Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Hiszpańska scena filmowa dostrzega efekt zachęt wraz z rosnącymi wymaganiami dotyczącymi prowizji filmowych

Hiszpańska scena filmowa dostrzega efekt zachęt wraz z rosnącymi wymaganiami dotyczącymi prowizji filmowych

Pieniądze mówią. 1 stycznia Bizcaia, prowincja Kraju Basków, wprowadziła nowe ulgi podatkowe z jedną z – jeśli nie najwyższą – stopą dyskontową na świecie: do 70%. Żaden inny wskaźnik odnotowany w Global Incentives Index 2023 Olswang-SPI nie osiągnął takich wysokości.

Również 1 stycznia Hiszpania kontynentalna podniosła limity cięć w serialach telewizyjnych do 10 milionów euro (10,9 miliona dolarów) na odcinek, co na Wyspach Kanaryjskich wzrosło do 18 milionów euro (19,6 miliona dolarów) na odcinek.

Więcej z Variety

Bardzo niewiele regionów na świecie może pochwalić się taką ulgą. Stopy procentowe zostały wprowadzone w Hiszpanii w 2015 r. i podniesione w 2016 i 2020 r. do 30% za pierwszy wydany milion euro, a następnie 25%. Jednak ulgi podatkowe na film, telewizję i rozrywkę na żywo w całej Hiszpanii wzrosły z 19,5 mln euro (21,3 mln dolarów) w 2019 r. do około 153 mln euro (166,8 mln dolarów) w 2022 r., powiedziała Natalia Jacot-Jarre, zastępca dyrektora generalnego. . W hiszpańskim Ministerstwie Skarbu powiedział to na panelu AVS Hub w Hiszpanii na festiwalu w Maladze w marcu.

Na Conecta Fiction, forum koprodukcji i komunikacji telewizyjnej, które odbyło się w zeszłym tygodniu w Toledo w Hiszpanii, Komisja, Hiszpania, przedstawiła więcej wskazówek na temat wpływu zachęt: wyjątkowa i dochodowa strona, wspierana przez Hiszpańską Komisję Filmową.

Pod wpływem chwili wiele czynników zmienia międzynarodowy krajobraz filmowy i wydaje się, że nie jest to tylko walka o zachęty – i głębokość puli najlepszych talentów, lokalizacji i infrastruktury studyjnej – ponieważ regiony ścierają się bardziej niż kiedykolwiek . Jakość filmu odbija się sama.

Na Wyspach Kanaryjskich liczba ujęć na kliszy wzrosła ze 122 w 2019 r. do 155 w 2021 r. – po tym, jak COVID-19 spadł w 2020 r. euro (52,3 mln dolarów). ) w 2019 r., 98 mln euro (106,8 mln dolarów) w 2021 r. i rekord wszechczasów 224 mln euro (244,2 mln dolarów) w zeszłym roku, powiedziała Lorena Martin z Canary Islands Film. różnorodny.

„Nie mamy jeszcze dokładnych liczb, ale biorąc pod uwagę naszą aktywność w pierwszej połowie roku i zdjęcia, które są w produkcji lub potwierdzone na drugą połowę, wygląda na to, że znów będziemy bić rekordy. ”

READ  GTPulse: lokalna grupa podcastów, która zapewnia różnorodną nową rozrywkę

Wśród ujęć z pierwszej połowy na Teneryfie kręcono „Den of Thieves 2: Pantera”. Na Archipelagu Wysp Kanaryjskich kręcono dwa świetne amerykańskie filmy, jeden w serialu i jeden w filmie.

Kolejne materiały filmowe nakręcono w serialu dokumentalnym „Nuestro Universo”, wyprodukowanym przez Silverback Films dla BBC i emitowanym w serwisie Netflix, oraz w „Marbella” Buendía Estudios dla Movistar Plus+.

Gdy Conecta Fiction się rozpoczyna, Buendía Estudios Vizcaya potwierdziła, że ​​tej jesieni będzie kręcić w Bilbao „Angela”, hiszpańską wersję „Angela Black”, której koproducentem jest Atresmedia TV i która jest pierwszą sesją dla Bizkaia BEV po rozpoczęciu produkcji dom tam wcześniej w tym roku.

Również w Bizkaia, prowincji Kraju Basków rozciągającej się na południe od stolicy, Bilbao, produkowanej przez Basque Films, Galder Gazteló-Urutia rozpoczął w maju produkcję horroru fantasy The Platform 2, będącego kontynuacją drugiego najpopularniejszego filmu nieanglojęzycznego film. kiedykolwiek film w serwisie Netflix.

Wspaniała komedia „El Bus de la Vida” wyreżyserowana przez producenta „Bestii” Ebona Cormenzanę, a „Anatema”, część wytwórni horrorów Alex de la Iglesia/Sony/Amazon Fear Collection, pojawia się w pierwszej połowie Bizkaia. Pędy.

Inne to kryminał fantasy „Wieloryb” Pabla Hernando: „Nina” Andrei Gority z Bteam, Icónica, Irusoin i Lasai; oraz dystopijny dramat science-fiction The Other Side, sezon 2 Good Mood Daniela Eciji („I’m Alive”).

„Zauważyliśmy bodziec. Liczba zdjęć wzrosła. Perspektywy na drugą połowę wyglądają naprawdę dobrze, a rok 2024 jest jeszcze lepszy” – powiedział Agustín Atxa, komisarz filmowy Bilbao-Bizkaia w komisji filmowej Conecta Fiction.

„Od czasu naszej premiery w czerwcu 2017 r. do tej pory odnotowano wzrost liczby ujęć. Obejrzeliśmy 53 ujęcia, od seriali telewizyjnych po rozrywkowe i oparte na faktach. Wolumen wzrósł, a my nadal obserwujemy wzrost liczby zezwoleń i korzystanie z witryny.” Dodał, że materiał filmowy z rozrywkowych programów telewizyjnych wzrósł o 35%.

READ  Filmowiec „Fortnight Opener” The Goldman Case, reżyser Cedric Kahn wystawia język na próbę

Zwabione wspaniałymi lokalizacjami i monumentalną spuścizną historyczną, wielkie amerykańskie hity filmowe są kręcone w Hiszpanii, aby ponownie zainwestować fundusze Du Ponta zamrożone przez nielegalny handel walutami (Samuel Bronston) lub spadające koszty („Laurence z Arabii”).

Jaskinia złodziei 2

Jaskinia złodziei 2

Podczas gdy Hiszpania rozwinęła swoją bazę talentów światowej klasy techników – kołowrotek SFC pokazany na Conecta Fiction odtworzył niezwykłą scenę tsunami w „The Impossible” JA Bayony, ukoronowaniu La Ciudad de la Luz w Alicante – Hiszpania może zaoferować trio lokalizacji — Koszty talentów.

Zachęty i „Gra o tron” wprowadziły tę dekadę na radar Big Shoot.

Jednak Conecta Fiction podkreśliła nowsze Priorytety. Podczas serii sesji zaprezentowano najlepsze praktyki w zakresie zrównoważonego rozwoju. W Cannes SFC zaprezentowało nową generację hiszpańskich obiektów studyjnych, w których pąki podróżują mniej i spędzają więcej czasu w mniejszej liczbie baz.

Ponieważ hollywoodzkie studia i globalne usługi nadawcze dążą do większych zysków, SFC Virtual Potential Panel skupił się na obniżeniu kosztów zaawansowanych technologii. Na przykład Adrian Pueyo z Orca Studios w Hiszpanii zasugerował, że technologię VFX i LED należy postrzegać jako dodatkowe narzędzie kontroli kosztów produkcji.

Wydaje się również, że więcej krajów niż kiedykolwiek wcześniej jest ocenianych na podstawie jakości ich zleceń filmowych. W grę wchodzi kilka czynników. Ponieważ liczba i siła zachęt fotograficznych wciąż rośnie – liczba spontanicznych zachęt na całym świecie wzrosła z 86 w 2017 r. . kraju pochodzenia producentów, co zwiększa ich zależność od lokalnej bazy wiedzy komitetów.

Ambicje filmowe gwałtownie wzrosły, z większą liczbą zdjęć w większej liczbie lokalizacji. Wcześniej film był kręcony przez pięć do siedmiu tygodni w trzech do pięciu miejscach, czasem mniej. Teraz są serie, które są kręcone przez cztery miesiące, przy użyciu dwóch jednostek i łącznie w 80 lokalizacjach” – powiedział Atksa.

READ  Najgorszy tydzień Blizzarda był najlepszym tygodniem Riot

Ponieważ dwa z najważniejszych tytułów Conecta Fiction oferowanych kupującym – seria Fremantle „The Negotiator” i seria Filmax „Randki w Barcelonie” – popychają element lokalny dalej niż kiedykolwiek, co przyciąga zarówno publiczność krajową, jak i międzynarodową.

Wcześniej Almeria była uważana za część Dzikiego Zachodu. Teraz lokalizacje są często rozpoznawalne, a bohaterki tytułów” – powiedział Atxa, cytując ubiegłoroczny numer 1 na świecie Netflix „Intymność”, nakręcony w Bilbao i okolicach, oraz „Muted”, nakręcony między Bizcaya a Madrytem. „Twoja wartość polega teraz na tym, kim jesteś, ze swoją lokalną tożsamością i poczuciem międzynarodowej wizji”, cytuje „20 000 gatunków pszczół”, zwycięzcę w Berlinie.

Wszystko to stawia większe wymagania przed zleceniami filmowymi niż jeszcze dziesięć lat temu. „Wzrost produkcji audiowizualnej, pojawienie się nowych formatów, transformacja cyfrowa oraz konkurencyjność krajów i terytoriów powodują konieczność wzmocnienia i profesjonalizacji roli zleceń filmowych” – przekonywała Atexa.

intymny

intymny

Najlepszy skład

Zapisz się do Biuletyn jest różnorodny. Aby uzyskać najnowsze wiadomości, śledź nas dalej FacebookI ŚwiergotI Instagram.

Kliknij tutaj, aby przeczytać cały artykuł.