Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Obsesja Sony na punkcie przebojów wywołuje zamieszanie w imperium PlayStation |  Brzęczenie

Obsesja Sony na punkcie przebojów wywołuje zamieszanie w imperium PlayStation | Brzęczenie

Skupienie się na odnoszących sukcesy zespołach powoduje zamieszanie w portfolio studiów gier Sony. Firma Sony Bend z siedzibą w Oregonie, znana z gry akcji z otwartym światem 2019 Days Gone, bezskutecznie próbowała w tym roku zapewnić kontynuację, według osób zaznajomionych z tą propozycją. Chociaż pierwsza gra była dochodowa, jej rozwój był długi, a krytyczne przyjęcie było mieszane, więc Days Gone 2 nie było postrzegane jako opłacalna opcja.

Zamiast tego jeden zespół zostaje przydzielony do studia, aby pomóc Naughty Dog w grze wieloosobowej, podczas gdy druga grupa została przydzielona do pracy nad nową grą Uncharted pod kierunkiem Naughty Dog. Niektórzy pracownicy, w tym VIP-y, byli niezadowoleni z aranżacji i wyszli.

Twórcy Bend obawiali się, że zostaną wchłonięci przez Naughty Dog, a kierownictwo studia zażądało usunięcia ich z projektu Uncharted. W zeszłym miesiącu spełnili swoje życzenie, a teraz pracują nad nową własną grą.

Skoncentrowanie się na dużym ruchu może również przynieść efekt przeciwny do zamierzonego, ponieważ gry, które zaczynają się od małych, mogą czasami przekształcić się w ogromne hity. W 2020 roku Sony nie włożyło zbytniej siły marketingowej w pokręcony system tworzenia gier wideo Dreams, opracowany przez należącą do PlayStation Media Molecule, należącą do Wielkiej Brytanii. W rezultacie PlayStation mogło przegapić własną wersję Roblox, podobnego narzędzia do gier wideo.

Firma macierzysta Roblox Corp. W przypadku pierwszej oferty publicznej na początku tego roku, a obecnie jest wyceniana na 45 miliardów dolarów. W swoim pierwszym solowym projekcie Mumbauer i jego ekipa chcieli zaprezentować coś, co spodobałoby się ich szefom Sony. Zdając sobie sprawę z ryzyka i kosztów związanych z tworzeniem nowej gry od podstaw, postanowili skupić się na przeróbce starych gier na nową PlayStation 5.