Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Steven Spielberg przekazuje milion dolarów grupom humanitarnym na Ukrainie

Steven Spielberg przekazuje milion dolarów grupom humanitarnym na Ukrainie

Steven Spielberg i Kate Capshaw przekazali milion dolarów na wsparcie pomocy humanitarnej na Ukrainie po niesprowokowanej inwazji Rosji.

Poprzez swoją charytatywną Fundację Hearthland Spielberg i Capshaw przekazali fundusze na rzecz licznych organizacji na Ukrainie i w jej pobliżu, w tym Polskiego Czerwonego Krzyża, Polskiej Akcji Humanitarnej, Światowej Kuchni Centralnej, Towarzystwa Pomocy Imigrantom Hebrajskim oraz Funduszu Pilnej Akcji.

Po tym, jak rosyjski atak na Ukrainę spowodował wysiedlenie ponad miliona uchodźców, dygnitarze z Hollywood zobowiązali się do zbierania funduszy i zwiększania świadomości, aby pomóc potrzebującym. Na początku tego miesiąca urodzona na Ukrainie Mila Kunis i jej mąż Ashton Kutcher rozpoczęli kampanię GoFundMe, aby zebrać 30 milionów dolarów na pomoc humanitarną dla ukraińskich rodzin. Olivia Colman, Pussy Phillips i inni zabrali się do Cameo, popularnej platformy do udostępniania wideo, obiecując przekazać część swoich dochodów na cele charytatywne. Rosyjska grupa punkowa Pussy Riot, która sprzeciwia się Kremlowi i prezydentowi Władimirowi Putinowi, wykorzystuje swoją bazę fanów do wspierania Ukrainy, pozyskując ponad 7 milionów dolarów za pośrednictwem NFT.

W następstwie zmasowanego ataku na Ukrainę Rosja stanęła w obliczu szybkiego kryzysu gospodarczego. Wiele firm rozrywkowych, takich jak Amazon, Netflix, Disney i WarnerMedia, postanowiło tymczasowo wstrzymać lub całkowicie wycofać działalność w Rosji, w tym produkcję kinową i kanały telewizyjne. Oprócz wycofania swoich filmów kinowych, Paramount przekazał darowiznę w wysokości 1 miliona dolarów na wsparcie pomocy humanitarnej, a dyrektor generalny Bob Bakish zachęcał pracowników do bezpośredniej pomocy potrzebującym podczas kryzysu humanitarnego. Poza Hollywood firmy takie jak Microsoft, Apple i Dell wstrzymały sprzedaż w Rosji, podczas gdy Ikea zamknęła sklepy, a Nike zapowiedziało, że nie będzie już realizować zamówień online.

Spielberg i Capshaw często przekazują duże kwoty na cele charytatywne, wcześniej przekazując 1 milion USD na fundusz odzyskiwania edukacji w Los Angeles, aby pomóc uczniom dotkniętym COVID-19. Wcześniej podczas pandemii przekazali milion dolarów na uruchomienie Jewish Story Partners, fundacji filmowej z siedzibą w Los Angeles, wspierającej różne żydowskie głosy.