Minecraft nie zezwoli na używanie non-fungible tokenów (NFT) na popularnej platformie do gier, którą firma określa jako niezgodną z „kreatywnymi wartościami łączenia i grania”.
NFT przyznają prawo własności do unikatowego obiektu cyfrowego, zwykle zdjęcia lub wideo, z własnością zarejestrowaną w zdecentralizowanym rejestrze cyfrowym znanym jako blockchain.
Pliki cyfrowe można zwykle kopiować lub usuwać za darmo, ale NFT identyfikuje oryginalnego właściciela pliku do celów kupowania, sprzedaży lub handlu prawami własności – zwykle w przypadku kryptowaluty.
Szum wokół NFT doprowadził do boomu sprzedaży, który w styczniu osiągnął poziom 12 miliardów dolarów (17,4 miliarda dolarów) na całym świecie. Jednak w związku z upadkiem kryptowaluty sprzedaż zaczęła ostatnio spadać 12-miesięczne minima w wysokości 1 mld USD (1,45 mld AU) w czerwcu.
Minecraft, który pozwala użytkownikom budować całe wirtualne światy, jest wysoce konfigurowalny. W ciągu ponad 10 lat gra zbudowała ogromną społeczność użytkowników, którzy projektują skórki, mody i mapy do gry.
Minecraft stanowi atrakcyjny potencjalny rynek dla NFT, z bazą użytkowników – szacowaną na ponad 141 milionów do sierpnia 2021 – już zaangażowanych w udostępnianie unikalnych cyfrowych elementów opracowanych na potrzeby gry.
Ale należące do Microsoftu studio deweloperskie, Mojang, stojące za Minecraft, położyło kres spekulacjom, że NFT mogą być dozwolone w grze. w Post na blogu W środę deweloperzy powiedzieli, że technologia blockchain jest niedozwolona, zauważając, że jest to sprzeczne z wartościami Minecrafta.
„Każde z tych zastosowań NFT i innych technologii blockchain tworzy własność cyfrową na podstawie niedoboru i wykluczenia, co nie jest zgodne z wartościami Minecrafta dotyczącymi kreatywnego włączania i wspólnej zabawy” – powiedziała firma.
„NFT nie obejmują wszystkich naszych społeczeństw i tworzą scenariusz dla bogatych i biednych. Spekulacyjne ustalanie cen i nastawienie inwestycyjne wokół NFT odwraca uwagę od grania w grę i zachęca do spekulacji, co naszym zdaniem nie jest zgodne z radość i wieloletni sukces naszych zawodników.”
Mojang powiedział, że kreacje w Minecrafcie mają rzeczywistą wartość i zdarzały się przypadki, w których NFT były sprzedawane po sztucznie lub nieuczciwie zawyżonych cenach.
Studio stwierdziło, że obawia się, że NFT innych firm mogą nie być niezawodne i mogą kosztować graczy. Powiedziała również, że obawia się, że aplikacja Minecraft zbudowana w całości na technologii blockchain może również zniknąć bez powiadomienia, co oznacza, że gracze straciliby swoją inwestycję.
Jest to określane w społeczności kryptograficznej jako „ciągnięcie za dywan”, ponieważ twórcy projektu kryptograficznego zamykają projekt i odchodzą z pieniędzmi. Wygląda na to, że stało się to już w przypadku zewnętrznego projektu Minecraft o nazwie Blockverse. PC Gamer zgłoszony w styczniu Projekt zniknął Po zainwestowaniu ponad 1 mln USD (1,45 mln AU).
Mojang zostawił otwarte drzwi dla „bezpieczniejszej” technologii blockchain, która będzie wykorzystywana w Minecrafcie w przyszłości, ale powiedział, że obecnie nie planuje na to pozwolić.
Jedna z grup, która buduje NFT w Minecrafcie, powiedziała, że ruch ten był „krokiem wstecz w zakresie innowacji” i gdyby został zbanowany, musieliby przejść na inną platformę do gier.
Inna bardzo popularna i podobnie konfigurowalna gra, Roblox, która umożliwia zakup przedmiotów w grze, nie ogłosiła jeszcze pozycji w NFT. Jednak dyrektor generalny firmy, Craig Donato, Powiedział VentureBeat W kwietniu nie mógł zrozumieć, dlaczego gra nie pozwala na grę w NFT, a pytanie brzmiało bardziej o tym, kiedy.
Inne firmy zajmujące się grami, takie jak Square Enix i Ubisoft, również pracują z NFT. Square Enix ogłosiło w tym tygodniu, że na 25. rocznicę Final Fantasy VII w przyszłym roku ludzie będą mogli Uzyskiwanie fizycznych kart kolekcjonerskich z wersjami cyfrowymi, takimi jak NFT.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro