Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Prawie 11 milionów dodatkowych gospodarstw domowych w 2020 roku i rekordowy rok sprzedaży dla Albertsonów

Prawie 11 milionów dodatkowych gospodarstw domowych w 2020 roku i rekordowy rok sprzedaży dla Albertsonów

Stany Zjednoczone: Z raportu wynika, że ​​preferencje konsumentów dotyczące produktów często nie są zbieżne z ich zachowaniami
Zachowania zakupowe wielu konsumentów powodują konflikty z ich przekonaniami na temat marnotrawienia żywności, odżywiania i lokalnych zakupów, zgodnie z raportem American Food Trip z Lettuce Grow and The Farm Project, grupy współzałożonej przez Zooey Deschanel w celu ponownego kontaktu ludzi z żywnością i wspierać drobnych rolników. W badaniu wzięło udział 1500 mieszkańców USA w wieku powyżej 18 lat na temat ich wiedzy na temat systemu żywieniowego, preferencji i zachowań. Chociaż 80% respondentów badania wymieniło lokalnie uprawiane produkty jako najwyższy priorytet, 60% przyznało, że nie znało pochodzenia swoich produktów w supermarketach. Około dwie trzecie (67%) respondentów stwierdziło, że jest zaniepokojonych liczbą ludzkich punktów kontaktowych na ich owocach i warzywach, ale 1 na 5 milenialsów przyznaje, że nie wie, dlaczego ich produkty zostały umyte.
Źródło: fooddive.com

Stany Zjednoczone: Hanaford rozpoczyna kampanię Spring Into Plant Based
Supermarkety Hannaford dołączyły do ​​Stowarzyszenia ds. Żywności Wegetariańskiej (PBFA) w kampanii Spring Into Plant, mającej na celu pomóc kupującym odkrywać i cieszyć się szeroką gamą wegetariańskich potraw.
Źródło: progressivegrocer.com

Stany Zjednoczone: Albertson zarobił 11 milionów gospodarstw domowych w 2020 roku, z rekordowym rokiem sprzedaży
Vivek Sankaran, prezes i dyrektor generalny Albertsons Cos, przedstawił swoje bieżące przesłanie dotyczące „ transformacji ”, omawiając silny wzrost firmy, przyspieszoną obecność cyfrową i ulepszone możliwości technologiczne jako główne czynniki przyczyniające się do Rekordowa sprzedaż i historyczny sukces O swoich ostatnich wynikach apeluje o czwarty kwartał 2020 roku.
Źródło: winsightgrocerybusiness.com

Turcja: Alibaba zwiększa swoje udziały w Trendyolu
Alibaba zwiększa swój udział w Trendyolu do 86,5%. Główna platforma e-commerce z Turcji otrzymała dodatkowe 330 mln dolarów (273 mln euro) inwestycji od Alibaba, która była już jednym z jej obecnych partnerów. Podwyższenie kapitału oznacza, że ​​Trendyol jest obecnie wyceniany na ponad 9 miliardów euro. Jednak według tureckiego bloga technicznego Webrazzi, plotki wskazują, że do Trendyol trafia więcej pieniędzy na inwestycje.
Źródło: ecommercenews.eu

READ  FTSE 100 przewyższa swoich europejskich konkurentów, na czele z brytyjskimi supermarketami

Sieci handlowe Mercadona zapewniają blisko 4% wszystkich miejsc pracy w Hiszpanii
Badanie przeprowadzone przez członków Valencia Institute for Economic Research (IVIE) doprowadziło do zaskakującego wniosku, że sieć supermarketów Mercadona generuje 2,2% PKB Hiszpanii i odpowiada za 3,89% całkowitego zatrudnienia w kraju, w tym nie tylko tych, których pracują bezpośrednio przez firmę, ale także ci, którzy pracują dla dodatkowych usług i spółek zależnych.
Źródło: murciatoday.com

Wielka Brytania i Irlandia: M&S Food wybiera rozwiązania RELEX, aby zapewnić prognozowanie, zarządzanie popytem i dostosowywaniem
Firma RELEX Solutions została wyznaczona przez M&S Food do dostarczania standardowych rozwiązań planowania, które zmieniają procesy prognozowania, zapotrzebowania i dostosowywania firmy. Wdrożenie rozpoczęło się w marcu 2021 r. W 1050 punktach sprzedaży M&S Food i 13 centrach dystrybucji w Wielkiej Brytanii i Irlandii. M&S Food wykorzysta najnowocześniejsze, sterowane przez AI narzędzia RELEX do prognozowania, nowej optymalizacji, zamawiania w sklepie, stałego prądu, dostosowań, pojemności i płynnego przepływu dostaw. Rozwiązanie zwiększy również świadomość miejsca na półkach sklepowych w planowaniu łańcucha dostaw.
Źródło: Retailtimes.co.uk

Wielka Brytania: Dlaczego Supermarket Ocado Online chce czerpać ludzki dotyk z artykułów spożywczych
W magazynie większym niż 3 boiska piłkarskie 3000 robotów przemieszcza się z prędkością 13 stóp na sekundę, omijając się nawzajem w skomplikowanym tańcu sterowanym przez sztuczną inteligencję. Ich cel? Aby dostać swoje artykuły spożywcze znacznie szybciej niż człowiek. Magazyn w południowo-wschodnim Londynie jest obsługiwany przez brytyjski supermarket internetowy wyposażony w najnowszą technologię automatyzacji. Firma zaczęła rozwijać platformę Ocado Smart Platform (OSP) na własny użytek, ale system okazał się na tyle skuteczny, że udzielił licencji innym supermarketom.
Źródło: edition.cnn.com

Właściciel Poundland, Pepco, unika Londynu, by unosić się w Warszawie
Właściciel Poundland, Pepco, ogłosił zamiar debiutu giełdowego w Polsce, co jest ciosem dla londyńskiego rynku finansowego. Pepco zapowiedziało, że zamierza ubiegać się o notowanie i dopuszczenie do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz wskazało Polskę jako największy region operacyjny firmy.
Źródło: cityam.com

READ  Wiceprezes Hanwha Corporation Kim Dong-kwan spotyka się z Prezydentem RP

Chiny: JDDJ, JD i Miss Fresh z Dada Group współpracują, aby dostarczyć konsumentom więcej świeżych produktów w ciągu godziny
Dada Group („Dada”), wiodąca krajowa platforma sprzedaży detalicznej i dostawy w Chinach, oraz Miss Fresh, platforma sprzedaży detalicznej dla społeczności cyfrowej w Chinach, ogłosiły, że nawiązały współpracę, aby zapewnić większej liczbie konsumentów jednogodzinną usługę wygodnych zakupów. Od kwietnia sklepy i magazyny Miss Fresh zostały oficjalnie uruchomione na JDDJ, platformie sprzedaży detalicznej na żądanie firmy Dada, oraz na JD.com w ramach „Omni Channel Fulfillment Program”.
Źródło: prnewswire.com

Szwajcaria: Migros otwiera nowy sklep BRIDGE w Zurychu
Interstore | Schweitzer wdrożył koncepcję Flexstore ™, aby zaprojektować nowy rynek BRIDGE o powierzchni 2000 metrów kwadratowych dla giganta handlu detalicznego Migros w Zurychu w Szwajcarii. Ideą BRIDGE jest połączenie zróżnicowanego rynku świeżej żywności z kreatywną żywnością i miejscem wydarzeń.
Źródło: esmmagazine.com

Sprzedaż artykułów spożywczych w Wielkiej Brytanii wzrosła o 5,7% przy wzroście zaufania konsumentów: Kantar
Według nowych danych z Wielkiej Brytanii sprzedaż artykułów spożywczych w domu wzrosła o 5,7% w ciągu 12 tygodni do 18 kwietnia Kwintal Pokazano, z firmą badawczą wskazującą, że zaufanie konsumentów wydaje się rosnąć w okresie Relaksujące ograniczenia społeczne. „Rośnie poczucie, że najgorsza epidemia jest już za nami, a ludzie czują się bardziej komfortowo, wychodząc do supermarketu” – skomentował Fraser McKevitt, szef sprzedaży detalicznej i konsumentów w firmie Kantar. Lider rynku Tesco (27,0% na rynku) sprzedaż wzrosła o 6,4%, podczas gdy sprzedaż Sainsbury’s (15,3% udziału) wzrosła o 6,0%. Spośród tzw. „Wielkiej czwórki” największy wzrost sprzedaży odnotowała Asda (14,8% udziału), która wyniosła 8,0%, natomiast Morrisons (10,0% udział) – 7,2%.
Źródło: esmmagazine.com

Polska: UOKiK nakłada na Geronimo Martinsa grzywnę za rzekomo błędną klasyfikację
Polski organ ochrony konsumentów, UOKiK, Został ukarany grzywną Portugalska grupa handlowa Jerónimo Martins (zarządzająca siecią Biedronka) ma ponad 60 milionów złotych (13,2 miliona euro) ze względu na klasyfikację jako sadzoną w Polsce w momencie importu. UOKiK powiedział, że konsumenci, którzy dokonali „ patriotycznych ” wyborów, zostali wprowadzeni w błąd w czasie, gdy rząd zachęcał Polaków do kupowania polskich produktów wspierających gospodarkę w czasie kryzysu związanego z koronawirusem.
Źródło: esmmagazine.com

READ  Studenci Babson prezentują wyniki GEM podczas hackathonu danych