Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Polska Federacja Przemysłu Kosmetycznego obchodzi 20-lecie istnienia

Polska Federacja Przemysłu Kosmetycznego obchodzi 20-lecie istnienia

5 września Polska Federacja Przemysłu Kosmetycznego Ponad 270 gości z firm kosmetycznych, instytucji państwowych, Unii Europejskiej (UE) i partnerów zostało zaproszonych na wydarzenie w podwarszawskim Józefowie z okazji 20-lecia największej organizacji kosmetycznej w Polsce.

Jubileusz zainaugurowała prezydent Wanda Stepukowska i założyciel organizacji Henrik Orvinger. To jego marzenia oraz marzenia 14 innych firm umożliwiły utworzenie Polskiej Federacji Przemysłu Kosmetycznego na przełomie XXI wieku. Organizacja stale się rozwija i umacnia swoją pozycję poprzez dołączanie nowych firm. To właśnie różnorodna i synergistyczna społeczność jest największą siłą organizacji, co podkreśla eurodeputowana Elżbieta Łukacijewska w nagraniu skierowanym specjalnie do uczestników konferencji.

Jak informuje dyrektor generalna Blanka Chmurzyńska-Brown, organizacja zrzesza obecnie ponad 240 firm członkowskich.

„Na początku naszej podróży pracowaliśmy nad jedną procedurą prawną. Dziś pracujemy jednocześnie nad około stu dokumentami, strategiami i politykami. „Tylko razem możemy zapewnić, że branża kosmetyczna skorzysta na tym jak najwięcej.”

Regulacja kosmetyków, zmiana klimatu i postrzeganie piękna w erze cyfrowej były gorącymi tematami podczas dyskusji grupowych

W pierwszej sesji moderator i zaproszeni goście oceniali rozwój branży na przestrzeni ostatnich 20 lat. Dużo czasu poświęcono na omówienie wyzwań, przed jakimi stanęły na początku firmy. Magorzata Wienerska Krabs, Radca Minister i Naczelnik Wydziału Gospodarki i Handlu Stałego Przedstawicielstwa RP przy Unii Europejskiej podkreśliła jednak, że dyplomaci będą zabiegać w Brukseli o to, by nie było nowych przepisów dla branży kosmetycznej. Bądź nierozsądny.

Według związku projekt nowelizacji przepisów kosmetycznych zostanie opublikowany do końca 2022 r., co wywrze ogromną presję na instytucje unijne, aby w tym okresie zakończyły prace, oszczędzając krótki czas na negocjacje. Wszystkie uczestniczące firmy zgłosiły gotowość do działania.

W drugim panelu dominowało znaczenie kosmetyków, które dzięki Komisji Europejskiej pojawiło się w debacie publicznej i wywołało wiele kontrowersji w branży. Zaletą tej części spotkania była możliwość zadania pytania bezpośrednio przedstawicielowi komisji, Hansowi Engelsowi z Dyrekcji Generalnej i Jednostki F2. Skorzystali zarówno członkowie komisji, jak i uczestnicy konferencji. Ważną rolę w dyskusji odegrał również Dyrektor Generalny Cosmetics Europe, John Chaffee, przedstawiając wyniki ogólnoeuropejskiego badania na temat postrzegania kosmetyków w życiu codziennym przez konsumentów.

READ  Europejski Fundusz Inwestycyjny inwestuje 25 mln euro w Radix Ventures dla start-upów z branży deep tech w Europie Środkowo-Wschodniej

Poseł Janina Ochojska mówiła o konieczności z perspektywy niesienia pomocy humanitarnej, a prof. Marcin Napiórkowski, badacz semiotyki kulturowej, mówił o zrozumieniu tematu bezpieczeństwa i podstaw. Agnieszka Gościniewicz, odbiorca piękny fundament życiaOnkolog przywołał perspektywę kobiet z chorobą nowotworową i ocenił znaczenie kosmetyków z tej bardzo odmiennej perspektywy emocjonalnej. Poruszył wszystkich, uświadamiając znaczenie kosmetyków, przywracając poczucie godności i kobiecości oraz dając pacjentkom siłę do walki z chorobami.

Ostatni temat poświęcony jest przejrzystości w zarządzaniu biznesem kosmetycznym. Sekcję tę otworzyło nagranie przygotowane specjalnie dla uczestników konferencji przez eurodeputowaną Różę Gräfin von Thun und Hohenstein oraz Andrew McDougall, dyrektora działu Beauty and Personal Care w firmie Mintel – wyłącznego partnera konferencji.

McDougall mówił o zmianach w zachowaniach konsumentów, postrzeganiu piękna oraz ocenach działań przedsiębiorców na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, a także o obecnych i przyszłych trendach kosmetycznych, które nieustannie ewoluują dzięki mediom społecznościowym.

Jeśli chodzi o globalne ocieplenie, w ciągu najbliższych kilku lat firma Mintel oczekuje, że konsumenci będą wywierać presję na firmy, aby były bardziej skuteczne w kwestiach takich jak zmiana klimatu, jednocześnie osiągając jasne i namacalne wskaźniki etyki i zrównoważonego rozwoju. Temat ten poruszyła również Marta Marczak, ekspert ds. marki, która doradza firmom w procesach zmian, a także prelegenci tacy jak Małgorzata Cieloch, rzecznik Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, szefowie małych i dużych firm kosmetycznych oraz Agnieszka Plencler, prezes Forum Konsumentów. Wszyscy zgodzili się, że kolejne dyrektywy unijne nie gwarantują sukcesu bez konsumentów i ich świadomych wyborów, które pomagają kształtować prawdziwą zmianę.

Od 5 września był Międzynarodowym Dniem Filantropii, goście Polskiej Federacji Przemysłu Kosmetycznego, którzy wzięli udział w konferencji i wieczornej gali wzięli udział w akcji zbiórki na Fundację Piękne Życie – polska wersja Wygląda dobrze, lepiej czuje się w projekciektóra w zeszłym roku obchodziła swoje piętnaste urodziny.

READ  Rozpoczęcie kampanii #PowerToBe, która pomoże zmienić postrzeganie uchodźców – świata