Pieniądze mówią. 1 stycznia Bizcaia, prowincja Kraju Basków, wprowadziła nowe ulgi podatkowe z jedną z – jeśli nie najwyższą – stopą dyskontową na świecie: do 70%. Żaden inny wskaźnik odnotowany w Global Incentives Index 2023 Olswang-SPI nie osiągnął takich wysokości.
Również 1 stycznia Hiszpania kontynentalna podniosła limity cięć w serialach telewizyjnych do 10 milionów euro (10,9 miliona dolarów) na odcinek, co na Wyspach Kanaryjskich wzrosło do 18 milionów euro (19,6 miliona dolarów) na odcinek.
Więcej z Variety
Bardzo niewiele regionów na świecie może pochwalić się taką ulgą. Stopy procentowe zostały wprowadzone w Hiszpanii w 2015 r. i podniesione w 2016 i 2020 r. do 30% za pierwszy wydany milion euro, a następnie 25%. Jednak ulgi podatkowe na film, telewizję i rozrywkę na żywo w całej Hiszpanii wzrosły z 19,5 mln euro (21,3 mln dolarów) w 2019 r. do około 153 mln euro (166,8 mln dolarów) w 2022 r., powiedziała Natalia Jacot-Jarre, zastępca dyrektora generalnego. . W hiszpańskim Ministerstwie Skarbu powiedział to na panelu AVS Hub w Hiszpanii na festiwalu w Maladze w marcu.
Na Conecta Fiction, forum koprodukcji i komunikacji telewizyjnej, które odbyło się w zeszłym tygodniu w Toledo w Hiszpanii, Komisja, Hiszpania, przedstawiła więcej wskazówek na temat wpływu zachęt: wyjątkowa i dochodowa strona, wspierana przez Hiszpańską Komisję Filmową.
Pod wpływem chwili wiele czynników zmienia międzynarodowy krajobraz filmowy i wydaje się, że nie jest to tylko walka o zachęty – i głębokość puli najlepszych talentów, lokalizacji i infrastruktury studyjnej – ponieważ regiony ścierają się bardziej niż kiedykolwiek . Jakość filmu odbija się sama.
Na Wyspach Kanaryjskich liczba ujęć na kliszy wzrosła ze 122 w 2019 r. do 155 w 2021 r. – po tym, jak COVID-19 spadł w 2020 r. euro (52,3 mln dolarów). ) w 2019 r., 98 mln euro (106,8 mln dolarów) w 2021 r. i rekord wszechczasów 224 mln euro (244,2 mln dolarów) w zeszłym roku, powiedziała Lorena Martin z Canary Islands Film. różnorodny.
„Nie mamy jeszcze dokładnych liczb, ale biorąc pod uwagę naszą aktywność w pierwszej połowie roku i zdjęcia, które są w produkcji lub potwierdzone na drugą połowę, wygląda na to, że znów będziemy bić rekordy. ”
Wśród ujęć z pierwszej połowy na Teneryfie kręcono „Den of Thieves 2: Pantera”. Na Archipelagu Wysp Kanaryjskich kręcono dwa świetne amerykańskie filmy, jeden w serialu i jeden w filmie.
Kolejne materiały filmowe nakręcono w serialu dokumentalnym „Nuestro Universo”, wyprodukowanym przez Silverback Films dla BBC i emitowanym w serwisie Netflix, oraz w „Marbella” Buendía Estudios dla Movistar Plus+.
Gdy Conecta Fiction się rozpoczyna, Buendía Estudios Vizcaya potwierdziła, że tej jesieni będzie kręcić w Bilbao „Angela”, hiszpańską wersję „Angela Black”, której koproducentem jest Atresmedia TV i która jest pierwszą sesją dla Bizkaia BEV po rozpoczęciu produkcji dom tam wcześniej w tym roku.
Również w Bizkaia, prowincji Kraju Basków rozciągającej się na południe od stolicy, Bilbao, produkowanej przez Basque Films, Galder Gazteló-Urutia rozpoczął w maju produkcję horroru fantasy The Platform 2, będącego kontynuacją drugiego najpopularniejszego filmu nieanglojęzycznego film. kiedykolwiek film w serwisie Netflix.
Wspaniała komedia „El Bus de la Vida” wyreżyserowana przez producenta „Bestii” Ebona Cormenzanę, a „Anatema”, część wytwórni horrorów Alex de la Iglesia/Sony/Amazon Fear Collection, pojawia się w pierwszej połowie Bizkaia. Pędy.
Inne to kryminał fantasy „Wieloryb” Pabla Hernando: „Nina” Andrei Gority z Bteam, Icónica, Irusoin i Lasai; oraz dystopijny dramat science-fiction The Other Side, sezon 2 Good Mood Daniela Eciji („I’m Alive”).
„Zauważyliśmy bodziec. Liczba zdjęć wzrosła. Perspektywy na drugą połowę wyglądają naprawdę dobrze, a rok 2024 jest jeszcze lepszy” – powiedział Agustín Atxa, komisarz filmowy Bilbao-Bizkaia w komisji filmowej Conecta Fiction.
„Od czasu naszej premiery w czerwcu 2017 r. do tej pory odnotowano wzrost liczby ujęć. Obejrzeliśmy 53 ujęcia, od seriali telewizyjnych po rozrywkowe i oparte na faktach. Wolumen wzrósł, a my nadal obserwujemy wzrost liczby zezwoleń i korzystanie z witryny.” Dodał, że materiał filmowy z rozrywkowych programów telewizyjnych wzrósł o 35%.
Zwabione wspaniałymi lokalizacjami i monumentalną spuścizną historyczną, wielkie amerykańskie hity filmowe są kręcone w Hiszpanii, aby ponownie zainwestować fundusze Du Ponta zamrożone przez nielegalny handel walutami (Samuel Bronston) lub spadające koszty („Laurence z Arabii”).
Podczas gdy Hiszpania rozwinęła swoją bazę talentów światowej klasy techników – kołowrotek SFC pokazany na Conecta Fiction odtworzył niezwykłą scenę tsunami w „The Impossible” JA Bayony, ukoronowaniu La Ciudad de la Luz w Alicante – Hiszpania może zaoferować trio lokalizacji — Koszty talentów.
Zachęty i „Gra o tron” wprowadziły tę dekadę na radar Big Shoot.
Jednak Conecta Fiction podkreśliła nowsze Priorytety. Podczas serii sesji zaprezentowano najlepsze praktyki w zakresie zrównoważonego rozwoju. W Cannes SFC zaprezentowało nową generację hiszpańskich obiektów studyjnych, w których pąki podróżują mniej i spędzają więcej czasu w mniejszej liczbie baz.
Ponieważ hollywoodzkie studia i globalne usługi nadawcze dążą do większych zysków, SFC Virtual Potential Panel skupił się na obniżeniu kosztów zaawansowanych technologii. Na przykład Adrian Pueyo z Orca Studios w Hiszpanii zasugerował, że technologię VFX i LED należy postrzegać jako dodatkowe narzędzie kontroli kosztów produkcji.
Wydaje się również, że więcej krajów niż kiedykolwiek wcześniej jest ocenianych na podstawie jakości ich zleceń filmowych. W grę wchodzi kilka czynników. Ponieważ liczba i siła zachęt fotograficznych wciąż rośnie – liczba spontanicznych zachęt na całym świecie wzrosła z 86 w 2017 r. . kraju pochodzenia producentów, co zwiększa ich zależność od lokalnej bazy wiedzy komitetów.
Ambicje filmowe gwałtownie wzrosły, z większą liczbą zdjęć w większej liczbie lokalizacji. Wcześniej film był kręcony przez pięć do siedmiu tygodni w trzech do pięciu miejscach, czasem mniej. Teraz są serie, które są kręcone przez cztery miesiące, przy użyciu dwóch jednostek i łącznie w 80 lokalizacjach” – powiedział Atksa.
Ponieważ dwa z najważniejszych tytułów Conecta Fiction oferowanych kupującym – seria Fremantle „The Negotiator” i seria Filmax „Randki w Barcelonie” – popychają element lokalny dalej niż kiedykolwiek, co przyciąga zarówno publiczność krajową, jak i międzynarodową.
Wcześniej Almeria była uważana za część Dzikiego Zachodu. Teraz lokalizacje są często rozpoznawalne, a bohaterki tytułów” – powiedział Atxa, cytując ubiegłoroczny numer 1 na świecie Netflix „Intymność”, nakręcony w Bilbao i okolicach, oraz „Muted”, nakręcony między Bizcaya a Madrytem. „Twoja wartość polega teraz na tym, kim jesteś, ze swoją lokalną tożsamością i poczuciem międzynarodowej wizji”, cytuje „20 000 gatunków pszczół”, zwycięzcę w Berlinie.
Wszystko to stawia większe wymagania przed zleceniami filmowymi niż jeszcze dziesięć lat temu. „Wzrost produkcji audiowizualnej, pojawienie się nowych formatów, transformacja cyfrowa oraz konkurencyjność krajów i terytoriów powodują konieczność wzmocnienia i profesjonalizacji roli zleceń filmowych” – przekonywała Atexa.
Najlepszy skład
Zapisz się do Biuletyn jest różnorodny. Aby uzyskać najnowsze wiadomości, śledź nas dalej FacebookI ŚwiergotI Instagram.
„Miłośnik podróży. Miłośnik alkoholu. Przyjazny przedsiębiorca. Coffeeaholic. Wielokrotnie nagradzany pisarz.”
More Stories
Kto gra Sookie w serialu aktorskim „Avatar: Ostatni władca wiatru”?
Kinopolis – Festiwal Filmów Polskich w Dublinie (7-10 grudnia) – Polska w Irlandii
Wstyd: Więzy rodzinne rapu i Cyganów w dramacie Netfliksa – Romea.cz