Według National Golf Foundation w 2021 r. 37,5 mln Amerykanów w wieku powyżej sześciu lat grało w jakąś formę golfa, co czyni go najpopularniejszym sportem w kraju.
Ubiegły rok był generalnie rokiem boomu dla branży golfowej. Rozegrane turnieje wróciły na mniej więcej ten sam poziom, co w 2000 roku, kiedy ikona golfa Tiger Woods zdobył nagrodę Gracza Roku PGA i wzbudził nowe zainteresowanie tym sportem.
Potem nadszedł rok 2022. Według najnowszych dostępnych danych w kwietniu liczba rund rozgrywanych w Stanach Zjednoczonych spadła o 10% w porównaniu z ubiegłym rokiem, według firmy badawczej Golf Datatech. W Teksasie liczba rozegranych rund spadła o około 3% w tym 12-miesięcznym okresie.
Wyłączając obszar Dallas, gdzie liczba wycieczek wzrosła o 11% w samym kwietniu io 2% w ciągu roku.
Co więc branża golfowa powinna zrobić z resztą kraju?
Jednym ze sposobów jest utrzymanie linków przez graczy takich jak Josh Yates z Texas Tech University. Pewnego popołudnia przed swoją rundą rozgrzał się na driving range na polu golfowym Tennyson Park w Dallas i przeniósł się z żelazka do kierowcy, aby wypolerować kilka ostatnich piłek w wiadrze. Gra w golfa od czterech lat, ale w czasie pandemii zaczął grać więcej, ponieważ „nie miał nic innego do roboty”.
Firmy w świecie golfa są optymistyczne, że sport może pozostać bliżej szczytu z 2000 roku, zamiast cofnąć się do niższych liczb sprzed pandemii. Szeroko nagłośniony wzrost COVID-19 odegrał główną rolę we wzroście, ale w ciągu ostatnich sześciu lat W tym sporcie co roku pojawia się coraz więcej nowych golfistów W porównaniu do 1999 i 2000, kiedy Woods ogarnął świat. Mniejszą liczbę rund rozegranych na początku tego roku można również przypisać Szczególnie zła pogoda do gry w golfa w całym kraju.
Dallas-Fort Worth to punkt zerowy dla biznesu golfowego, zwłaszcza gdy siedziba PGA w Ameryce przenosi się z Florydy do Frisco. Nowa strona będzie zawierać 36 dołków golfowych o jakości PGA, a także Omni PGA Frisco Resort, w którym znajdzie się co najmniej 500 pokoi, restauracja i sklep. Obiekt wyposażony jest również w najnowsze technologie, takie jak kryty bunkier i centrum edukacyjne, a także biura wykonawcze.
Arcis Golf, firma zarządzająca z Dallas, kupiła w zeszłym roku dziewięć pól golfowych Po zdobyciu siedmiu od 2015 do 2019. Firma zainwestowała we wszystkie dziewięć. W Teksasie są dwa pola golfowe, w tym The Golf Club w Twin Creeks w Allen. Arcis, założony w 2013 r. przez absolwenta Southern Methodist University Blake’a Walkera, stał się drugim co do wielkości operatorem pól golfowych w kraju, po zaproszeniu z Dallas, dzięki przejęciu mieszankę nieruchomości, ośrodków wypoczynkowych i prywatnych klubów za codzienną opłatę. Arcis jest wspierany przez firmy private equity Fortress Investment Group i Atairos.
„Dzięki COVID nasze skupienie się nie zmieniło. Jest to dziś ważniejsze niż kiedykolwiek, ponieważ nasi członkowie i goście inaczej korzystają ze swoich klubów” – powiedział Walker.
Powiedział, że klienci nadal wydają na golfa w podobny sposób, ale kupują też więcej w klubie. Przyszłość pozostaje niejasna, chociaż Walker uważa, że firma zmierza w pozytywnym kierunku.
Invited, wcześniej znany jako ClubCorp, został niedawno wyceniony na 4,5 miliarda dolarów w ramach przygotowań do potencjalnej pierwszej oferty publicznej, coś, co właściciel private equity Apollo Global Management rozważa na początku tego roku. Firma z siedzibą w Dallas posiada ponad 200 klubów w 30 stanach, a także w dwóch krajach poza Stanami Zjednoczonymi
Nie są jedynymi optymistami w sporcie.
Golftec, firma zajmująca się nauczaniem golfa w Kolorado z kilkoma lokalizacjami w Dallas-Fort Worth, przenosi swoje centrum szkoleniowe do większego obszaru w Irving. Drive Shack Inc. Firma z siedzibą w Dallas, która zarządza polami golfowymi i związanymi z golfem klubami towarzyskimi, odnotowała prawie 13% wzrost przychodów w pierwszych trzech miesiącach tego roku.
„Istnieją dobre powody, by sądzić, że gra będzie nadal zdrowsza niż przed pandemią” – powiedział John Krzynoek, dyrektor generalny Golf Datatech.
Pandemia mogła wywołać ponowny boom, ale liderzy biznesu w branży golfowej powracają do koncepcji uczynienia golfa bardziej integracyjnym doświadczeniem, aby wyjaśnić, dlaczego jest tutaj na stałe.
„Historycznie, jako branża, nie spisywaliśmy się zbyt dobrze, jeśli chodzi o włączenie społeczne i myślę, że to naprawdę zaczyna się zmieniać” — powiedział dyrektor generalny Invited, David Pillsbury.
W ciągu ostatnich trzech lat członkostwo kobiet w zaproszonych klubach zwiększyło się o 126%, co Pillsbury przypisuje programom takim jak „Bad Moms” i „Game On”, które mają na celu tworzenie „małych społeczności” osób o podobnych zainteresowaniach. Kluby oferują również program przeznaczony dla młodych golfistów „Crush It”.
Arcis oferuje również programy dla golfistów z różnych środowisk, a także hosting Roczna zbiórka pieniędzy dla Fundacji Els for Autism.
Spośród 3,1 miliona golfistów juniorów w 2021 r. ponad jedna trzecia to kobiety, a ponad 25% to osoby spoza rasy kaukaskiej. Narodowa Fundacja Golfa. Obie liczby są znacznie wyższe niż ich odpowiednie wartości 15% i 6% na początku 2000 roku.
Golf stara się również przyciągnąć nowych golfistów, tworząc dla siebie miejsce w przemyśle rozrywkowym. Topgolf, BigShots Golf z siedzibą w Dallas (zaproszony właściciel większościowy) i Drive Shack oferują towarzyską grę w golfa z jedzeniem i piciem w restauracji. Ogromnie obniżyła barierę gry, zarówno poprzez zapewnienie sprzętu, jak i oferowanie doświadczeń golfowych przeznaczonych dla nowicjuszy.
We wrześniu 2021 r. Drive Shack otworzył ekskluzywną koncepcję niedźwiedzia w pomieszczeniach o nazwie Puttery jako kolejny sposób na zaangażowanie większej liczby osób. Firma planuje skoncentrować się na ekspansji ceramiki w całym kraju po wygenerowaniu 4,4 miliona dolarów przychodu z zaledwie dwóch lokalizacji w pierwszym kwartale 2022 roku.
Hana Khoury, dyrektor generalny Drive Shack Inc.
Rekreacyjny aspekt golfa jest pozytywny dla wszystkich firm golfowych, które czerpią korzyści z rosnącego szumu wokół tego sportu.
„Istnieje wiele świetnych koncepcji golfa. Nie sądzimy, żeby to w ogóle rozbijało udział w rynku” – powiedział Walker o firmach zajmujących się rozrywką golfową.
Pandemia sprawiła, że golf stał się jednym z niewielu dostępnych zajęć na świeżym powietrzu, które są społecznie zdystansowane, a bez codziennych czynności, takich jak zabieranie dzieci do szkoły i gra w piłkę nożną, sport ten rozkwitł. W miarę wznowienia działań sprzed pandemii ludzie w branży spodziewają się niewielkiego spadku, ale w większości oczekuje się, że popularność golfa utrzyma się na tym poziomie.
Dallas-Fort Worth otrzyma kolejny impuls na rynku golfowym, gdy pola PGA zostaną otwarte we Frisco w Wiosna 2023.
„Dallas gra w golfa w taki sam sposób, jak fundusze Nowego Jorku” – powiedział Walker.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex
Rozszerzanie współpracy poza obronność o gospodarkę i energetykę
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex