To był świetny miesiąc dla Riot Games i cholerny miesiąc dla Blizzard Entertainment. W niecałe trzy tygodnie widzieliśmy Riot:
- Wydaj Arcane, serial telewizyjny Netflix, który nadaje się nie tylko do adaptacji gry wideo: jest naprawdę oszałamiający i ma krytyczny odbiór.
- Śledź go z zaskoczenia, zrzucając dwie podgrupy League of Legends, RPG Ruined King i uroczego mobilnego biegacza Hextech Mayhem.
- Zobacz dwie nowe gry, które pojawią się w przyszłym roku.
- Przynieś wszystkie jej gry do sklepu Epic Games Store i uczcij Arcane crossoverami w Between Us, Fortnite i Magic: The Gathering.
Ostatnie tygodnie Blizzarda były odwrotne.
- Blizzard opóźnił swoje dwie największe gry, Overwatch 2 i Diablo 4, najwcześniej do 2023 roku.
- Blizzard ogłosił tego samego dnia, że Jen Oneal, szefowa studia, odejdzie z pracy tylko na trzy miesiące.
- Część wiadomości e-mail z rezygnacją firmy Oneal została ogłoszona w ostatniej rundzie zarzutów przeciwko Activision Blizzard, w której szczerze stwierdził, że „firma nigdy nie będzie traktować priorytetowo [its] ludzie we właściwy sposób.”
- Flagowe wydarzenie BlizzConu Blizzarda w 2022 roku zostało odwołane.
W tej chwili trajektorie dwóch największych firm zajmujących się grami nie stoją w większej sprzeczności niż kiedykolwiek: Riot je miażdży, podczas gdy Blizzard, filar gier komputerowych od połowy lat 90., wydaje się rozpadać.
Krótka historia dwóch konkurentów
Blizzard splata się z Riot w niezwykły sposób. Są sąsiadami w południowej Kalifornii, oddalonych tylko o godzinę, kiedy ruch w Los Angeles współpracuje. Blizzard słynie z dopracowanych gier, które naprawdę błyszczą na Nintendo. StarCraft stworzył e-sporty, jakie znamy, a World of Warcraft stał się ostatecznym MMO, rozpoczynając dekadę replik.
Riot, założony 15 lat później, zawdzięcza swoje istnienie modowi do Warcraft 3 Defense of the Ancients. Założyciele Riot uznali DotA za idealny model dla stale aktualizowanej darmowej gry i podobnie jak WoW League of Legends był to ogromny sukces, który zainspirował dziesiątki nadziei.
Wraz z rozwojem Riot Blizzard przeżywał jedne ze swoich najmocniejszych lat, wypuszczając StarCraft 2, popularne dodatki WoW, Diablo 3, Hearthstone, a następnie Overwatch, ogromny sukces, który dowiódł, że Blizzard potrafi wykorzystać blichtr i dostępność, z których jest znany jako strzelanki pierwszoosobowe. W międzyczasie wyglądało na to, że Riot nigdy nie wyda drugiej gry.
To w końcu zmieniło się w 2019 roku i zmieniło się dramatycznie. W ciągu dwóch i pół roku Riot wypuścił Teamfight Tactics, Legends of Runeterra i Valorant, z każdym laserem celującym w popularny zakątek gier na PC:
- Teamfight Tactics już przekroczył sukces wewnętrznego flasha DOTA Autochess
- Odważne doodling z czystością FPS od Counter-Strike
- Legends of Runeterra rozszerza tradycję LoL-a, wykorzystując popularność darmowych gier karcianych
Runeterra to także zdecydowana rywalka w Hearthstone. Chociaż Riot lubi mówić, że najbardziej interesuje go robienie własnych rzeczy w każdym z tych gatunków, nadal rywalizuje z Blizzardem i Valve, dwoma najpopularniejszymi nazwami w grach na PC, a cofnięcie popularnej gry, takiej jak Hearthstone lub CS:GO, byłoby . przesunięcie sejsmiczne.
Teraz, wraz z Arcane, Ruined King i innymi spin-offami League of Legends w drodze, Riot buduje imperium wokół swojej stolicy. Prawdziwą niespodzianką jest konsystencja Hassan Był to również rozszerzony świat Riot. Kochamy Runeterrę, nawet jeśli nie jest powszechnie znana. Arcane wzbogaca League of Legends i prawdopodobnie dopiero zaczynamy odczuwać dopingujące efekty jego sukcesu (jego postacie już zaczynają być bardziej popularne w grze). Kreatywność i jakość dodatku Riot naprawdę podkreśla stagnację Blizzarda w ciągu ostatnich kilku lat.
W 2016 roku oglądanie wielkiego ciosu Blizzarda w multimedia, filmu Warcraft, uznaliśmy za „intrygujące zakłopotanie”. Riot, który nie ma głębszego doświadczenia w animacji, spędził lata na budowaniu zespołu, aby stworzyć oszałamiający program telewizyjny. Fani Blizzarda ślinili się nad jej filmowymi grami z Lata, już w StarCraft i Warcraft 3. W jaki sposób przywództwo Blizzarda nigdy nie rozszerzyło tej linii w użyteczny sposób?
Nawet z Overwatch Blizzard trzymał się konserwatywnych zasad gry, aby produkować krótkie filmy promocyjne o bohaterach, frustrując fanów, którzy chcieli zobaczyć więcej tego wszechświata. Jasne, są komiksy i powieści Warcrafta i StarCrafta, ale tego rodzaju głęboka pamiątka często przemawia do młodszego kręgu zapalonych fanów, podczas gdy show takie jak Arcane może przynieść nowe legiony.
unosić się i opadać
Pięć lat po wydaniu Overwatch jasne jest, że Blizzard miał problemy z równowagą tworzenia nowych gier z wymaganiami utrzymania istniejących gier, albo z powodu niepowodzeń swojego przywództwa, albo zbliżającego się wpływu Activision dążącego do stałego zysku. Od 2018 roku reputacja Blizzarda rozpadła się z wielu powodów: rozczarowania jego grami, odejścia starych liderów, zawieszenia gracza Hearthstone za obronę wolności Hongkongu oraz zwolnień pomimo rekordowych zysków firmy. Do lata tego roku, kiedy Activision Blizzard został pozwany za powszechne molestowanie seksualne i dyskryminację, iluzja Blizzarda jako filantropa gier komputerowych była naprawdę martwa.
Ważną częścią obliczania upadku Blizzarda jest zrozumienie, że jej twórcze zmagania i jej zmagania w miejscu pracy nie są niezależnymi rzeczami: są nierozłączne. Rzeczywiście, ktoś w Blizzard nakręcił epicki program telewizyjny, którego akcja toczy się w uniwersum Warcrafta, lub zasugerował współpracę z mniejszymi programistami w celu zbadania niewykorzystanych zakątków uniwersum Overwatch. Oczywiste jest, że twórcy, którzy niestrudzenie pracują nad dodatkami do WoW i balansują w Hearthstone, chcą, aby ich gry były jak najlepsze.
Żadna z tych rzeczy nie jest łatwa do osiągnięcia w idealnych warunkach. Wyobraź sobie, jak trudno byłoby się wycofać, walcząc publicznie lub wewnętrznie o zmianę zachowania ogromnej firmy, która przede wszystkim dba o cenę swoich akcji.
Kiedy dyrektorzy Activision Blizzard byli na tyle rażącymi hipokryzjami, że płacili Jen Oneal mniej niż mężczyźnie Mike Ybarra po publicznym oświadczeniu, że nowi liderzy zapewnią Blizzardowi „najbezpieczniejsze i najbardziej przyjazne miejsce pracy możliwe dla kobiet i osób dowolnej płci, rasy, płci lub pochodzenia, „Oczywiste jest, że te kwestie są głęboko zakorzenione. Nie ma przyszłości, w której gry Blizzarda, takie jak Diablo 4 i Overwatch 2, naprawdę dobrze prosperują, jeśli firma najpierw nie wykona dobrej pracy swoich pracowników.
Gdy pracownicy Activision Blizzard protestują i składają petycję do dyrektora generalnego Bobby’ego Kotick’a o rezygnację, Riot świętuje Arcane Coroczna wyprzedaż wypieków charytatywnych.
Jeśli nadchodząca gra walki i MMO Riot są wielkimi hitami, kuszące byłoby nazwanie Riot „nowym Blizzardem”, ale brakuje tu jeszcze jednego ważnego punktu zrozumienia: Blizzard nie był śnieżycą, którą widzieliśmy z zewnątrz. Dopiero podczas zamieci niektórzy pracownicy obserwowali ją od środka, nieświadomi molestowania seksualnego i dyskryminacji, które dotykają ich kolegów. Dowiadujemy się teraz, że nawet w złotym wieku StarCrafta i WoW byli pracownicy, którzy zmagali się z tymi problemami prywatnie.
Riot przeszedł własną falę oskarżeń o molestowanie seksualne i dyskryminację w 2018 roku i w rezultacie nadal toczy procesy sądowe, w tym jeden przeciwko swojemu dyrektorowi generalnemu. Jak dotąd jego odpowiedź jako firmy Pozornie Działa bardziej proaktywnie i przejrzyście niż Activision, w tym publikuje coroczny raport na temat różnorodności i integracji, ale nie wiadomo, jak dobrze Riot wyeliminował nękanie i dyskryminację w ponad 20 biurach i ponad 3000 pracowników. Raporty z tego roku Wskazuje, że jest jeszcze wiele do zrobienia.
Ale twórczo Riot nigdy nie był większy ani lepszy. W całej lidze i jej podmiotach stowarzyszonych Riot wydaje się mieć ponad 180 milionów aktywnych graczy miesięcznie — więcej niż Steam we wszystkich swoich grach. Arcane może zasygnalizować początek nowej ery Riot, w której hojnie odrzucają wszelkiego rodzaju pomysły na rozwój ligi poza MOBA z dużą ilością historii (i zaskakująco popularną grupą K-pop). Riot może nawet odnieść sukces w przekształceniu LoL-a w grę MMO, która wygląda jak pierwsza gra, która może mieć uzasadnioną szansę na miano „zabójcy WoW” i faktycznie dostarcza.
Riot może nie jest nową zamieć, ale dziś wygląda na firmę, która może osiągnąć prawie wszystko, co ma na celu. Dopiero zaczynamy widzieć, jak daleko to wygląda.
„Miłośnik podróży. Miłośnik alkoholu. Przyjazny przedsiębiorca. Coffeeaholic. Wielokrotnie nagradzany pisarz.”
More Stories
Kto gra Sookie w serialu aktorskim „Avatar: Ostatni władca wiatru”?
Kinopolis – Festiwal Filmów Polskich w Dublinie (7-10 grudnia) – Polska w Irlandii
Wstyd: Więzy rodzinne rapu i Cyganów w dramacie Netfliksa – Romea.cz