Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Alibaba podejmuje właściwe kroki (NYSE: Alibaba)

Maybefalse/iStock niepublikowane przez Getty Images

Alibaba Group Holding Limited (Nowojorska Giełda Papierów Wartościowych: BabaDepartament robi wszystko, co w jego mocy, aby poszerzyć międzynarodową bazę przychodów. Obecne wysiłki powinny sprawić, że firma będzie bardziej zglobalizowana, zamiast polegać wyłącznie na chińskim rynku, na którym jest zlokalizowana Stawianie czoła wyzwaniom organizacyjnym. Alibaba już odniósł sukces na kluczowych rynkach międzynarodowych, takich jak Indonezja, Wietnam i Singapur w Azji Południowo-Wschodniej. Poprawiła również swój udział w rynkach europejskich, takich jak Hiszpania, Polska, Czechy i inne. Pomogłoby to firmie zdywersyfikować bazę przychodów.

Patrząc na wzajemne oceny innych międzynarodowych firm e-commerce, możemy stwierdzić, że Alibaba jest niedoceniana ze względu na swoją międzynarodową działalność. Niezależna wycena wielu jej międzynarodowych biznesów jest już bardzo wysoka, a firma nie stoi w obliczu żadnych problemów regulacyjnych w tych regionach. Baza przychodowa operacji międzynarodowych znacznie wzrośnie w ciągu najbliższych kilku kwartałów, co ograniczy trwającą tendencję spadkową w kierunku zapasów. Inwestorzy powinni rozważyć przyszłą trajektorię operacji detalicznych i chmurowych Alibaba w regionach międzynarodowych, aby ocenić potencjalne zwroty z akcji.

Dywersyfikacja bazy przychodowej

Po problemach regulacyjnych w Chinach zarząd Alibaba podwoił się w związku z ekspansją swojej międzynarodowej działalności. Biznes międzynarodowy nie tylko daje firmie nowe możliwości rozwoju, ale także dywersyfikuje bazę przychodów z dala od bazy macierzystej. W ostatnim kwartale Alibaba odnotowała 2,2 miliarda dolarów On wygrał w handlu międzynarodowym lub prawie 10 miliardów dolarów rocznie. Stanowi to 10% krajowej chińskiej bazy przychodów z handlu.

Roczna stopa wzrostu spowolniła w zeszłym kwartale ze względu na zakłócenia Covid-19 w Chinach i nowe przepisy dotyczące podatku od wartości dodanej w Europie. Jednak długoterminowy potencjał wzrostu w wielu międzynarodowych regionach jest znacznie lepszy niż nasycony rynek e-commerce w Chinach.

Roczna baza przychodów z handlu międzynarodowego jest bliska 10 miliardów dolarów.

Frada Ali Baba

Rysunek 1: Roczna baza przychodów z handlu międzynarodowego zbliża się do 10 miliardów dolarów.

READ  Francja planuje ofensywę dyplomatyczną, aby pomóc w zabezpieczeniu globalnej umowy podatkowej

Już pokazuje wspaniałe zwycięstwa

Działalność międzynarodowa Alibaba już odnotowała kilka znaczących wzrostów. Alibaba ma znaczącą obecność w Azji Południowo-Wschodniej poprzez swoje spółki zależne Lazada i Tokopedia. firma w bezpośredniej konkurencji Z Sea Limited (SE) jest liderem rynku e-commerce, płatności, logistyki i wielu innych sektorów. Azja Południowo-Wschodnia doświadczyła gwałtownego wzrostu podczas pandemii. Facebook i Bain & Company wspomnij o raporcie Że region ten zwiększył liczbę kupujących online o 70 milionów. Średnie wydatki online na użytkownika również wzrosły z 238 USD w 2020 r. do 381 USD w 2021 r.

Azja Południowo-Wschodnia jest bardzo ważna dla branży e-commerce, ponieważ regulowane opcje handlu stacjonarnego nie są tak dobrze ugruntowane jak Stany Zjednoczone. To sprawia, że ​​coraz więcej klientów polega na zakupach online. Azja Południowo-Wschodnia liczy ponad 650 milionów ludzi, a nominalny PKB tego regionu wynosi 3,3 miliarda dolarów, co stanowi ponad 25% PKB Chin. Tak więc, jeśli Alibaba zdobędzie znaczący udział w rynku w tym regionie, będzie to główny czynnik zwyżkowy dla międzynarodowego modelu biznesowego.

Alibaba poinformowała, że ​​jej biznes Lazada odnotował 82% wzrost rok do roku wzrost popytu w poprzednim kwartale. To znacznie wyprzedza rynek chiński, na którym Alibaba wykazuje oznaki nasycenia.

Alibaba również wykazuje duże postępy w Europie. Według Euromonitor International Alibaba był jednym z trzech największych graczy e-commerce w Europie Wschodniej. Są lokalni gracze, tacy jak polskie Allegro i jego rosyjski konkurent Wildbury. Jednak w dłuższej perspektywie jest bardzo prawdopodobne, że większość rynku e-commerce zostanie podzielona między Alibaba, Amazon i duże firmy detaliczne. Wszystkie te firmy mają zasoby i technologię, aby kontynuować swoją działalność pomimo krótkoterminowych strat. Może to nie być możliwe dla małych lokalnych graczy, którzy nie mogą pogodzić się z marżami ze względu na duże rabaty.

READ  Gospodarka Europy Środkowo-Wschodniej Inflacja w Polsce wywiera presję na banki centralne

Ali Baba masz więcej 85% udziałów w Trendyol, wiodącej tureckiej firmie e-commerce, wycenianej na 16,5 miliarda dolarów. Z perspektywy długoterminowego wzrostu inwestycje te będą bardzo korzystne, ponieważ Alibaba zbuduje lepszy logistyczny łańcuch dostaw.

Branża e-commerce wymaga ogromnych inwestycji rzędu dziesiątek miliardów dolarów w logistykę, co jest rzadko możliwe dla mniejszych graczy. Alibaba dysponuje zasobami, które można wydać w Europie na budowę własnego logistycznego łańcucha dostaw. Ma również ogromną przewagę nad Amazonem ze względu na bliskie relacje z chińską bazą produkcyjną. Alibaba może dokonywać hurtowych zakupów z Chin i dostarczać je do Europy za pośrednictwem własnego łańcucha logistycznego. Nie byłoby to możliwe dla żadnej innej firmy e-commerce w Europie.

Wpływ na akcje Alibaba

Akcje Alibaba odnotowały jedną z najgorszych trajektorii w 2021 r., ponieważ firma stanęła w obliczu przeciwności chińskich regulatorów. Poprawa działalności międzynarodowej będzie kluczowym czynnikiem przyszłego wzrostu zapasów. Już teraz widzimy potencjał wielu międzynarodowych regionów, porównując je z takimi konkurentami jak Sea Ltd.

Wartość rynkowa, przychody i wolne przepływy pieniężne Sea Limited.

jardów

Rysunek 2: Wartość rynkowa, przychody i wolne przepływy pieniężne Sea Limited.

Sea Limited prowadzi znaczącą działalność w Azji Południowo-Wschodniej i jest bezpośrednim konkurentem Alibaba w dużych firmach. Przed ostatnią korektą kapitalizacja rynkowa Sea Limited osiągnęła 200 miliardów dolarów. Widzimy, że jej dochód netto gwałtownie spada, ponieważ firma musi poczynić ogromne inwestycje w logistykę i inne operacje. Alibaba jest dobrze przygotowana do przejęcia udziałów w rynku od Sea Limited w Azji Południowo-Wschodniej. Alibaba oferuje również szeroki zakres usług, w tym e-commerce, płatności, dostawę i wiele innych.

Firma jest w stanie wytrzymać straty w tym regionie przez znacznie dłuższy okres w porównaniu do innych graczy. Silna obecność w branży e-commerce w Alibaba Cloud pomoże w pozyskiwaniu nowych klientów. Dlatego widzimy, że Alibaba ma wiele opcji monetyzacji w Azji Południowo-Wschodniej i innych regionach międzynarodowych.

READ  Microsoft Qatar wzywa zagraniczne firmy do wybrania Doha jako `` bramy wyboru ''

Alibaba ogłosiła już prawie 10 miliardów dolarów średniego rocznego przychodu na rynkach międzynarodowych bez W tym przychody z operacji w chmurze. Firma może mieć wyższy wskaźnik P/S niż Sea Limited ze względu na operacje w chmurze i długoterminową zdolność do dużych inwestycji i absorbowania strat. Jeśli damy międzynarodowym operacjom Alibaba mnożnik P/S w zakresie od 10 do 15, umieścimy niezależną ocenę tego sektora na poziomie 100 miliardów do 150 miliardów dolarów. Na wyższym końcu jest to ponad 50% obecnej wyceny spółki.

Alibaba cieszy się długą ścieżką wzrostu w głównych regionach międzynarodowych, zwłaszcza w Azji Południowo-Wschodniej i Europie. Będzie to miało istotny wpływ na wycenę zapasów przy jednoczesnym zwiększeniu udziału przychodów z tych regionów. Inwestorzy powinni uważnie przyjrzeć się trajektorii wzrostu w tych regionach, aby ocenić długoterminowy potencjał akcji Alibaba.

Dania gotowe dla Inwestora

Alibaba odnotowuje silny wzrost rok do roku w międzynarodowej działalności detalicznej i hurtowej. Powinniśmy również zobaczyć ekspansję chmury, płatności i innych usług w regionach międzynarodowych. Firma jest już jednym z głównych graczy w handlu elektronicznym w Azji Południowo-Wschodniej, Europie Wschodniej i wielu innych regionach.

Inwestorzy powinni nie tylko przyglądać się działalności Alibaba w Chinach i trudnościom regulacyjnym w tym regionie, ale także skoncentrować się na zdolności firmy do przyspieszenia działalności międzynarodowej na dużą skalę. Na zasadzie niezależnej, operacje międzynarodowe mogą ostatecznie stać się największym motorem wzrostu akcji Alibaba.