Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Intel wprowadza nowy sterownik DX11 dla procesorów graficznych Arc — i potencjalnie zmieniające gry narzędzie do testów porównawczych

Intel wprowadza nowy sterownik DX11 dla procesorów graficznych Arc — i potencjalnie zmieniające gry narzędzie do testów porównawczych

Niedawno rozmawialiśmy z Tomem „TAP” Petersenem z firmy Intel na temat aktualizacji sterowników DirectX 11 dla kart graficznych Arc oraz nowej, całkowicie przebudowanej wersji ich narzędzia PresentMon do monitorowania wydajności systemu. Krótko mówiąc, te procesory graficzne Arc są nadal ulepszane dzięki obsłudze Intela dla starszych graficznych interfejsów API, z nawet 19-punktowym wzrostem średniej liczby klatek na sekundę w wybranych grach DX11 z najnowszym wydanym sterownikiem Arc, podczas gdy nowy PresentMon – teraz w wersji beta – wprowadza kilka ekscytujących nowych możliwości zarówno odlewni cyfrowej, jak i zainteresowanym konsumentom.

Na początek Intel twierdzi, że zakończył już wprowadzanie adresów DX9 do nowego sterownika, więc teraz przechodzi na DirectX 11 z ponownie zbadanym sterownikiem. Jak wyjaśnił to TAP, sterownik graficzny Intela historycznie uważał, że wydajność procesora jest zasadniczo nieskończona, ponieważ w systemie ze zintegrowaną grafiką zawsze będziesz związany z GPU – więc sensowne jest przeniesienie jak największej części pracy do jednostki Centralne przetwarzanie aby zmaksymalizować liczbę klatek na sekundę.

W Arc ten model nie ma większego sensu, a procesor często staje się wąskim gardłem, więc przeprojektowanie polegało na przywróceniu niektórych funkcji GPU w celu zmniejszenia obciążenia procesora i poprawy ogólnej wydajności.

Oto oficjalne ogłoszenie Intela w formie wideo, które zawiera szczegółowe informacje na temat ulepszeń Intel Arc DX11.

To przeprojektowanie odblokowało kilka znaczących ulepszeń wydajności w wielu popularnych tytułach DX11, przy nawet 33-procentowym wzroście średniej liczby klatek na sekundę w stosunku do Arc A750 LE w Overwatch 2. Tytuły e-sportowe wydają się zauważalne, dzięki wzmocnieniom liczników. -Strike 2 (18%), Valorant (18%), League of Legends (11%) i Apex Legends (17%).

Oprócz średniej poprawy średniej liczby klatek na sekundę o 19 procent, spójność liczby klatek na sekundę poprawiła się również o 20 procent w tym wyborze tytułów DX11. Ale poza tymi średnimi istnieje wiele wariancji kontekstowych — zauważyliśmy, że sterownik Intel Arc DX11 był historycznie szybki, gdy na ekranie niewiele się działo, ale gorszy niż jego konkurenci, gdy było dużo połączeń remisowych. Nieco nowszy sterownik powinien tu pomóc, a chwilowy wzrost wydajności w całym krajobrazie może być znacznie większy niż średni wzrost.

Te punkty danych dostarczone przez Intela pochodzą z systemu Core i5 13400F (nawiasem mówiąc, jest to nasz obecny wybór najlepszego procesora do gier z oferty Intela), ale nadal widać pewne ulepszenia wydajności dzięki najwyższej klasy Core i9 13900K zdolnej do rozbicia -pokonując kilka niedociągnięć Poprzednio w sterowniku DX11 firmy Intel. Tutaj Valorant nie jest lepszy niż wcześniej, ale Counter-Strike 2 i Apex Legends są nadal odpowiednio o 18 procent i 28 procent lepsze pod nowym sterownikiem DX11.







Oto statystyki niektórych ostatnich ulepszeń wydajności DX11 dzięki najnowszemu sterownikowi w Arc A750 LE.

Następnie omówmy nową wersję beta PresentMon – ponieważ jest to coś, co możesz zrobić Zagraj z teraz. Ułatwiono korzystanie z nowej nakładki i śledzenie nowych wskaźników, w tym statystyki „GPU zajęty”, która pokazuje, kiedy GPU jest w pełni zasilane i renderowane, a kiedy działa bezczynnie z powodu innych wąskich gardeł w systemie.

Jest to przydatne do śledzenia w czasie, ponieważ może wskazywać, czy Twój procesor lub karta graficzna wymaga aktualizacji. Na przykład, jeśli twój GPU jest zawsze zajęty, to twój procesor zapewnia mu wystarczającą ilość pracy i dlatego jesteś związany z GPU, podczas gdy jeśli jest w większości bezczynny, jesteś związany z procesorem. (Intel ostatnio promuje ideę systemów zbalansowanych, ze względu na bardziej konkurencyjną ofertę procesorów/procesorów graficznych Intela w budżetowym segmencie rynku, co ułatwia zlokalizowanie tego punktu równowagi w rękach firmy).

Co więcej, możesz łatwiej zobaczyć, jak ustawienia gry wpływają na zajętość GPU i metryki czasu wyświetlania klatek. Na przykład uruchamianie CS:GO na niskich ustawieniach na systemie Core i5 + Arc A750 LE powoduje bardzo niestabilne czasy wyświetlania klatek – podczas gdy przyspieszenie grafiki do Ultra zapewnia bardziej spójne dostarczanie klatek pomimo niższej średniej liczby klatek na sekundę. Więc może PresentMon może ułatwić przeglądanie tych wskaźników i spróbować zrównoważyć obciążenie procesora i karty graficznej w czasie rzeczywistym dla każdej gry.





Testowaliśmy nowy gadżet na ciekawym komputerze – zestawie stacjonarnym AMD 4800S z RX 6700 (bez XT). W rzeczywistości procesor Xbox Series X jest sparowany z najbliższym odpowiednikiem procesora graficznego PS5 na PC. Po lewej stronie system jest niezbalansowany – czas renderowania klatki jest dłuższy niż czas renderowania GPU. Mamy do czynienia z wąskim gardłem procesora. Wygląda na to, że w A Plague Tale: Requiem z pełną obsługą myszy osiągnęliśmy równowagę między procesorem a kartą graficzną. Kliknij na obrazy, aby przyjrzeć się bliżej odczytom.

W naszej rozmowie z Tomem Petersenem zasugerował, że przyszłe wydanie PresentMon zapewni większą jasność co do tego, ile czasu na klatkę zużywa sterownik w porównaniu z grą lub że sama karta graficzna jest w pełni zaangażowana, otwierając wspaniałe możliwości analizy PC przez Digital Foundry wydajność gry.

Inne statystyki dla nakładki PresentMon są bardziej popularne, oferując spojrzenie na liczbę klatek na sekundę, czas klatek na sekundę i statystyki GPU, takie jak częstotliwość, napięcie, temperatura i użycie VRAM. Może przechwycić więcej danych, niż jest w stanie realistycznie wyświetlić na ekranie jednocześnie, i powinno być możliwe skonfigurowanie go tak, aby wyświetlał i rejestrował wszystko, na czym Ci zależy.

Narzędzie PresentMon zostało zaprojektowane tak, aby działało bez żadnych kosztów ogólnych, więc nie wpływa na wyniki, jest open source i jest przeznaczone nie tylko dla kart graficznych Intela, ponieważ obsługuje również procesory graficzne Nvidia i AMD. Działa również na wszystkich głównych nowoczesnych graficznych interfejsach API (OpenGL, DX9, DX11, DX12, Vulkan) i jest wyposażony w funkcje wiersza poleceń do automatyzacji. Intel twierdzi również, że nowy PresentMon zachowuje API dla starszej wersji narzędzia, więc programiści, którzy używali PresentMon do tworzenia własnych aplikacji – takich jak FrameView Nvidii i OCAT AMD oraz samodzielny CapFrameX – będą mogli migrować do nowej wersji bez problemy.

Istnieje również wiele innych funkcji w nowym PresentMon, od pracy w trybie okienkowym zamiast nakładki dla konfiguracji z wieloma monitorami, automatycznego pobierania z procesu z najwyższym wykorzystaniem GPU i dostosowywania rozmiaru, skali i częstotliwości odświeżania narzuta. To fajne rzeczy, w które dopiero zaczynamy się zagłębiać, ale warto je poznać, jeśli interesują Cię testy porównawcze GPU.

Ogólnie rzecz biorąc, dzisiejsze ujawnienia są dobrą wiadomością. Całkowicie przemyślany sterownik DX11 to wielki krok naprzód, który obsługuje najsłabszy element wyświetlacza Intel Arc — jego wydajność poniżej normy, poza najnowszymi graficznymi interfejsami API DX12 i Vulkan. Tymczasem pakiety Intel PresentMon zapewniają użytkownikom nowe narzędzie, które wydaje się mieć duży potencjał. Omówimy te wszystkie nowości bardziej szczegółowo w nadchodzącym numerze 125 tygodnika DF Direct, w którym zaprezentujemy więcej nowego gadżetu obsługującego nasz konsolowy komputer PC 4800S/RX 6700!

READ  Królowa Elżbieta II żyła życiem low-tech, ale ma mnóstwo postaci science-fiction