Ron Torosian |
Jeden z najpopularniejszych programów Netflix powraca w drugim sezonie, a tym razem platforma streamingowa nawiązała współpracę z marką męskiej kosmetyków Old Spice, aby fani zastanawiali się, jak pachną ludzie w średniowiecznej epoce „Wiedźmin”. Odpowiedź na to pytanie prawdopodobnie nie jest najlepsza – dlatego obie marki postanowiły stworzyć humorystyczną muzyczną parodię, która ma zabawiać fanów serialu.
Film pokazuje średniowiecznych ludzi lamentujących nad tym, że Old Spice jeszcze nie zostało wynalezione, co oznacza, że wszyscy brzydko pachną. Film nosi tytuł „Oda do zapachu”. Według wiceprezesa Old Spice, Matta Kriehbela, udany pokaz doskonale pasuje do współpracy z marką. Ta współpraca ma na celu pomóc konsumentom pokazać, jak pachnieliby ludzie w świecie bez Old Spice.
Kiedy Old Spice i Netflix zdecydowały się na współpracę, musieli zagłębić się w szereg różnych nieruchomości, aby w końcu dotrzeć do najlepszego z nich, którym okazał się „Wiedźmin”. Ponadto promocja dała obu firmom możliwość opowiedzenia wyjątkowej i wciągającej historii poprzez autentyczne treści, które zawierają również dezodoranty zapachowe Wiedźmina od męskiej marki grooming.
Dezodoranty o zapachu Wiedźmina mają kilka ofert ograniczonych czasowo, z trzema odpowiednimi zapachami, w tym „Pod pachą Yennefer” i trzema złymi zapachami, takimi jak „Woda Geralta”. Fani serialu nie będą mieli problemu ze zrozumieniem, jak te dezodoranty mogą pachnieć, biorąc pod uwagę, że większość z nich nosi imię głównych bohaterów serialu, którzy żyją w epoce bez bieżącej wody lub wygody w pełni wyposażonej łazienki w produkty higieniczne.
Sam film promocyjny przedstawia kilka postaci w barze, śpiewających piosenkę o zapachu ciała, stworzoną przez agencję reklamową Weiden + Kennedy, a wyprodukowaną i sfinansowaną przez Old Spice i Netflix. Oprócz filmu promocyjnego kampania wykorzystuje również bota na Reddit, który według Old Spice będzie pierwszym przypadkiem, w którym marka CPG będzie miała niestandardowego promowanego bota konwersacyjnego na platformie. Bot nazywa się SmellyBardBot i wciela się w postać podróżniczego poety serialu, Jaskiera, znanego również jako Jaskier.
Sam Wiedźmin jest jednym z najpopularniejszych programów Netflix i był gwarantowanym hitem, zanim został wyemitowany, biorąc pod uwagę ugruntowaną bazę fanów serii gier RPG o tej samej nazwie, która pierwotnie była oparta na serii książek autorstwa Polski pisarz Andrzej Sapkowski. Promocja między Netflix i Old Spice ma na celu połączenie wrażliwości obu marek z odrobiną sprytnego humoru, aby połączyć się z fanami serialu i dezodorantów.
***
Ron Torosian jest prezesem firmy PR 5WPR z siedzibą w Nowym Jorku.
„Miłośnik podróży. Miłośnik alkoholu. Przyjazny przedsiębiorca. Coffeeaholic. Wielokrotnie nagradzany pisarz.”
More Stories
Kto gra Sookie w serialu aktorskim „Avatar: Ostatni władca wiatru”?
Kinopolis – Festiwal Filmów Polskich w Dublinie (7-10 grudnia) – Polska w Irlandii
Wstyd: Więzy rodzinne rapu i Cyganów w dramacie Netfliksa – Romea.cz