż na Ziemi”. Ostrzega również, że niektórzy turyści mogą wędrować podczas podróży.

Wydaje się jednak, że nie ma limitu wieku, który może podróżować. Ostatnia podróż Blue Origin obejmowała najmłodszą osobę, która kiedykolwiek podróżowała w kosmos, 18-letniego holenderskiego nastolatka, a także najstarszą: 82-letni pilot Wally Funk.

4. Ile kosztują bilety?

Liderzy komercyjnej turystyki kosmicznej już teraz twierdzą, że mają rynek na wsparcie branży. Podczas gdy Bezos zasugerował we wtorek, że cena w końcu spadnie – tak jak w końcu miało to miejsce w przypadku rodzącego się przemysłu lotniczego – na razie ceny biletów są setki tysięcy niskie, przynajmniej dla Galaktyka Panny. Ta cena sprawi, że loty kosmiczne będą niedostępne dla większości ludzi, ale wystarczająco bogaci ludzie obawiają się, że turystyka kosmiczna wydaje się ekonomicznie opłacalna.

„Jeśli obniżysz go do 250 000 $, czas oczekiwania [to buy a ticket] Taylor z Carnegie Mellon University powiedział Recode.

5. Jaki jest wpływ komercyjnych lotów kosmicznych na środowisko?

Emisje z podróży w kosmos mogą być gorsze niż w przypadku typowej podróży samolotem, ponieważ tak niewiele osób wskakuje na pokład jednego z tych lotów, więc emisje na pasażera są znacznie wyższe. To zanieczyszczenie może się znacznie pogorszyć, jeśli turystyka kosmiczna stanie się popularniejsza. Sama Virgin Galactic w końcu ma zamiar wystartować 400 takich wycieczek rocznie.

„Ślad węglowy wystrzelenia się w kosmos jedną z tych rakiet jest niewiarygodnie wysoki i jest prawie 100 razy wyższy niż w przypadku długiego lotu”. Eloise Marais, profesor geografii fizycznej na University College London, powiedział Recaud. „To niezwykle problematyczne, jeśli chcemy być świadomi ekologicznie i brać pod uwagę nasz ślad węglowy”.

Wpływ tych podróży na środowisko będzie różny W zależności od czynników, takich jak używane paliwo i energia potrzebna do wytworzenia tego paliwa, i Dokąd zmierzają – a wszystkie te czynniki utrudniają sformułowanie ich wpływu na środowisko. Na przykład Jeff Bezos argumentował, że płynne paliwo wodorowe i tlenowe, z którego korzysta Blue Origin, jest mniej szkodliwe dla środowiska niż inni konkurenci kosmiczni (technicznie jego lot nie był uwalnianie dwutlenku węgla), ale eksperci twierdzą, że Recode nadal może to uzyskać Znaczący wpływ na środowisko.

READ  Wspólny projekt zapewnia „Obserwuj tę przestrzeń!” Transformacja w centrum Warrington

Są też inne zagrożenia, których potrzebujemy Ucz się dalej, w tym wersja nadąć Może uszkodzić stratosferę i warstwę ozonową. a nauka Od 2010 roku stwierdzono, że sadza uwolniona przez 1000 lotów kosmicznych może ogrzać Antarktydę o prawie 1°C. „Istnieją nieznane niebezpieczeństwa”, Paul Peters, Profesor Zrównoważonego Turystyki na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Bredzie, powiedział Recaud. „Musimy wykonać więcej pracy, aby ocenić te zagrożenia i upewnić się, że nie wystąpią lub w jakiś sposób je złagodzą – zanim rozpocznie się działalność związana z turystyką kosmiczną”. Ogólnie uważa, że ​​koszty środowiskowe są wystarczającym powodem, aby nie odbyć takiej podróży.

6. Kto reguluje komercyjne podróże kosmiczne?

Obecnie Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) ogólnie) Ze względu na pracę Nadzorowanie komercyjnego przemysłu kosmicznego. Ale organizacja przestrzeni jest wciąż stosunkowo skromna.

Jednym z największych problemów jest licencjonowanie startów i upewnianie się, że loty kosmiczne nie uderzają we wszystkie inne latające pojazdy, które ludzie wystrzeliwują w niebo, takie jak samoloty i drony. Tylko w czerwcu Podróż SpaceX Po tym, jak śmigłowiec wleciał na miejsce startu.

Jest jeszcze wiele do zrobienia, zwłaszcza, że ​​takich premier jest więcej. Senat zorganizował w czwartek przesłuchanie z liderami komercyjnego przemysłu kosmicznego, skupione na nadzorze nad Rosnąca ilość ruchu w przestrzeni obywatelskiej.

Jednocześnie FAA nadzoruje również Coraz więcej kosmicznych lotnisk airport Głównie lotniska lotów kosmicznych – i upewnienie się, że jest wystarczająco dużo miejsca, aby bezpiecznie przygotować swoje starty.

Ale są też inne obszary, w których rząd może interweniować. „Myślę, że aspekt cyberbezpieczeństwa będzie również odgrywał bardzo istotną rolę, aby ludzie nie zostali zhakowani” – powiedział Tayer. FAA powiedziała Recode, że agencja była zaangażowana w opracowywanie krajowych zasad cyberbezpieczeństwa w kosmosie, ale Kongres nie wyznaczył jej konkretnej roli w spojrzeniu na cyberbezpieczeństwo w kosmosie.

W pewnym momencie rząd może również wkroczyć, aby uregulować wpływ tych lotów na środowisko, ale nie jest to obecnie coś, co podlega FAA.

Tymczasem żadna agencja rządowa nie sprawdza obecnie tych firm pod kątem bezpieczeństwa pasażerów na pokładzie. Urzędnik FAA potwierdził w Recode, że podczas gdy agencja przyznaje licencje firmom Przenoszenie ludzi w kosmosW rzeczywistości nie gwarantują, że te loty są bezpieczne. Ta jurysdykcja nie zostanie przyznana przez Kongres do 2023 roku.

Wydaje się, że nie ma obfitości Polisy ubezpieczeniowe pasażerów dla przestrzeni. „Pasażerowie w zasadzie podpisują, że rezygnują ze wszystkich swoich praw” – powiedział Whitman Cope. – Przyznajesz się do tego ryzyka i robisz to teraz sam.

Więc uczciwe ostrzeżenie, jeśli zdecydujesz się wydać setki tysięcy dolarów na zabawną podróż w kosmos: prawdopodobnie weźmiesz na siebie całą odpowiedzialność, jeśli Zranić się.