Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Skup się na sektorze sportowym: Sportmaster – czarny koń sportowego handlu detalicznego?

Skup się na sektorze sportowym: Sportmaster – czarny koń sportowego handlu detalicznego?

Sportmaster to międzynarodowy, wielobranżowy, wielomarkowy sprzedawca artykułów sportowych i outdoorowych – w tym odzieży, obuwia i sprzętu – działający w Rosji, Białorusi, Danii, Polsce, Kazachstanie, Kirgistanie i Armenii. Posiada również oddziały w Chinach, Bangladeszu i Wietnamie, a także siedzibę główną w Singapurze.

Założona w 1992 roku w Rosji firma szybko urosła do rangi największej sieci sprzedaży detalicznej sprzętu sportowego i sportowego w Rosji i krajach WNP na przełomie tysiącleci, z ponad milionem odwiedzających rocznie – to znacząca liczba jak na tak wczesne przedsięwzięcie internetowe. Dzięki sklepom i lokalizacjom otwieranym w całym regionie, sprzedawca stał się czwartym co do wielkości sprzedawcą sprzętu sportowego i outdoorowego w Europie i 16.Dziesiąty Na świecie.

Znaczna część wzrostu pochodzi z zakupów innych sprzedawców sportowych na rynkach, na których chcą się rozwijać. Na przykład przeniósł się na rynek duński w 2019 r., przejmując Sport Nordic Holdings, który prowadzi wiele sieci sportowych w Danii.

W całym sektorze Sportmaster sprzedaje towary własnej marki, a także współpracuje przy sprzedaży szeregu znanych marek, w tym Columbia. Nike, Merrill, Skechers i firma specjalizująca się w skateboardingu, Fisher.

Ponieważ firma rozwija się w Europie Wschodniej, w niektórych słabiej obsługiwanych obszarach, jej przychody pozostały stosunkowo niskie, ale poziom ruchu powoli rósł w latach 2017-2019. Spadek obserwuje się w 2020 r., ale ruch ponownie się zwiększa w miarę rozwoju handlu elektronicznego Po pandemii na obszarach obsługiwanych przez detalistę.

Istnieją jednak obawy, że obecna sytuacja na Ukrainie w połowie 2022 r. może zaszkodzić wzrostowi przychodów w rodzimym kraju Rosji, a pomimo siedziby głównej w Singapurze jej rosyjskie powiązania mogą zniekształcić detalistę na niektórych z jego rzekomych rynków Europy Zachodniej.

Przeczytaj więcej w raporcie RetailX dotyczącym europejskiego przemysłu artykułów sportowych, który możesz pobrać tutaj