Pete Hines z Bethesdy mówił o wyłączności Xbox w latach od przejęcia ZeniMax przez Microsoft, mówiąc, że tworzenie dla mniejszej liczby platform uprościło ten proces w niektórych przypadkach.
Podczas obecnego okresu próbnego między Microsoft/Activision a Federalną Komisją Handlu, Hines został poproszony o tworzenie gier takich jak Redfall i Starfield jako ekskluzywnych konsol Xbox. Haynes powiedział, że programiści mogą przeprowadzić więcej rund kontroli jakości, gdy gra jest na mniejszej liczbie platform, co opisał jako mniej ryzykowne niż tworzenie na wiele platform. Hines mówił o Starfield, mówiąc, że nie osiągnąłby wrześniowej daty, gdyby był tytułem wieloplatformowym.
„
„Nie postawimy [Starfield] Moim zdaniem za dziewięć tygodni, jeśli wesprzemy pełną dodatkową platformę” – powiedział Haynes.
Jednak Hines wskazał również, że był zszokowany zobowiązaniami Xboxa do wprowadzenia gier Activision, takich jak Call of Duty, na PlayStation i inne platformy, podczas gdy gry Bethesdy pozostały dostępne wyłącznie na Xbox. Haynes powiedział, że wiadomości otaczające Call of Duty wprawiły go w zakłopotanie, ponieważ było to „przeciwieństwo tego, o co nas poproszono — powiedziano — o zrobienie z naszymi innymi tytułami”.
Haynes powiedział, że nikt w Xbox nie uprzedził Bethesdy o decyzji Call of Duty i pomyślał, że Phil Spencer wyjaśni w wywiadzie, dlaczego podejście wieloplatformowe jest akceptowalne w grach Activision, takich jak Call of Duty, ale nie Bethesda gry takie jak Starfield z The Elder Scrolls VI.
Ekskluzywność była dziś dużym tematem w wersji beta, ponieważ dowiedzieliśmy się również, że kolejna gra MachineGames, Indiana Jones, również będzie dostępna wyłącznie na Xbox i PC. Wiemy również, że Harvey Smith z Arkane powiedział, że studio anulowało wersję Redfall na PlayStation 5 po przejęciu Xboksa. Co ciekawe, Matt Botti z Xboksa powiedział, że nie podjęto żadnej decyzji w sprawie wersji The Outer Worlds 2 na PlayStation.
Aby śledzić wszystko z toczącej się bitwy prawnej, sprawdź nasz artykuł o tym, jak oglądać proces i naszą dotychczasową relację.
Dodatkowe raporty autorstwa Rebeki Valentine.
Logan Plant jest niezależnym pisarzem dla IGN zajmującym się grami wideo i wiadomościami rozrywkowymi. Ma ponad siedmioletnie doświadczenie w branży gier z mniejszymi liniami w IGN, Nintendo Wire, Switch Player Magazine i Lifewire. Możesz go znaleźć na Twitterze @LoganJPlant.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro